Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Søker nå gjennom UCAS for første gang og har satt opp valg av universiteter/linjer. Er det noen form for rangering som i Norge? Altså førstevalg, annenvalg etc. eller setter man bare opp de fem og kan deretter få tilbud fra alle fem?

Takker veldig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. Søker nå gjennom UCAS for første gang og har satt opp valg av universiteter/linjer. Er det noen form for rangering som i Norge? Altså førstevalg, annenvalg etc. eller setter man bare opp de fem og kan deretter få tilbud fra alle fem?

Takker veldig for svar!

You can choose up to five choices and there's no preference order

Med andre ord, nei ingen rangering :)

Edit: her er websiden jeg siterte fra: http://www.ucas.co.uk/students/applying/howtoapply/choices

Endret av Mermaid Blues
AnonymBruker
Skrevet

Med andre ord, nei ingen rangering :)

Edit: her er websiden jeg siterte fra: http://www.ucas.co.uk/students/applying/howtoapply/choices

Å takk! Så jeg kan i prinsippet få tilbud fra alle fem? Og krysser man forresten av på "Below Honours degree level qualifications"?

Uff, komplisert system men tror jeg har det i boks nå.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten over der hvor man fører inn fag og karakterer så står det at man skal føre inn gjennomsnittskarakter - grade. Hvis jeg har 4,4 i snitt, skriver jeg da 44 eller bare 4?

Skrevet

Du får svar fra alle fem individuelt ja.

Med mindre du søker postgrad. master på grunnlag av en bachelor du allerede har, høres det riktig ut med below honours. Men sjekk veiledningen for å være sikker :)

Husker ikke helt hvordan jeg fylte inn snittkarakteren, men sjekk veiledningen så er du sikker på at det blir riktig :) Om jeg husker rett skal det være en knapp med spørsmålstegn på for omtrent hvert punkt i søknaden, hvis du klikker der kommer det opp info.

Og skulle det være noe er UCAS-veilederne flinke til å hjelpe, så det er bare å kontakte dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...