Gjest .-L-. Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Jada, Steinar innspirerte meg til å lage en tråd om dette så vi kjører på.. Steinar: Jepp. Det lønner seg ikke å være FOR (dum) snill. Jeg var 18,5 år da en av mine beste venner viste meg en pua bok og fortalte meg kordan vi var snille gutter som aldri fikk damene (noe som var ganske sant sån btw), mens jerksene på skolen fikk alle damene(Noe som også var sant.) Vi var jo "de smarte" på skolen så vi skulle ut å finne ut av dette. Leste oss opp på teori, prøvde greiene og det funket jo som bare det. Problemet var egentlig at vi var umodne og ikke helt forsto ka vi holdt på med xD. Vi prøvde å integrere adferds trekk inn i personlighetene våres som egentlig ikkje var der naturlig. Dette er jo ikke akuratt så veldig enkelt xD, det tar tid å få det til. I tilegg misforsto vi en del ting og gjorde tinga feil xD. Vi ble på noen områder socially akward og er desverre det på noen punkter endå. For de som har lest direkte tråden min så er jo det et resultat av dette.. Anyways, en av tingene vi klart misforsto var dette med å være snill. Slik vi oppfattet det når vi leste greiene så var det å bare være snill en fin måte å skyte seg selv i foten på. Faktisk så var jo disse puaene folk som også hadde vært snill og idag sitter eg med følelsen at de var en gjeng med bitre mannfolk xD. Er mulig eg misforstod budskapet den gangen, men sitter egentlig å tenker at disse puaene totalt misforsto hele greien med å være snill. Spørmsålet blir jo da egentlig, når er man for snill? Hvor går grensen mellom å være snill og dørmatte? I tilegg er så tror eg en del menn ikkje har samme definisjon av begrepet snill som damer har. Endret 3. mars 2012 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Jada, Steinar innspirerte meg til å lage en tråd om dette så vi kjører på.. Steinar: Jepp. Det lønner seg ikke å være FOR (dum) snill. Jeg var 18,5 år da en av mine beste venner viste meg en pua bok og fortalte meg kordan vi var snille gutter som aldri fikk damene (noe som var ganske sant sån btw), mens jerksene på skolen fikk alle damene(Noe som også var sant.) Vi var jo "de smarte" på skolen så vi skulle ut å finne ut av dette. Leste oss opp på teori, prøvde greiene og det funket jo som bare det. Problemet var egentlig at vi var umodne og ikke helt forsto ka vi holdt på med xD. Vi prøvde å integrere adferds trekk inn i personlighetene våres som egentlig ikkje var der naturlig. Dette er jo ikke akuratt så veldig enkelt xD, det tar tid å få det til. I tilegg misforsto vi en del ting og gjorde tinga feil xD. Vi ble på noen områder socially akward og er desverre det på noen punkter endå. For de som har lest direkte tråden min så er jo det et resultat av dette.. Anyways, en av tingene vi klart misforsto var dette med å være snill. Slik vi oppfattet det når vi leste greiene så var det å være snill å bare være snill å skyte seg selv i foten. Faktisk så var jo disse puaene folk som også hadde vært snill og var en gjeng med bitre mannfolk xD. Er mulig eg misforstod budskapet den gangen, men sitter egentlig å tenker at disse puaene totalt misforsto hele greien med å være snill. Spørmsålet blir jo da egentlig, når er man for snill? Hvor går grensen mellom å være snill og dørmatte? I tilegg er så tror eg en del menn ikkje har samme definisjon av begrepet snill som damer har. Vet noen kvinner synes det går en grense der det rett og slett begynner å bli creepy:P Men tror nok det kommer mye an på damen også. Om en kvinne har vokst opp og ikke er vant med at noen er snille med henne så vil kanskje hun sette mer pris på godhet enn en kvinne som har vokst opp vant med at folk er snille med henne. Men det er jo viktig at det er ektefølt snillhet da. Ikke noe man gjør fordi man må, eller fordi man vil i buksa på noen eller whatever:P
Cordelia Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hm, jeg ser denne diskusjonen på KG ofte, og klarer ikke helt å følge den. Folk har liksom delt opp folk i snill og drittsekker(bitcher), og det stemmer ikke helt med den virkelige verden. Jeg tror folk ser forskjellig på definisjonen av snill, uavhengig av kjønn egentlig. Når er man for snill? Vel, ihvertfall når det blir selvdestruktivt. Også som sagt, det finnes mange måter å se på det og være snill. Er det å la den andre få viljen sin alltid, eller er det også å komme med konstruktive innspill til en person som kan være til dens eget beste? Også har det vel mye med alder og modenhet på gjøre. Lite er mer sexy enn blandingen av snille øyne og en sterk personlighet synes jeg, men igjen folk er forskjellige. Endret 3. mars 2012 av Cordelia 2
Gjest princessa Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 En mann kan aldri bli for snill og god <3
Gjest .-L-. Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 I mine øyne er mann snill når man kan hjelpe andre uten å forvente å få noe igjen for det. Man ønsker den andre det godt og stiller opp og hjelper personen etter beste evne. 1
Gjest -J- Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 I forhold til det vi diskuterer her, så er en mann for snill når alle hans handlinger er utført med den hensikt å få henne til å like ham eller anerkjenne ham. Dette er en svak og lite attraktiv mann, som har en agenda bak sine handlinger og prøver å få noe tilbake for det. Det du skriver i din siste post om å gi uten å forvente å få noe tilbake er nøkkelen. Jeg kan for eksempel fortelle en jente at jeg synes hun er utrolig vakker og at jeg har lyst å kysse henne over hele kroppen. Dette er min gave til henne og det gir meg glede bare å gi den til henne. Jeg forventer ikke å få noe tilbake. Jeg kan også spandere ting på en jente og gjøre ting for henne om det er noe jeg har lyst å gjøre av mine egne grunner. Om jeg er ute på byen har jeg ikke noe imot å kjøpe en drink om jeg føler for det og er i godt humør, men jeg gjør det aldri for å få henne til å like meg. Det jeg er opptatt av å finne ut er om jeg liker henne. Sammenlign dette med en mann som er ute på byen og kjøper champagne og lirer av seg uærlige komplimenter i ren desperasjon og nærmest tigger henne om å like ham. Mange "nice guys" som ikke har hatt så mye hell med damene misforstår desverre dette og tror de trenger om å være drittsekker for å komme noen vei, når det eneste de mangler er en ryggrad og litt integritet. Fra sykesengen...
Gjest UngKalven Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 I forhold til det vi diskuterer her, så er en mann for snill når alle hans handlinger er utført med den hensikt å få henne til å like ham eller anerkjenne ham. Dette er en svak og lite attraktiv mann, som har en agenda bak sine handlinger og prøver å få noe tilbake for det. Alle som sjekker opp jenter har jo en agenda. Og å vise initativ og være aktiv er vel nesten den eneste måten for de aller fleste guttene. Så hvis man er snill må man jo skaffe seg kunnskapen om hva jentene ser etter for å få til noe. Da lærer man kanskje at man ikke må være så snill. Men agendaen er jo fortsatt den samme. Blir ikke det det samme som å lure jentene? Få dem til å tro at du er annerledes enn du egentlig er.
Steinar40 Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Alle som sjekker opp jenter har jo en agenda. Og å vise initativ og være aktiv er vel nesten den eneste måten for de aller fleste guttene. Så hvis man er snill må man jo skaffe seg kunnskapen om hva jentene ser etter for å få til noe. Da lærer man kanskje at man ikke må være så snill. Men agendaen er jo fortsatt den samme. Blir ikke det det samme som å lure jentene? Få dem til å tro at du er annerledes enn du egentlig er. Ja, det er sant nok. Mennesket utviklet "snillhet" gjennom evolusjonen fordi det lønte seg for en selv å være snill.
Tabris Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Et menneske (uavhengig av kjønn) er for snill når vedkommende utsletter egne ønsker, tanker, meninger og drømmer for å tekkes andre, eventuelt også lar seg utnytte og ikke er i stand til å si nei. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Igjen tror jeg man blander begrepene snill og selvutslettende her. Ingen kan vel bli for snill, men om man er selvutslettende og direkte underdanig, er det skikkelig nedbrytende for et forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tror ikke det er mulig å bli for snill, men det er stor forskjell på snill og dumsnill. Når man er snill ønsker man det beste for den andre, og vil til en viss grad gjør alt for den andre. Når man er dumsnill gjør man alt for den andre, og har rett og slett ikke ryggrad til å stå i mot selv om man burde
Aldrisur Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Jeg er gift med den snilleste mann du kan tenke deg. Han er snill for han tar hensyn til mine og familiens behov - han er FOR snill når han utsletter sine egne behov.
Gjest Maruwan Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Du må se "snill / slem" i sammenheng med "kjedelig / interessant" også. Dersom du er snill og interessant så har du neppe problemer på damefronten, for å si det sånn. Dersom du er snill og kjedelig er det kanskje værre, men da er det ikke fordi du er snill. 2
MsMax Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Alle jenter vil ha en snill gutt,problemet er bare at veldig mange av de som tror de er bare snille er FOR snille. Dvs. gjør alt for jenta,sier seg enig i frykt for at hun ikke skal like han mer(?),og ja,rett og slett blir en nikkedukke. Det er turnoff med noen som ikke sår for det de mener og viser at de faktisk har et eget liv utenom å få den jenta. Disse mannfolkene blir ofte satt i vennesona fordi de også ofte ikke gir godt nok uttrykk for hva de vil og de tror at det holder å bare være vennlig,såklart BURDE det være nok å "bare" være vennlig,men jenter flest liker klar beskjed og liker å vite hvor de har mannen! Dessuten er det ikke gøy med noen som man etter en uke skjønner at man kunne bedt de drepe noen for deg bare for å gjøre deg til lags..
Gjest Bandit Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Alle jenter vil ha en snill gutt,problemet er bare at veldig mange av de som tror de er bare snille er FOR snille. Dvs. gjør alt for jenta,sier seg enig i frykt for at hun ikke skal like han mer(?),og ja,rett og slett blir en nikkedukke. Det er turnoff med noen som ikke sår for det de mener og viser at de faktisk har et eget liv utenom å få den jenta. Disse mannfolkene blir ofte satt i vennesona fordi de også ofte ikke gir godt nok uttrykk for hva de vil og de tror at det holder å bare være vennlig,såklart BURDE det være nok å "bare" være vennlig,men jenter flest liker klar beskjed og liker å vite hvor de har mannen! Dessuten er det ikke gøy med noen som man etter en uke skjønner at man kunne bedt de drepe noen for deg bare for å gjøre deg til lags.. Ikke heeeeelt enig, selv om det er noen gode poenger her. Jeg ble valgt bort da jeg var yngre, men det var ikke fordi jeg ikke klarte å si ifra. Etterhvert skjønte jeg at det var fordi jeg ikke orket å møte dramaet, ta kontroll og dominere, som gjorde at jeg stort sett ble satt i vennesona. Ikke at det fungerte, for da forsvant jeg totalt. Og da fikk jeg pes for det også. Nei, det var de som behandlet jentene direkte dårlig, og pulte rundt over en lav sko som jentene kastet seg etter. Merkelig nok.
Gjest -J- Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Disse mannfolkene blir ofte satt i vennesona fordi de også ofte ikke gir godt nok uttrykk for hva de vil og de tror at det holder å bare være vennlig,såklart BURDE det være nok å "bare" være vennlig,men jenter flest liker klar beskjed og liker å vite hvor de har mannen! Dessuten er det ikke gøy med noen som man etter en uke skjønner at man kunne bedt de drepe noen for deg bare for å gjøre deg til lags.. Det som er litt interessant er at når slik oppførsel ikke fungerer, så vil enkelte menn superkompensere og prøve ti ganger hardere og være ti ganger snillere: "For en dag vil hun innse hvor perfekt jeg er". Det må være litt slitsomt for jenter, selv om jeg gjentatte ganger ser jenter som utnytter slike situasjoner til egen vinning.
Gjest .-L-. Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Det må være litt slitsomt for jenter, selv om jeg gjentatte ganger ser jenter som utnytter slike situasjoner til egen vinning. Det irriterer meg noe så sykt, og disse mennene går jo rundt å tror at snart skjer det noe, men så går de på en kraftig smell istedenfor. Altså, syntes det er rart at folk ikkje bryr seg om at de faktisk kaster vekk tiden og energien til en annen person. Skulle vært store ufordeler med egoisme så hadde man blitt kvitt det..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er nok eksempel på fyr som er for snill, og jeg vet at det er en kjempeulempe. Eksempel 1: Jeg er høyst ufrivilig jomfru på 30. Har hatt en håndfull sjanser, men i alle tilfellene har jeg sagt fra meg sjansen fordi "en bekjent var jo også kanskje bittelitt interessert, da er det jo dumt av meg å feie over henne", og "jeg har egentlig bare lyst på sex med henne, hva om hun egentlig vil noe mer?". Eksempel 2: Jeg spurte en dame på date, men fikk et forsåvidt hyggelig svar (tror hun ble smigret), men hun kunne dessverre ikke hele denne uken pga diverse unnskyldninger (som jeg enkelt fant ut at ikke stemte). Hun tok selvsagt ikke kontakt igjen neste uke, som jeg oppfordret til. Jeg tenkte mye på etterpå hvor dum jeg hadde vært som satte henne i en situasjon der verdens snilleste og ærligste person ble tvunget til å lyve for å forsøke å ikke såre meg. Så slem skulle jeg ikke være med flere damer. Har heldigvis innsett at eksempel 2 er noe tull. Men eksempel 1 sliter jeg med enda. Er det f.eks. en kompis som sikter seg inn på samme jente som meg på et nachspiel så skygger jeg unna, jeg vil jo ikke være slem mot kompisen min
Gjest Bandit Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Det irriterer meg noe så sykt, og disse mennene går jo rundt å tror at snart skjer det noe, men så går de på en kraftig smell istedenfor. Altså, syntes det er rart at folk ikkje bryr seg om at de faktisk kaster vekk tiden og energien til en annen person. Skulle vært store ufordeler med egoisme så hadde man blitt kvitt det.. Enig i det. Mange som vaser rundt uten å se signalene om de så hadde snublet inn i dem. Men man har også de som møter personer som er usedvanlig "dyktige" til å la andre tro de har en liten sjanse, og på den måten holde dem på gress. Vet om mange som skaffer seg backup-løsninger sånn i tilfelle det ikke fungerer med førstevalget. Og ofte skjer dette med de såkalte snille gutta.
MsMax Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 Å holde de "på gress" som det blir sagt er fryktelig dårlig gjort! Falske forhåpninger er noe piss,tror mange kvinnfolk gjør det rett og slett fordi de liker oppmerksomheten og det er godt å ha noe å falle tilbake på. Denne oppførselen er ikke godkjent etter å ha rundet puberteten! Har selv noen i vennesona,og har kanskje i tidligere år gitt de falske forhåpninger,men siste årene har jeg vært veldig klar og tydelig på at NEI,d skjer ikke,ikke nå,ikke noensinne. Så mannfolk som fremdeles henger rundt etter en sjangse etter det,er enten naive eller dumme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå