AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Noen som har forslag? :-) Jeg leter og leter etter en krem som kan gi meg både nok fukt og nok næring nå på vinteren. Må som oftest påføre krem 3-5 ganger for at det skal bli "nok", og det er jo ikke akkurat så økonomisk forsvarlig. Tenker å bruke den bare på natta, så det spiller ingen rolle hvor fet/klissete den er, MEN den bør være fra et "ordentlig" merke (aka hudpleiemerke). Har prøvd flere forskjellige ting fra Decleor - balmene, oljen, fuktighetskremen og fuktighetsmasken. Kremene i Matis sin delicate-serie. Ingenting synes å være nok. Det beste jeg har funnet så langt er Matis sin klima-krem (Climatis eller noe), men fortsatt må jeg smøre på i alle fall 2 lag. Noen som kan hjelpe? :-)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Dermalogica - Moisture Balance. Masse fukt og fett. Jeg bruker av og til balmene fra Decleor, men jeg synes faktisk de gir mer fukt enn fett, samt at de roer ned huden når den er litt uren og sår.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 ^^ Intensive Moisture Balance er det fulle navnet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 A-creme. Denne inneholder nesten utelukkende fett, og ikke fukt. (AB over) 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Aderma er en veldig bra fuktighetskrem. Du får den på apoteket. Den er også bra på ømfintlig hud 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Hvis du ikke har problemer med urenheter, så er det en apotekkrem som heter Canoderm 5 % som er god, den fungerer på min mor som har veldig tørr og sensitiv hud. Den inneholder mineralolje, så hvis du får urenheter bør du holde deg unna. A-creme er noe skikkelig dritt som det burde vært forbudt å selge. 2
Honesty Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Dersom huden din er skikkelig tørr og fuktfattig, bør du nok kombinere enten en olje eller et fuktserum, og så en rik krem på toppen av dette. Jeg har en liknende hudtype, og bruker først serum (forskjellige som jeg veksler mellom), og så enten Nuxe Créme Fraîche de Beauté Concentrée Suractivée (for dehydrert hud, ganske tykk i konsistensen uten å være fet), eller Dermalogica Super Rich Repair (seigere enn Intensive Moisture Balance, som jeg bruker når det er varmere i været). Rene fettkremer har jeg ikke særlig god erfaring med, for huden ser ut til å bli uttørket og stram dersom jeg bruker disse over tid, og det samme gjelder kremer som kun tilfører fuktighet uten fett. Så hovedtipset mitt er å tilføre ekstra fuktighet i tillegg til en rik krem. Fuktserumet fra Nuxe i Crème Fraîche-serien er veldig bra, og heller ikke så dyrt. Endret 3. mars 2012 av Honesty
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 http://www.premierdeadsea.com/products/Aromatic-Body-Butter-%252d-Milk-and-Honey-.html Denne funker best på meg... Fåes billig på ebay om du gidder å lete
Gjest RompeRusk Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Fikk høre fra en hudpleier at med mindre du er 60 ++, bør du holde deg LANGT unna hudkremer med fett i! Ung hud trenger fuktighet, ikke fett
Gjest Indra Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Denne inneholder nesten utelukkende fett, og ikke fukt. (AB over) Mange tørker ut huden sin fordi de bruker fuktighetskrem, altså vannbasert krem og ikke en fet en. A-creme er bra for tørr hud. 2
Gjest Indra Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Fikk høre fra en hudpleier at med mindre du er 60 ++, bør du holde deg LANGT unna hudkremer med fett i! Ung hud trenger fuktighet, ikke fett Tull Ulike hudtyper trenger forskjellige ting, men også fet hud kan trenge en fet krem. Ofte får man fet hud fordi huden overkompenserer for mangelen på fuktighet. Især med værskifter og annet i dette landet er en fet krem absolutt å anbefale mange ganger. 3
leana2011 Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Noen som har forslag? :-) Jeg leter og leter etter en krem som kan gi meg både nok fukt og nok næring nå på vinteren. Må som oftest påføre krem 3-5 ganger for at det skal bli "nok", og det er jo ikke akkurat så økonomisk forsvarlig. Tenker å bruke den bare på natta, så det spiller ingen rolle hvor fet/klissete den er, MEN den bør være fra et "ordentlig" merke (aka hudpleiemerke). Har prøvd flere forskjellige ting fra Decleor - balmene, oljen, fuktighetskremen og fuktighetsmasken. Kremene i Matis sin delicate-serie. Ingenting synes å være nok. Det beste jeg har funnet så langt er Matis sin klima-krem (Climatis eller noe), men fortsatt må jeg smøre på i alle fall 2 lag. Noen som kan hjelpe? :-) Prøv Decleor, et veldig bra merke, har holdt meg til det i mange år. For tørr hud; Nutriboost Ultra Cocooning Cream. Kjøpes hos hudpleiere.
Gjest Starlit Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Jeg kombinerer både olje og ansiktskrem fra Declèor:) 3 dråper olje i kremen sies å tredoble effekten av kremen Serien gir både fukt og pleie av snsiktshud, og skal også ha en cellefornyende effekt, samt reparere skader og forebygge rynker. Huden får en frisk og sunn glød.. Produktene inneholder essensielle planteoljer, og er naturlig og effektiv! Fås kjøpt på div.nettbutikker, eller på ditt lokale spasenter Jeg anbefaler deg på det varmeste at du tar deg en tur til en hudterapaut, som kan ta en personlig hudanalyse (facemapping), og plukke ut riktige produkter for din hud! Er det jeg har gjort, og har fått god veiledning. Lykke til! Endret 3. mars 2012 av Starlit
Fashionistaen Skrevet 4. mars 2012 #15 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hvis du ikke har problemer med urenheter, så er det en apotekkrem som heter Canoderm 5 % som er god, den fungerer på min mor som har veldig tørr og sensitiv hud. Den inneholder mineralolje, så hvis du får urenheter bør du holde deg unna. A-creme er noe skikkelig dritt som det burde vært forbudt å selge. Signerer denne! Canoderm er det absolutt beste. Har selv atopisk, veldig tørr hud og har hatt et par runder hos to forskjellige hudleger som anbefalte denne på det sterkeste. Det eneste du må være litt obs på er at om du bruker den mye kommer det til å lukte litt ekkelt etterhvert. Det beste synes jeg er å kombinere loccitane kremen som lukter godt og som samtidig fukter best av ikke medisin kremene, og samtidig bruke canoderm som er best på fukt. Endret 4. mars 2012 av Fashionistaen
Antlers Skrevet 4. mars 2012 #16 Skrevet 4. mars 2012 Vet ikke om du betrakter det som et "ordentlig" merke, men jeg vil foreslå Beauté Pacifique Enriched Moisturising Crème - Dry Skin. Dette er den eneste kremen jeg har opplevd at gir for mye fukt. Jeg kan ikke bruke den på dagtid, men synes den er super som nattkrem (den er ment å kunne brukes som begge deler).
Gjest Tirkes Skrevet 4. mars 2012 #17 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Rosebud Original Salve (lip balm) er mitt mirakelmiddel når vanlig fuktighetskrem ikke er nok. Jeg hadde knusktørr hud på albuene en gang når jeg i fortvilelse fant ut dette. To påføringer og huden ble fin igjen. Så hadde jeg en periode der jeg flasset meg sønder og sammen på nesen og neseryggen. Peelet, brukte nattkrem. Problemet gjentok seg igjen og igjen. Så jeg forsøkte Rosebud'n igjen. Og igjen - fungerte. Vet ikke om det er tilfeldig. Noen år siden nå og jeg har alltid en boks Rosebud i veska, tar på tørre knoker eller problemområder, og det ser ut til å funke gull. Litt sært men.. Det er en god lypsyl om det feiler. Edit: Vet at TS spør etter skikkelige merker fuktighetskrem og hun har fått fine råd, ville bare legge dette til, som et ekstra tips til TS eller andre med lignende problem og like desperate som jeg og albuene mine var engang. Endret 4. mars 2012 av Tirkes
*Numi* Skrevet 4. mars 2012 #18 Skrevet 4. mars 2012 Tja, noe uortodoks kremtips, kanskje men. Jeg var så tørr på hendene i vinter og Eucerin-kremen min var ikke lenger nok. (Jeg har sjelden tålmodighet til å smøre hendene ørten ganger per dag) Helt i beita med sprukne, tørre, såre og kløende hender kom jeg plutselig på at jeg hadde Aco Intim Creme i skapet. Smørte litt av dette inn på de vonde hendene mine, og merket forskjell øyeblikkelig. Påførte denne hver kveld en kort periode, og hendene var som nye. Den har veldig høyt fettinnhold, og bidrar til å gjenopprette fuktbalanse og mykhet i huden.
Gjest navnelapp Skrevet 4. mars 2012 #19 Skrevet 4. mars 2012 I ansiktet brukar eg clarins hydraquench om natta, den er veldig rik og er veldig god for mi hud. Clarins-damene brukar å vere rause med prøver, så be om ein prøve på denne.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #20 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har prøvd Clarins kremen som Alt godt nevner, selv om jeg egentlig har sluttet med parfymeriprodukter (fikk med en sånn liten krukke med et annet kroppsprodukt). For min del var den alt for sterkt parymert, den kornet seg på huden og den gjorde ingenting for min hud. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå