Gå til innhold

Noen som vet om shetland sheepdog...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå er endelig tiden vi har ventet på. Vi skal kjøpe en hund :) Vi har bestemt oss for shetland sheepdog, helst Tispe, og tråler nettet for å finne en valp.

Siden vi ikke har bil er vi avhengige av å reise med tog for å hente valp og det viser seg å ikke være så lett. Er det noen som kan tipse om leveringsklare valper fra seriøs kennel i strekningen Stavanger-Drammen med tog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok bli vanskelig fordi man må som oftest reservere valp og ha samtale med oppdretter. Det er ikke bare "få valp nå".

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Stedene du bør kjøpe valp fra er de stedene som forventer at du skal komme dit å hilse på gjerne før valpen er født, men absolutt etter valpen er født og i tillegg når du skal hente valpen din. Så det er nok ikke bare å hoppe på et tog å komme hjem med en hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket alle som står oppført i kennelklubben og sheltiklubben. De tre som hadde kennel innforbi rimelig dagstur har sluttet. Fant i høst en kennel men dama som drev den hadde jeg absolutt ikke kjemi med, følte det var noe som ikke stemte.

Vi har planlagt ny hund helt siden vi mistet den forrige for tre år siden, både mtp rasevalg, økonomi og tidspunkt.

Det er jo ikke slik at vi må ha valp NÅ men eksamensperioden starter i slutten av april og fra da til uti august har jeg helt fri bortsett fra to dager med eksamen. Jeg mener det beste for hunden er å komme til nytt hjem en gang i løpet av de mnd i stede for andré tider på året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...