Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage kyllingsuppe til seks personer i morgen, og tenkte jeg skulle bruke kyllingkraft fra Jacobs. Men hvor mye skal jeg bruke, når oppskriften sier 3 liter hønsekraft? Står ingenting på pakkene (bortsett fra at den er redusert), men siden pakkene er på 250 ml kan det jo ikke akkurat være meningen at jeg må ha tolv pakker til seks personer. :fnise: Noen som kan tipse meg om blandingsforholdet vann/kraft? (Skal også litt fløte oppi, hvis det har noe å si for styrken...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker disse ofte, men avhengig av hvor mye jeg trenger (til to pers), så fryser jeg alltid ned noe.

Tipper en pakke holder, vil du være sikker så kjøper du to:)

Skrevet

Kyllingkraft er jo kjempeenkelt å lage sjøl.ta heller å kjøp en rå hel kylling.ha den oppi en gryte med vann, gulerot,løk,sellerirot og purreløk.ha i litt salt og hele pepperkorn og et laubærblad om du vil.kok i ca en time.så har du knallgod kraft og god kylling til å ha i suppen din etterpå :)

• Liker 1
Skrevet

Kyllingkraft er jo kjempeenkelt å lage sjøl.ta heller å kjøp en rå hel kylling.ha den oppi en gryte med vann, gulerot,løk,sellerirot og purreløk.ha i litt salt og hele pepperkorn og et laubærblad om du vil.kok i ca en time.så har du knallgod kraft og god kylling til å ha i suppen din etterpå :)

Joda, men nå var det jo ikke det jeg spurte om.

• Liker 5
Skrevet

ja forstår det.tenkte bare å tipse om noe som er både billigere og smaker mye bedre enn ferdi kraft du ikke vet ka di har putta oppi :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan hjemmelaget skal smake bedre enn Jacobs kraft? Det er jo helt naturlig kraft, ikke fond. Jeg lager mye kraft selv, men det er jo ikke alltid når man har tid til det. Jeg kan dele en pakke kraft fra Jacobs i fire (hvis jeg bare skal ha litt i en saus el.l.) og da synes jeg 30 kr er vel verdt pengene i en ellers travel hverdag.

• Liker 1
Skrevet

ja en travel hverdag er det jo kansje greit å bruke ferdigprodukter.men når det er helg og man skal få gjester.så er det jo greit å anstrenge seg litt for et bedre sluttresultat.er jo ikke stress å sette på en gryte med kraft.den lager seg selv mens du har det travelt å gjør andre ting :)

Skrevet

Jeg lover deg at Jacobs lager bedre kraft enn meg. Vi snakker ikke Toro her altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja en travel hverdag er det jo kansje greit å bruke ferdigprodukter.men når det er helg og man skal få gjester.så er det jo greit å anstrenge seg litt for et bedre sluttresultat.er jo ikke stress å sette på en gryte med kraft.den lager seg selv mens du har det travelt å gjør andre ting :)

Jacobs kraft er ikke det jeg kaller et ferdigprodukt. Jeg bruker ingen halvfabrikata i min matlagning, hvis du ser bort fra dette. Det er helt ren, «hjemmelaget» kraft, ingen tilsetningsstoffer.

Det er forøvrig ikke bare å sette over en gryte med kraft, skal den bli god (og klar) må man skumme av. Det tar litt tid...

Suppen blir helt sikkert kjempegod, Juliane :)

• Liker 1
Skrevet

Det var altså meg, kom borti AB-knappen...

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at kraft fra Jacobs er et veldig bra produkt, og ikke dyrt.

Jeg er selv noe av en kraftkokingsfantast, og bruker absolutt ingen hel- eller halvfabrikata i matlagingen min (har ikke gjort det på en 15 års tid). Men akkurat kraften fra Jacobs har jeg begynt å bruke til spesielle anledninger når jeg skal spare tid, for det er faktisk bare vakuumpakket innkokt kraft uten tilsetningsstoffer, og et helt annet produkt enn feks fond på flaske.

Hvis man trenger litt oksekraft eller lammekraft til en saus når man skal ha middagsgjester, eller feks en av dagene i julen (når i hvert fall jeg lager mat konstant i dagesvis til gjester), da kan det være praktisk å slippe å bakse med 3 kg margbein i den største gryten man har. ;)

Og det sier jeg selv om jeg sånn generelt altså mener at kraftkoking er selve ryggraden i all matlaging, og helt grunnleggende for å lære seg hvordan god smak skapes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet godt hvordan man koker kraft, men velger også den fra Jacobs hvis jeg skal lage god saus. Resultatet blir akkurat som om jeg skulle kokt kraften selv, men jeg sparer nesten en hel dag på å velge Jacobs.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er helg og man ikke skal på jobb og har invitert gjester så betyr det ikke at man har god nok tid til å lage en kraft. Da er det supert at man får kjøpt ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...