AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Del Skrevet 3. mars 2012 Da har jeg etter råd handlet Lady Comp, sluttet med pring nå, og håper den hjelper meg til å føle meg bedre og bli mer meg selv, vet jo ikke hvordan jeg egentlig er og føler meg når jeg har brukt "hormoner" i syv år... Synes ikke noe om det.. Bra, det finnes andre muligheter. Nå er det ikke sååå farlig om jeg skulle bli gravid, så er absolutt verd et forsøk. Andre som bruker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 3. mars 2012 #2 Del Skrevet 3. mars 2012 Kvar kjøpte du den, og kva kosta den? Lurer på å starte med ein sann sjølv, likar ikkje så godt desse hormonane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 3. mars 2012 #3 Del Skrevet 3. mars 2012 Kvar kjøpte du den, og kva kosta den? Lurer på å starte med ein sann sjølv, likar ikkje så godt desse hormonane Helt enig!!! http://www.pfc.no/ Kan ordne avbetalings ordninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 3. mars 2012 #4 Del Skrevet 3. mars 2012 Takk for tips! Det er absolute oppe til vurdering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 3. mars 2012 #5 Del Skrevet 3. mars 2012 Bare sende melding å høre hvordan den fungerer på meg Blir du og gal av hormonene? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 3. mars 2012 #6 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har den, og har vært veldig glad for kjøpet! Brukte den først i et halvt års tid som prevensjon/sykluskartlegging, og ble ikke gravid før måneden vi bestemte oss for å prøve Vær forberedt på at det blir mye røde dager i starten, men etter ca 3 mnd vil det hjelpe på om du har stabil syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 3. mars 2012 #7 Del Skrevet 3. mars 2012 Takk, for svar Men syklusen stabilerer seg vel etter tre mnd? Eller hvor lang tid tok det for deg? Vet jo ingentiiiing om min syklus etter så mange år med hormoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 3. mars 2012 #8 Del Skrevet 3. mars 2012 For meg tok det 5 uker fra pilleslutt til mensen kom, og så var jeg helt regelmessig. Er vel ikke uvanlig at det tar et år før alt er tilbake som normalt. Selv om du har stabil syklus fra dag 1 vil det da litt tid før ladycompen er kjent nok med syklusen din til at den gir grønne dager frem til 5 dager før forventet eggløsning. Jeg fikk ikke grønt mellom mens og el i det hele tatt første måneden jeg brukte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 3. mars 2012 #9 Del Skrevet 3. mars 2012 Eg får nedsatt sexlyst av p-pillane mine, faktisk så dårlig at det blir så lite sex at det ikkje er vits med prevansjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 3. mars 2012 #10 Del Skrevet 3. mars 2012 Men kan det ta opptil ett år med rødt lys???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 3. mars 2012 #11 Del Skrevet 3. mars 2012 Men kan det ta opptil ett år med rødt lys???? Ikke hvis du har stabil syklus. Har du stabil syklus, så vil du få mange grønne dager etter ca 3 mnd. Hvis kroppen din bruker lang tid på å komme tilbake i gjenge vil det selvfølgelig gi utslag på målingene, og da vil ikke ladycompen ha grunnlag for å si når neste eggløsning vil komme. Da helgarderer den heller enn å gi deg grønt lys en dag du burde ha rødt. Hvis du ikke hadde stabil syklus før du begynte på pillen, eller ikke får stabil syklus må du prøve en annen form for prevensjon i stedet for. Da vil aldri ladycomp eller noen annen temperaturmålingssak være sikker for deg, fordi den tar utgangspunkt i gjennomsnittssyklusen din. Håper jeg nå svarte på det du lurte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 3. mars 2012 #12 Del Skrevet 3. mars 2012 Er det vanlig å ha ustabil?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 3. mars 2012 #13 Del Skrevet 3. mars 2012 Har også nettopp sluttet med p-ring, fordi jeg ikke tålte hormonene. Og vurderer derfor en slik måler. Skal IKKE bli gravid, er i fast forhold men er igrunn ferdig med barn, men er ingen krise i den forstand hvis det skulle skje at jeg ble gravid men da er det altså ikke planlagt. Lurer da på om Pearly, Ladycomp og Babycomp er like sikre med tanke på å bli/ikke bli gravid? Eller er de sikrere dess dyrere de er? Ganske bra priser på dette altså :-S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #14 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg spurte en overlege i gynekologi om BabyComp/LadyComp og sikkerhet som prevensjon. Han sa at de kan brukes hvis det ikke er krise at man blir gravid. Hvis det er krise å bli gravid, er det ikke et godt alternativ. Så vidt jeg forsto var Ladycomp og Pearly omtrent like (u)sikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 4. mars 2012 #15 Del Skrevet 4. mars 2012 Får håpe den virker på meg da, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 4. mars 2012 #16 Del Skrevet 4. mars 2012 Problemet er at man kan bli gravid ved å ha sex mens ladycompen viser at du er ufruktbar. Årsaken til dette er at sperm kan leve i opp til 7 dager. Derfor vil enkelte med 100% sikkerhet bli gravid ved denne typen prevansjonsmetode. Men dersom miljøet er veldig ugjestmildt før man er fruktbar, eller mannen har dårligere sædkvalitet, vil det virke bra. Som flere har poengtert - ønsker man ikke å bli gravid er det ikke å anbefale å bruke dette som prevansjonsmetode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 4. mars 2012 #17 Del Skrevet 4. mars 2012 Problemet er at man kan bli gravid ved å ha sex mens ladycompen viser at du er ufruktbar. Årsaken til dette er at sperm kan leve i opp til 7 dager. Derfor vil enkelte med 100% sikkerhet bli gravid ved denne typen prevansjonsmetode. Men dersom miljøet er veldig ugjestmildt før man er fruktbar, eller mannen har dårligere sædkvalitet, vil det virke bra. Som flere har poengtert - ønsker man ikke å bli gravid er det ikke å anbefale å bruke dette som prevansjonsmetode. Ja, og dette forstår jeg Nå er det dette med om den FUNKER på meg som er poenget At jeg er redd jeg er for uregelmessig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 4. mars 2012 #18 Del Skrevet 4. mars 2012 Ja, og dette forstår jeg Nå er det dette med om den FUNKER på meg som er poenget At jeg er redd jeg er for uregelmessig.. Den vil jo ikke bli kjent med syklusen din, da den ikke har faste holdepunkter. Men den vil kunne gi deg grønne, gule og røde dager (om det er den metodikken ladycomp bruker, jeg kjenner ikke alle). En utfordring vil være at du må bruke en stor mengde teststicks. En annen utfordring er at de som er uregelmessige ofte har merkelige hormontopper. Det vil si at du plutselig kan få gule/røde dager uten at det er riktig. Og sannsynligheten for at den vil føre til graviditet er forsåvidt større, da du ikke vil ha en stabil syklus som ett "sikkerhetsnett" i forhold til sikre dager. Men risikoene som jeg beskriver over er de samme uansett om man er regelmessig eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 4. mars 2012 #19 Del Skrevet 4. mars 2012 Ladycompen vil vel gi så og si bare røde lys om den er usikker... Og det er vel det som skjer om jeg er uregelmessig i syklusen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 6. mars 2012 #20 Del Skrevet 6. mars 2012 Då har eg bestillt pearly! Skal gi oppdatering til dokke om korleis det går 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå