AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Søker etter gamle skolepapirer fra 1974/75. Er der en sjanse i havet for at de er bevart? Hvor henvender jeg meg? Skolen har dem ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Nei, slikt oppbevares ikke så lenge. Kan du være mere spesifikk+ Hvor lenge ifølge loven?
Gjest Rosemor Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Papirene er nok oppbevart et sted, og jeg synes det er merkelig at skolen ikke kan gi deg informasjon om hvor! Du kan se inne på arkivverkets sider om du finner noe informasjon der. Er det snakk om vitnemål fra vgs er fylkesarkivet enklest å henvende seg til. (ta kontakt med fylkeskommunen)
Gjest Rosemor Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Nei, slikt oppbevares ikke så lenge. Jo, slikt oppbevares så lenge siden det er snakk om "dokumentasjon for nåtid og ettertid", og det er veldig strenge regler når det kommer til kassasjon. Endret 3. mars 2012 av Rosemor
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Jo, slikt oppbevares så lenge siden det er snakk om "dokumentasjon for nåtid og ettertid", og det er veldig strenge regler når det kommer til kassasjon. Kommer jo an på hva trådstarter er ute etter. Mappene til elever tømmes raskt etter skoleslutt og makuleres, med unntak av vitnemål og muligens IOP. Så det eneste trådstarter kan ha forhåpninger om å finne er vitnemålene sine.
Gjest Rosemor Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Kommer jo an på hva trådstarter er ute etter. Mappene til elever tømmes raskt etter skoleslutt og makuleres, med unntak av vitnemål og muligens IOP. Så det eneste trådstarter kan ha forhåpninger om å finne er vitnemålene sine. Det var vitnemål jeg antok at hun var ute etter, siden det ikke er så mange andre skolepapirer man har bruk for i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Jo, slikt oppbevares så lenge siden det er snakk om "dokumentasjon for nåtid og ettertid", og det er veldig strenge regler når det kommer til kassasjon. Det er snakk om en ulovlighet som ble utført av et mobbet barn, Det ble en stor sak og jeg ønsker å finne de aktuelle papirene.
Gjest Rosemor Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Det er snakk om en ulovlighet som ble utført av et mobbet barn, Det ble en stor sak og jeg ønsker å finne de aktuelle papirene. Da var det ikke vitnemål som jeg antok. Dette kan være litt verre å finne ut av mtp skolepapirer, men i utgangspunktet skal papirer som man antar kan ha dokumentasjonsverdi i framtiden tas vare på. Likevel er mobbing ofte ikke dokumentert i elevens mappe, så det er ikke sikkert at du finner noe. Forsøk statsarkivet, det er der du har størst sjanse for å finne noe hvis det noen gang har eksistert. Forresten, all dokumentasjon du trenger finnes kanskje i forbindelse med den ulovligheten du sier ble begått? Det blir ofte innhentet informasjon fra skole i slike tilfeller (gitt at ulovligheten ble begått mens eleven fremdeles gikk på skolen). Endret 3. mars 2012 av Rosemor
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Det er snakk om en ulovlighet som ble utført av et mobbet barn, Det ble en stor sak og jeg ønsker å finne de aktuelle papirene. Dersom sak er politianmeldt er politiet rette sted, hvis ikke politianmeldt er eventuelle papirer angående dette blant det som blir makulert når eleven går ut av skolen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Ta kontakt med interkommunalt arkiv i den kommunen det gjelder. De har ansvar for deponering av elevmapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå