Gå til innhold

Ta tilbake kontrollen over kroppen min!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har latt kroppen min forfalle i et par år nå. Tidligere var jeg treningsnarkoman og levde et rimelig sunt liv. Så møtte jeg kjærligheten....og med den stoppet all treningen opp og da jeg for et år siden satte meg på skolebenken er det kanskje ikke så rart kroppen har forfalt. Har gått opp ti kilo (fra 68 til 78, er 168 høy), fått prediabetes og har dermed innsett at jeg må ta tak i livet mitt igjen. Er 37 år.

Jeg må gå gradvis til verks for å få dette til ellers er jeg redd det stopper av seg selv. Jeg begynte med trening igjen 1 februar og har klart ca 3 treningsøkter i uken. Jeg bruker dette programmet http://www.kk.no/881499/her-er-den-beste-treningen-paa-20-minutter ,bruker sykkel istedet for løping pga kneet.

Jeg føler det går rimelig greit med treningen så planen var å ta tak i kosten når vi begynte på mars måned. Her er vi altså nå... Jeg har prøvd slankepillen Alli en gang før, og har startet med den i dag igjen. Ikke nødvendigvis for effekten av pillen men fordi det er det eneste som gjør at jeg klarer å spise sunt. Frykten for bivirkningene gjør at jeg klarer å holde meg unna usunn mat... Så tanken min nå er å gå på denne pillen i mars måned, kanskje april, vil ta den avgjørelsen når jeg har sett hvordan mars har gått.

Så tenker jeg å spandere på meg noen behandlinger med et eller annet oppstrammende spa-opplegg i mai måned om jeg føler behov for det. Er det noen som har tips til noe bra opplegg her?

Dette tenker jeg som en påskjønnelse om jeg da riktignok føler behov for det når mai kommer.

Målet er å igjen få en sunn og sterk kropp ikke nødvendigvis gå ned 10 kilo. Jeg ønsker bare at kroppen skal fungere greit igjen!

Noen som har tanker rundt opplegget mitt? og kanskje noen gode råd på veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har latt kroppen min forfalle i et par år nå. Tidligere var jeg treningsnarkoman og levde et rimelig sunt liv. Så møtte jeg kjærligheten....og med den stoppet all treningen opp og da jeg for et år siden satte meg på skolebenken er det kanskje ikke så rart kroppen har forfalt. Har gått opp ti kilo (fra 68 til 78, er 168 høy), fått prediabetes og har dermed innsett at jeg må ta tak i livet mitt igjen. Er 37 år.

Jeg må gå gradvis til verks for å få dette til ellers er jeg redd det stopper av seg selv. Jeg begynte med trening igjen 1 februar og har klart ca 3 treningsøkter i uken. Jeg bruker dette programmet http://www.kk.no/881499/her-er-den-beste-treningen-paa-20-minutter ,bruker sykkel istedet for løping pga kneet.

Jeg føler det går rimelig greit med treningen så planen var å ta tak i kosten når vi begynte på mars måned. Her er vi altså nå... Jeg har prøvd slankepillen Alli en gang før, og har startet med den i dag igjen. Ikke nødvendigvis for effekten av pillen men fordi det er det eneste som gjør at jeg klarer å spise sunt. Frykten for bivirkningene gjør at jeg klarer å holde meg unna usunn mat... Så tanken min nå er å gå på denne pillen i mars måned, kanskje april, vil ta den avgjørelsen når jeg har sett hvordan mars har gått.

Så tenker jeg å spandere på meg noen behandlinger med et eller annet oppstrammende spa-opplegg i mai måned om jeg føler behov for det. Er det noen som har tips til noe bra opplegg her?

Dette tenker jeg som en påskjønnelse om jeg da riktignok føler behov for det når mai kommer.

Målet er å igjen få en sunn og sterk kropp ikke nødvendigvis gå ned 10 kilo. Jeg ønsker bare at kroppen skal fungere greit igjen!

Noen som har tanker rundt opplegget mitt? og kanskje noen gode råd på veien?

Jeg synes du er på god vei, gratulerer! Akkurat piller synes jeg ingenting om, særlig ikke når det "bare" er snakk om ti kilo. Da ville jeg heller sett litt nærmere på kostholdet - om det er der problemet ligger.

Jeg ville også fått med mannen på livsstilsendringen, hvis han ikke allerede er det. Gjør det til en vane å gå kveldstur sammen. Det er utrolig koselig, man får snakket mye sammen og frisk luft virker oppkvikkende. Meld ham inn på treningssenter som bursdagsgave e.l., og dra ham med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar Tullepia:-)

Jeg er også i utgangspunktet i mot piller, men jeg kjenner meg selv så godt nå og har innsett jeg ikke klarer å stå i mot usunnheter uten, iallefall ikke i starten. Derfor har jeg bestemt meg for piller i en, max to månder.

Mannen sier det er positivt, da det også drypper på han:-) Vi har vært flinke med gå-turer men pga siste kneoperasjonen kan jeg ikke gå turer på en måned ennå. Men vi var flinke før operasjonen og tar det opp igjen etterhvert.

Det med trenigssenter har vi prøvd.. og det var penger ut vinduet nå iallefall. Jeg pendler tre timer hver dag, derav treningsopplegget på 20-30 minutt. Er ferdig med pendingen 1 desember og da får jeg jo plutselig mye fritid igjen:-))

Det blir bryllup i juli så jeg har en ekstra motivasjon der!

Skrevet

Takk for svar Tullepia:-)

Jeg er også i utgangspunktet i mot piller, men jeg kjenner meg selv så godt nå og har innsett jeg ikke klarer å stå i mot usunnheter uten, iallefall ikke i starten. Derfor har jeg bestemt meg for piller i en, max to månder.

Mannen sier det er positivt, da det også drypper på han:-) Vi har vært flinke med gå-turer men pga siste kneoperasjonen kan jeg ikke gå turer på en måned ennå. Men vi var flinke før operasjonen og tar det opp igjen etterhvert.

Det med trenigssenter har vi prøvd.. og det var penger ut vinduet nå iallefall. Jeg pendler tre timer hver dag, derav treningsopplegget på 20-30 minutt. Er ferdig med pendingen 1 desember og da får jeg jo plutselig mye fritid igjen:-))

Det blir bryllup i juli så jeg har en ekstra motivasjon der!

Så bra at du gjør alt dette til tross for utfordringene du har! Det kan bare gå én vei!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Xenical av legen (fettblokker akkurat som Alli) og det var noe av det verste jeg har vært med på. Jeg kunne ikke spise kylling- og kalkunpølser uten at jeg satt på do resten av dagen. Og de pølsene er det ikke mye fett i... 10g per 100g... Jeg bæsjet i buksa tre ganger og hver gang trodde jeg at jeg bare måtte fise. Oransj bæsj som stinket... Pillene var dyre i seg selv, men det var i alle fall dyrt å kaste tre bukser på to uker. Den oransje bæsjen og den forferdelige lukta satt så godt i at jeg fikk det ikke skikkelig bort. Jeg prøvde å vaske buksene to ganger og hadde dem i bløt i eddikvann over natta. Og så man ned i doskåla etter at man hadde gjort sitt fornødne så lå det en oransj olje på toppen av vannet.

Jeg tenkte motsatt av deg. Jeg tenkte at herregud, dette her gidder jeg ikke og kastet pillene. Jeg hadde resept på to pakker til som jeg også heiv. For noe ubrukelige greier. Hvordan kan man tro at det er sunt å nekte kroppen å ta opp næringsemner som er i tarmen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Xenical av legen (fettblokker akkurat som Alli) og det var noe av det verste jeg har vært med på. Jeg kunne ikke spise kylling- og kalkunpølser uten at jeg satt på do resten av dagen. Og de pølsene er det ikke mye fett i... 10g per 100g... Jeg bæsjet i buksa tre ganger og hver gang trodde jeg at jeg bare måtte fise. Oransj bæsj som stinket... Pillene var dyre i seg selv, men det var i alle fall dyrt å kaste tre bukser på to uker. Den oransje bæsjen og den forferdelige lukta satt så godt i at jeg fikk det ikke skikkelig bort. Jeg prøvde å vaske buksene to ganger og hadde dem i bløt i eddikvann over natta. Og så man ned i doskåla etter at man hadde gjort sitt fornødne så lå det en oransj olje på toppen av vannet.

Jeg tenkte motsatt av deg. Jeg tenkte at herregud, dette her gidder jeg ikke og kastet pillene. Jeg hadde resept på to pakker til som jeg også heiv. For noe ubrukelige greier. Hvordan kan man tro at det er sunt å nekte kroppen å ta opp næringsemner som er i tarmen?

TS her.

Nå er det engang slik at jeg har prøvd alli tidligere og har ikke slike bivirkninger. Kanskje er det nettopp fordi jeg da er nazi på å spise sunt? Jeg er rett og slett livredd for å få slike bivirkninger som du har fått.

Men som nevnt er jeg ikke for slankepiller i utgangspunktet, men sånn er det når jeg ikke klarer å lavære usunn mat uten..

AnonymBruker
Skrevet

Flotte greier det her, men hva har du tenkt å gjøre mentalt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme har jeg opplevd, bare at jeg brukte noe som het Alli. Noe ordentlig svineri var det ja. Aldri mer. Jeg har gjort det til en vane å alltid ha oppkuttdde kålrabi eller gulrøtter liggende i vann i kjøleskapet, og bruker det so mellommåltider, og da har man alltid noe å knaske på om behovet kommer. Det var mitt lille innspill til en sunn livsstil, Det og spise sunt og variert og trimme jevnlig. Unne seg noe man har ønsket seg lenge når man har vært flink. Husk starte dagen med et glass vann. Jeg bruker litt eplecidereddik oppi. Et glass vann før hvert måltid er også en god vane da orker man ikke spise så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Flotte greier det her, men hva har du tenkt å gjøre mentalt?

Jeg mediterer:-) Har gått mange www.uniquemind.no kurs Skal ikke legge skjul på at dette ble lite prioritert under forfallsperioden...men nå er det fult kjør med meditering. Er vist fersk vare det greiene her..

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Yes!! Jeg har klart å gå ned 3.8 kilo i løpet av mars måned:-) Jeg har kun tatt alli om morgenen, da den psykiske effekten hjelper meg mye(kan da ikke spise usunnt...):-)

Jeg har klart dette uten trening, kun ved hjelp av kosthold. Dette fordi jeg fikk en nakkeprolaps rett etter mitt første innlegg og har derfor måttet være helt i ro (les smertehelvete uten like!). Nå er jeg på bedringens vei og kan ta opp igjen treningen heldigvis.

Men jeg er stolt av meg selv for det jeg har klart og målet nå er å gå ned like masse neste måned:-)

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg gikk til min fastlege og ba om hjelp. Så snart jeg nevnte, Xenical og andre slankepiller, begynte han å snakke om trening og å sette på diett. Jeg tenkte at hørtes bra og spurte om jeg har tilgang til en ernæringsfysiolog eller ernæringseksperter. Nei, bablet han i 15min blablabla.

Jeg kjøpte likevel Atkins bok, Montignac-bøker, steinalder Diet bøker, og to andre jeg kan ikke engang huske. For et år holdt jeg på med alle disse jævla bøkene og vekt former. Når ingen av disse metodene virket, prøvde jeg Weight Watchers. Det varte i ca 3 uker. Da jeg ble lei av å gå sultne til sengs hver kveld. Å spise pulveret i en uke gjøre forferdelige ting til magen min. vil selvfølgelig legge til at jeg jobber full tid, spille ishockey 2 ganger i uken og sykle til jobben. Men jeg rett og slett ikke kan gå ned i vekt. Jeg mistet 4kg i seks måneder som forteller meg at kroppen min rett og slett har dårlig stoffskifte. Mitt siste håp var å slankepiller som Xenical, Reductil, efedrin-baserte. Jeg bestilte 42tabletter Xenical på nettapotek24.com

Jeg har mistet 8kg :)

Endret av Leni R

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...