Gå til innhold

Finne en gammel sak som hendte meg på skolen i 1975

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne finne noen gamle skolepapirer fra 1975. Er de makulert eller kan det være sjanse for at de er bevart og isåfall, hvor henvender jeg meg..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skolen?

AnonymBruker
Skrevet

Skolen?

Neivet fra tidligere erfaringer at de ikke oppbevare papirer vedr avgangselever så hvor kan jeg lete?

AnonymBruker
Skrevet

Spør skolen om hvor du skal henvende deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da finnes de mest sannsynlig ikke.

Skrevet

Jeg har forsøkt å finne papirer vedr. en spesiell sak i 1992 men skolen hadde ikke så gamle papirer sa de :P

Skrevet

Litt avhengig av hva det gjelder så finnes jo en arkivlov. Sjekk om papirene er overlevert et eller annet arkiv.

:heks:

Gjest Gjest
Skrevet

Barnevernet hadde noen papirer liggende på en sak som gjaldt meg fra 1991. Så det er jo alltids håp. :)

Gjest O___o
Skrevet

Barneverntjenesten har kanskje de papirene?

De har gamle skoledokumenter, økonomipapirer, sosialkontor-papirer fra tilbake til 30-tallet enkelte steder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forhørt meg hos kommunen. Visse papirer skal oppbevares i 100 år, og skal ligge i kommunearkivet.

Gjest jobber med slikt
Skrevet

Du kan forhøre deg hos kommunen (fylkesarkivet/byarkivet/interkommunalt arkiv for x fylke). De er pliktig til å overholde alle lover og forskrifter.(forvaltningslova, arkivlova, personvernslova etc).

Gjelder det skademeldinger er det NAV- trygd. Disse sakene kan være sendt til statsarkivet.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Arkivet i den aktuelle kommunen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...