Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble inspirert av Jus VS Siviløkonom tråden litt lenger nede, og lurer på hva dere syns gir mest status, yrkestittelen 'Advokat/jurist' eller 'Siviløkonom'? Det er ikke å dytte under en stol at det lenge har vært en 'intern krangel' blandt disse yrkesgruppene om hvilken av de overnevnte utdannelsene som er mest 'akademisk-bythebook-utdannelse'.

Så hva syns du gir mest status av disse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange titler en kan ha med de utdanningene at det blir umulig å si..

Men jeg kan si at stort sett alle siviløkonomene har jobb som jeg anser som gode, solide, kjekke jobber, med ansvar og masse rom for viderutvikloing. Juristene kan jeg ikke si det samme om - saksbehandlerjobbene :bond:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Siviløkonom.

• Liker 3
Skrevet

Bryr meg ikke, synes det blir for dumt å velge yrke på grunnlag av hva som gir høyest status, og å være opptatt av å fremstå mest mulig "important" fornandre.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg tenker siviløkonom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ingen av dem.

Skrevet

Siviløkonom, om jeg bare ska svare kort og enkelt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siviløkonom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste siviløkonomene jeg kjenner er griske og ikke-akademiske, mens juristene jevnt over fremstår som morsomme, reflekterte og dannede.

Så svaret mitt er jurist. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er siviløkonom utdannelse på bachelor - det vil si utdannelse av lavere grad? (Lurer bare..) Eller er det på masternivå?

AnonymBruker
Skrevet

Juristene har jevnt over mer kulturell kapital.

(og det kommer fra en ikke-jurist, bare så det er sagt)

• Liker 1
Skrevet

Er siviløkonom utdannelse på bachelor - det vil si utdannelse av lavere grad? (Lurer bare..) Eller er det på masternivå?

For å få tittelen siviløkonom så må du ha fullført en mastergrad (Altså 5-årig).

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke, synes det blir for dumt å velge yrke på grunnlag av hva som gir høyest status, og å være opptatt av å fremstå mest mulig "important" fornandre.

Ingen som har sagt at de skal velge utdannelse basert på status i denne tråden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ingen av dem.

Kan jeg spør hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Siv. Ing

Kanskje litt flaut å svare ditt eget (fremtidige) yrke (du er sivilingeniørstudent?), i en tråd som omhandler advokater/jurister og siviløkonomer?

:lete:

• Liker 7
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Siv. Ing

Imponerende at du klarte å svare noe helt annet når valgene var jurist og siviløkonom :fnise:

Jeg skal bli jurist, men føler det er mest juristene selv som mener det er stas. Jeg svarer derfor siv.øk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siviløkonom er Mastergrad, altså 5-årig høyere utdanning.

Gjest MorAase
Skrevet

Ble inspirert av Jus VS Siviløkonom tråden litt lenger nede, og lurer på hva dere syns gir mest status, yrkestittelen 'Advokat/jurist' eller 'Siviløkonom'? Det er ikke å dytte under en stol at det lenge har vært en 'intern krangel' blandt disse yrkesgruppene om hvilken av de overnevnte utdannelsene som er mest 'akademisk-bythebook-utdannelse'.

Så hva syns du gir mest status av disse?

Får litt krampe av begge to. Går jo ikke an å diskutere virkelig betydningsfulle ting med dem. Vil heller ha en som vet noe om kvantefysikk eller biologi og genetikk.

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke på noen av dem som statusyrker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...