Plastaroma Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Vi har vinkelstue, på 4 vegger har vi panelplater i eggehvit. Så har vi en liten vegg, med eggehvit halvpanel. Der hadde jeg lyst til å ha en annen farge for å bryte opp alt det eggehvite. Har et stort oljemaleri, som går mest i oransje og brunt, som jeg tenker skal henges på denne veggen. Blir det helt feil dersom jeg maler denne veggen i en terrakottafarge? Tror det vil "forlenge" inntrykket av maleriet, uten å ta glansen av det. Men vil det passe med den eggehvite fargen? Noen som har forslag? Endret 3. mars 2012 av Rød3
Plastaroma Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2012 Har du forslag til alternativer? Furuhelvetet vi hadde vil jeg heller si var nittitalls, men er ikke SÅ opptatt av trender. Men alle innspill tas imot med takk.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Slik jeg ser det for meg nå så lurer jeg på om en terracottafarga bakgrunn kanskje vil ta litt farge fra maleriet? Og bidra til å skjule maleriet? Du bør heller se om du finner en farge som fremhever maleriet. Kontrastfarger kan jo bli tøft, men det kan man kanskje gå fort lei av? Grønt nærmer seg vel komplementærfargen til terracotta? Mosegrønt og terracotta er jo veldig fint sammen i mindre mengder, men på en vegg tror jeg det kan bli for "kvalmende" eller urolig. Samme med teal og turkis. Grått er jo også veldig fint til terracotta, men er så populært nå at det kommer sikkert til å være "ut" til neste år! Men jeg liker grått veldig godt altså. Hm, en saftig grumsete mørkegrå? Hvis stuen forøvrig er lys og dere installerer belysning over bildet? Svart og terracotta er også veldig fint i et hovedsakelig hvitt rom med noen grønne innslag ellers. Blågrå nyanser da? Duegrått? Sjekk også ut colourlovers.com for inspirasjon og så selvsagt pinterest.com da! 3
Plastaroma Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Tusen takk for godt svar. Tar til meg det. "Saftig grumsete mørkegrå" høres faktisk veldig bra ut. Alt er veldig lyst og åpent her, og veggen det er snakk om måler ikke mer enn 160x130cm. Tror kanskje også terrakottafargen vil kvele maleriet litt, når jeg tenker meg om. Pinterest bor jeg nesten på, skal sjekke ut den andre linken også. Takk igjen! Endret 3. mars 2012 av Rød3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå