Gå til innhold

Katt som tisser i sengen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min på snart 5 mmd har tisset i sengen i natt. Det er er nå en mnd siden sist. Da han var mindre gjorde han det hyppigere. Har prøvd å holde han utenfor soverommet om natten, men det var helt umulig. Lillegutt hylte i flere timer i strekk. Hvordan skal man lære katten at han ikke skal tisse i sengen? Han går ellers på kattedo, og har aldri hatt noen uhell andre steder.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katten min på snart 5 mmd har tisset i sengen i natt. Det er er nå en mnd siden sist. Da han var mindre gjorde han det hyppigere. Har prøvd å holde han utenfor soverommet om natten, men det var helt umulig. Lillegutt hylte i flere timer i strekk. Hvordan skal man lære katten at han ikke skal tisse i sengen? Han går ellers på kattedo, og har aldri hatt noen uhell andre steder.

Er han kastrert?

Gjest Huskatta
Skrevet

Er han kastrert?

Tenkte det samme.

Mulig han vil "blande" hans lukt med din/deres. Er det slik blir det nok ikke lett sålenge hans lukt allerede er i senga. Nå må han dit for å "oppdatere" titt og ofte.

Kan selvsagt være andre/flere grunner men dette var mine tanker da.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville nektet han adgang.

Jeg hadde også en katt som tisset i senga vår, det var er mareritt. Det var en sterilisert hunkatt. Hun tisset med ujevne mellomrom i senga vår i ca 7 år. Vi måtte kjøpe flere nye dyner, puter, overmadrasser, ja for ikke å snakke om hvor mange ganger vi var hos renseriet. Det er dyrt og veldig irriterende!

Derfor, ikke la denne adferden sette seg! Unngå at den får muligheten, rett og slett. Det finnes også sprayer man kan ha på, men det lukter ikke så godt at jeg ville hatt det i senga.

Lykke til

PS: anbefaler kastrering om han ikke er det.

Endret av Zesaria
Skrevet

Ville ikke kalle det uhell jeg, men..

Skrevet

Katten er ikke kastrert enda, men har time om 2 uker. Han måtte bli tung nok før han fikk time. Er det noe man kan legge i sengen, slik at han unngår det pga sengen? Sitrusspray? Burde jeg kjøpe katteseng å legge i sengen?

Skrevet

Katten er ikke kastrert enda, men har time om 2 uker. Han måtte bli tung nok før han fikk time. Er det noe man kan legge i sengen, slik at han unngår det pga sengen? Sitrusspray? Burde jeg kjøpe katteseng å legge i sengen?

Nei, ikke katteseng. Den sprayen som lukter sitrus er ikke spesielt hyggelig for menneskene som sover i senga, tro meg :)

Det du evt kan gjøre dersom du vil han skal ha tilgang til senga, er å strø litt mat rundt om i senga av og til. Katter er vanligvis renslige, og vil ikke tisse der de har spist/spiser.

Blir antagelig bedre etter kasteringen også.

Skrevet (endret)

Hadde samme problemet med katten vi hadde før ( en gammel, kastrert surpomp :rodmer: ), han ble nektet tilgang til soverommet etter at han gjorde det flere ganger. Virket som at han ville gå dit istedet for å gå ut eller i kassen, etter at han først hadde oppdaget at det "gikk an" :sjenert:

Endret av bobbi
Skrevet

Min Pus2 gjorde dette en periode, og det var pga flytting. Nå kan han gjøre det om vi er på ferie og han får for lite oppmerksomhet av de som passer ham. Men nå bruker vi kattepasser, og hun tar seg god nok tid til at det ikke har skjedd på flere år*bank i bordet*

Men det er en sterk markering, kan hende det hjelper med kastrering.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg vil tro han nå, liten og lett som han er, har blitt kjønnsmoden :)

- og det på 'helt riktig tid' i forhold til reviroppgang med tilhørende kraftig markering (les: "Mitt ! Opptatt ! Keep off !")

Og hva er da mer naturlig, med den fertile lukten av mange andre store hankatter i luften, - enn å markere det man selv eier ?

Og det han eier aller, aller mest er.... Mor ! :rodmer:

Sengen lukter mor, kjære mor, elskede mor :rodmer:

Så det mest naturlige stedet å merke, for å fortelle hele verden at dette er opptatt og tilhører ham, er det som dufter sterkest av hans viktigste 'eiendom' mor.

Det er det jeg tror, og kastrering vil hjelpe på, når den verste hormonbølgen har gått ut av kroppen hans :)

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Du får bære over med skrikingen. En får jo aldri vasket vekk kattpisslukt. Dette er en av grunnene til at jeg aldri vil ha katt igjen.

Den forige hadde "uhell" pissa på teppet en gang.Selv etter vask stinket det, så om den gjør det i senga, så vil jeg ikke tenke tanken engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...