Gå til innhold

Kirkebryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere synes er passende at man skal ha på seg når man gifter seg i kirke.

Datteren til en veninne av meg ble spurt om å være brudepike i et kirkebryllup, da veninnen min spurte hva datteren skulle ha på seg. Fikk hun beskjed om at hun kunne ha på seg helt vanlige klær, for de skulle ikke pynte seg.

Synes dette høres veldig rart ut jeg. Jeg synes nå man skal pynte seg hvis man gifter seg i kirka, selv om man ikke trenger og være stivpynta.

Og hva er vitsen med og ha en brudepike, når brudepiken skal ha på seg vanlig bukse og genser.

:D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres helt merkelig ut.....

Men vi hadde litt av det samme da min halvsøsters to barn skulle døpes.

Vi var alene i kirken, vi skulle ikke pynte oss, og nesten ikke være der engang..... :ler: Da nummer tre kom til fikk vi ikke vite noe etterpå heller, at ungen var døpt altså, jeg bare så at det hang en sånn dåpstallerken med bilde av han i på veggen sammen med de to andre....

Og da jeg spurte fikk jeg vite at joda, han var døpt, men ingen skulle få se det.... :roll: Folk er rare!!

Skrevet

For meg er det helt utenkelig å ikke pynte seg dersom en skal i kirken - og i allefall dersom det er bryllup der.

Som Tex sier - folk er rare :klø:

Skrevet

Helt greit å gifte seg i vanlig klær i kirken om det er det man ønsker. Men da skjønner jeg ikke hvorfor de vil ha brudepiker, for det gjør det jo mere høytidelig = mer naturlig med pene klær.

Skrevet

Tipper brudepiken blir lei seg hvis hun ikke får gå i "prinsessekjole"!

Hørtes kjemperart ut spør du meg...

Skrevet

Jeg mener at i dette spørsmålet er det ingen forskjell på om det er kirkebryllup eller sorenskriverbryllup.

Jeg har aldri sett at folk har giftet seg i dongeri i kirka, men jeg har sett flere som har gifta seg i et enkelt antrekk. Det synes jeg er helt greit.

Men jeg synes jo det hørtes litt rart ut da med brudepiker i vanlige klær.

Jeg synes ofte det blir litt for mye press andre veien. Derfor er jeg opptatt av å si til folk som ønsker å gifte seg i kirken, men som ikke har tenkt å ha brudekjole og stas, at de er hjertelig velkommen i det antrekket de selv føler for.

Hilsen Lampeskjerm

Skrevet
For meg er det helt utenkelig å ikke pynte seg dersom en skal i kirken - og i allefall dersom det er bryllup der.

Som Tex sier - folk er rare  :klø:

:enig:

Hørtes veldig rart ut spør du meg...

Hadde ALDRI giftet meg i vanlige klær- komme i sitt eget bryllup med jeans og t-skjorte liksom???? :roll:

Aldri i verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...