AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Har man rett på barnehageplass igjen fra august neste år,eller faller retten bort?
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Har man rett på barnehageplass igjen fra august neste år,eller faller retten bort? Jeg vet ikke, men jeg håper ikke det, det må sannelig sjekkes. Dersom en mister retten høres det ut som et gigantisk kontrollregime. "om ikke ungen din begynner i barnehagen når den er 1 år får den aldri plass" Jeg er ganske sikker på at det ikke er sånn altså.
Gjest Marmot Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Ja, du har rett neste år også. Alle som er fylt 1 år innen september året for opptak har rett på plass.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Altså,jeg har søkt i år også.Så da kan jeg takke nei i år og søke på ny neste år(og ha rett på plass)?
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Altså,jeg har søkt i år også.Så da kan jeg takke nei i år og søke på ny neste år(og ha rett på plass)? Ta en telefon til kommunen din , da får du et spesifikt svar og en person å forholde deg til , du vil føle deg mye tryggere enn med svar fra tilfeldige mennesker her inne. 1
Orchideae Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Jeg trodde det var slik at 1 åringene blir priotitert? For ofte er det jo fulle grupper jo eldre barna blir? Mulig jeg tar feil. Men jeg vil ikke tro at dersom du takker nei, så blir du ikke priotert neste år. Det ville i så fall hørtes veldig rart ut. Men takker du nei, er det iallefall noen andre som står på venteliste som blir veldig glade. Og når vi får barn i barnehagealder håper jeg vi har mulighet til å vente ett år med oppstart, eventuelt ha redusert plass..
Mie Marie Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Hvis du får bhg plass men ikke ønsker å bruke den i år tror jeg du kan søke en slags permisjon fra plassen fram til du ønsker å bruke den. Litt usikker på reglene rundt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå