AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg driver å titter litt på boxere som er for salg. Har en fra før av og vi vurderer en til. Så kom jeg over denne anonsen på finn.no http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32286738 Kan det virkelig stemme at disse er renrasede boxere??? Hundene var jo søte men, de ser jo ut som en blandingsrase. eller er det bare jeg som syntes det? Ser jo at det er redusert pris på dem men, jeg finner ingen steder at de som har lagt ut anonsen skriver at det er en blandingsrase. Er det bare jeg som syntes at det virker som det er noe muffens her?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 De er jo helt klart uten papirer, så man vet jo ikke. Og det er en skyhøy pris for papirløse valper... helseattest er jo greit men man skal ikke betale en slik pris for noe som kanskje ikke er renrasa. I annonsen så står det at foreldrene er typiske boxere. Ikke at det faktisk er boxere.
Adalin Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Nå er ikke jeg ekspert på boxere, men syns der var noe som ikke stemte med de bildene. Søkte på "boxer puppies" på google, og hundene på finn er jo kjempetynne både i kropp og ansikt, i tillegg til at det er noe med ørene. Du bør iallfall spørre om stamtavle på de, dersom det er viktig for deg at de er renraset.
Moscato Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Utan at eg på nokon måte er ekspert, så synast eg at både kroppshaldning, øyrer og framlabbar såg muffens ut. Ordlyden i annonsa ser jo òg ut til å ville framstille kvelpane som reinrasa utan at det eigentleg blir sagt rett ut ("boxergemytt" på foreldrene, evt. id-chip, helseattest men ikkje nemnd stamtavle). All grunn til å vere skeptisk, i alle fall.
Burn Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Personlig er jeg heller ingen ekspert, men har lest en del hundebøker og kan litt om hund, og disse valpene ser ikke ut til å være ren rase. Må dessuten tilføye at jeg fikk litt vondt av å se på disse bildene. Jeg klarer ikke å sette fingeren på nøyaktig hva det er, men valpene mangler den gleden og livslysten de fleste valper har. De ser triste ut, og jeg har følelsen av at noe ikke stemmer her.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Personlig er jeg heller ingen ekspert, men har lest en del hundebøker og kan litt om hund, og disse valpene ser ikke ut til å være ren rase. Må dessuten tilføye at jeg fikk litt vondt av å se på disse bildene. Jeg klarer ikke å sette fingeren på nøyaktig hva det er, men valpene mangler den gleden og livslysten de fleste valper har. De ser triste ut, og jeg har følelsen av at noe ikke stemmer her. Jaaa ikke sant??? Akkurat sånn følte jeg også. Fikk en aldri så liten klump i magen av de hundene. Syntes litt synd i dem på en måte TS
Burn Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Jaaa ikke sant??? Akkurat sånn følte jeg også. Fikk en aldri så liten klump i magen av de hundene. Syntes litt synd i dem på en måte TS Jeg fikk faktisk litt lyst til å anmelde eierne, men på bakgrunn av hva? Godt mulig jeg er overfølsom og en smule irrasjonell nå, men jeg fikk virkelig vondt av bildene...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Jeg fikk faktisk litt lyst til å anmelde eierne, men på bakgrunn av hva? Godt mulig jeg er overfølsom og en smule irrasjonell nå, men jeg fikk virkelig vondt av bildene... Jeg tenkte tanken selv. Mest på bakgrunn av at de ser ut til å ville lure på folk dyr som ikke er "ekte". Det er på ingen måte noe galt med blandingshunder men, man skal være ærlig om det. Man kan ikke legge ut en anonse for salg av en bil hvis man skal selge en sykkel. Den følelsen jeg fikk av å se de bildene av de hundene fikk meg på en måte til å føle at disse dyrene er en "glipp" som eierne ønsker å bli kvitt, selv med lureri. For meg vitner ikke det om mennesker som er glad i dyr. Var derfor jeg fikk litt voondt inni meg tror jeg. Ts
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Hvorfor i alle dager vil du ha en Boxer? Fordi jeg har en boxer fra før av. Jeg elsker hunder og syntes de er nydelige i alle former/fasonger og raser men, i mine øyne så er boxer den beste rasen av dem alle, derfor! Det er jo en smaksak 2
Burn Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tenkte tanken selv. Mest på bakgrunn av at de ser ut til å ville lure på folk dyr som ikke er "ekte". Det er på ingen måte noe galt med blandingshunder men, man skal være ærlig om det. Man kan ikke legge ut en anonse for salg av en bil hvis man skal selge en sykkel. Den følelsen jeg fikk av å se de bildene av de hundene fikk meg på en måte til å føle at disse dyrene er en "glipp" som eierne ønsker å bli kvitt, selv med lureri. For meg vitner ikke det om mennesker som er glad i dyr. Var derfor jeg fikk litt voondt inni meg tror jeg. Ts Jeg tror mye av det du skriver stemmer. Hva med å kontakte dyrebeskyttelsen/ politi? Som sagt er jeg ingen ekspert, men får jeg en følelse av at noe ikke stemmer har jeg som regel rett i å føle slik.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Fordi jeg har en boxer fra før av. Jeg elsker hunder og syntes de er nydelige i alle former/fasonger og raser men, i mine øyne så er boxer den beste rasen av dem alle, derfor! Det er jo en smaksak Smakssak vil jeg ikke kalle det: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=635218 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 Så langt har ikke selgeren gjort noe galt da. Skal hundehold bedømmes ut ifra fire bilder, så ligger de fleste av oss tynt an, jeg har minst 10 bilder hvor hunden min ser molefonken ut selv om hun er verdens lykkeligste til vanlig. Send personen en mail og spør om foreldredyrene og hvorfor de ikke skal registreres dersom de faktisk er renrasede osv.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #15 Skrevet 3. mars 2012 Boxere er fantastiske hunder. Har hatt to. Søkte tlf.nr. på Gule Sider: http://www.gulesider.no/finn:40071640 De har åpenbart registrert et domene: http://www.boxer-shop.no/ Jeg syns hundene var helt nydelige. Jeg reagerer ikke på annonsens utforming men så pleier jeg aldri å lese hundeannonser heller. Ja, boxerene ser litt langøret ut (skjønne), men jeg reagerer på at de er litt krumrygget, litt myndeaktig nesten. Men jeg ser ingen glade uttrykk. På flere bilder har hundene halen mellom bena. (Nå hadde jeg boxer den gangen de bare hadde kuperte haler, så jeg kjenner ikke så godt haleføringen fra egne hunder.) Men ja, krumrygget og halen mellom bena, myndekroppssprog. Men hvis du tror noe er galt, gjør du jo hundene en stor tjeneste ved å ta kontakt med dem for å vurdere det. Du kan jo sikkert også kontakte Norsk Boxerklubb e.l. for å høre om de kjenner oppdretter.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #16 Skrevet 3. mars 2012 AB# 15 igjen. Du kan vel også be om bilde av foreldrene? Jeg syns også at de kanskje har lite rynker, men boxere kan jo se veldig forskjellige ut. Åh jeg skulle aldri ha sett denne tråden. Jeg blir gal å se så skjønne hundehvalper overalt på nettet. Det var bilde av den nydeligste boxer på forsiden av Aftenposten i dag..litt samme type som disse hvalpene.
Gjest Eline4 Skrevet 3. mars 2012 #17 Skrevet 3. mars 2012 Disse valpene så litt "rare" ut ja. Så ekstremt tynne ut, for det første! Og for det andre så synes jeg de mangler denne brede, dype brystkassen(og kroppen generelt, egentlig) boxere bruker å ha. Men, alle er jo forskjellige! Kanskje derfor de ikke har papirer! Send mail til selger!
Sulosi Skrevet 3. mars 2012 #18 Skrevet 3. mars 2012 De liknet i grunn veldig på en ungarsk bokser jeg kjenner. Den er noe smalere enn de andre jeg har sett men et helt nydelig eksemplar. Den kostet 18000 og er registrert nkk. Slik sett er prisen "lav" mtp hvor mye andre uregistrerte rasehunder koster i fht. registrerte. Personlig mener jeg uregistrerte hunder ikke burde koste mere enn halvparten. Jeg ville spurt om hvorfor de ikke er registrert og bedt om bilder av foreldrene.
Vulpes Skrevet 3. mars 2012 #19 Skrevet 3. mars 2012 Jeg ville gått gjennom raseklubben i stedet for å titte på tilfeldige annonser på Finn. Mye tryggere det. Ville aldri i verden betalt så mye for valper som ikke har papirer (hvis det stemmer at de ikke har det). Jeg tenker som så at jeg enten vil ha en renraset hund med papirene i orden fra en seriøs og dyktig oppdretter jeg har tillit til, eller så vil jeg ha en blandingshund via omplassering - eventuelt få blandingsvalp fra et "ops-kull" som virkelig var et ops-kull (altså et uhell), hvor eierne ikke tjener på å selge meg valpen. Vil ikke støtte useriøs avl. Jeg fikk faktisk litt lyst til å anmelde eierne, men på bakgrunn av hva? Godt mulig jeg er overfølsom og en smule irrasjonell nå, men jeg fikk virkelig vondt av bildene... Er du seriøs nå..? Du har lyst til å anmelde en hundeeier basert på noen få bilder på Finn hvor valpene "ser triste ut"? Jeg er enig i at valpene hadde litt merkelige holdninger på noen av bildene, men det kan være av mange grunner, blant annet genetikk eller det at de var litt ubekvemme når bildene ble tatt.
Sulosi Skrevet 3. mars 2012 #20 Skrevet 3. mars 2012 Jeg ville gått gjennom raseklubben i stedet for å titte på tilfeldige annonser på Finn. Mye tryggere det. Ville aldri i verden betalt så mye for valper som ikke har papirer (hvis det stemmer at de ikke har det). Jeg tenker som så at jeg enten vil ha en renraset hund med papirene i orden fra en seriøs og dyktig oppdretter jeg har tillit til, eller så vil jeg ha en blandingshund via omplassering - eventuelt få blandingsvalp fra et "ops-kull" som virkelig var et ops-kull (altså et uhell), hvor eierne ikke tjener på å selge meg valpen. Vil ikke støtte useriøs avl. Er du seriøs nå..? Du har lyst til å anmelde en hundeeier basert på noen få bilder på Finn hvor valpene "ser triste ut"? Jeg er enig i at valpene hadde litt merkelige holdninger på noen av bildene, men det kan være av mange grunner, blant annet genetikk eller det at de var litt ubekvemme når bildene ble tatt. Så hjertens enig. Har ikke noe til overs for spekulanter som med vilje hiver i sammen to raser og skal tjene stort på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå