AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Har en alliansering i hvitt gull med en diamant, rakk nesten ikke å bruke den før alt gikk dit høna sparker... Men hva gjør jeg med den nå?? Føler liksom ikke for å gå med den, og levere den tilbake er ikke noe alternativ da vi overhodet ikke har kontakt og heller ikke skal ha det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde satt inn en diamant til, og forsatt med det Jeg sluttet ikke bruke dyre klokker etc selvom det ble slutt. Har ny mann nå, han har aldri spurt hvor jeg har fått de fra
Okapi Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Hva i all verden er en alliansering? Du kan vel forsåvidt selge den eller smelte den om.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 En alliansering er en forlovelsesring og ikke noe man går med dersom forholdet er brutt. Levere inn til gullsmed?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Hva i all verden er en alliansering? Du kan vel forsåvidt selge den eller smelte den om. En ring som det er meningen man setter til fler diamanter på, sånn etterhvert Jeg fikk en med to, nå er det to nye i
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 En alliansering er en forlovelsesring og ikke noe man går med dersom forholdet er brutt. Levere inn til gullsmed? Hvorfor er det en forlovelsesring?
Lillemor2729 Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 TS her Det var ikke noe forlovelse på gang, fikk den bare i bursdagsgave og så skulle det liksom settes i flere diamanter ved spesielle anledninger....
Wildy Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Jeg fikk en alliansering til 25-årsdagen min med tre diamanter. Da forholdet tok slutt sa jeg at han kunne få den tilbake, noe han ikke ønsket. Den lå i en skuff her i mange år, før jeg tok den fram, og farken, det var jo en pen ring! Har nå satt inn to diamanter til, og bruker den ofte. En alliansering er da ikke nødvendigvis en forlovelsesring??? Jeg ble i hvertfall hverken mer eller mindre forlovet pga den. Jeg bruker som sagt ringen i dag, og tanker på ingen måte på den som forlovelsesring eller noe som har med eksen å gjøre. Det er en pen ring, thats it.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 TS her Det var ikke noe forlovelse på gang, fikk den bare i bursdagsgave og så skulle det liksom settes i flere diamanter ved spesielle anledninger.... Hvis du ikke vil gå med den pga følelser, ville jeg gjort noe med den, eventuelt spart den og smeltet den om til en annen ring en gang. Hvis det ikke er følelser rundt å bære den, ville jeg satt inn nye selv
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 (endret) En alliansering er en forlovelsesring og ikke noe man går med dersom forholdet er brutt. Levere inn til gullsmed? Neida, neida. En alliansering er per definisjon ikke en forlovelsesring. At allianseringer har blitt brukt som 'den nye' solitaire ringen i forlovelsessammenheng er en annen sak. Dette da en alliansering med 1-3 diamanter av moderat størrelse er betraktelig mye rimeligere enn en solitaire ring med en førsteklasses diamant av en viss størrelse. Allianseringer brukes helt fint både med og uten forlovelse, det ligger ingen bindinger rundt hverken kjøp eller beuk i så henseende. TS, sett inn to diamanter til, eller varier litt og få satt inn en rubin/topas/peridot eller ametyst (avhengig av hvilke farver du liker) på hver side av diamanten. Alle gullsmeder kan sette inn diamanter for deg, men du må nok til en juveler for å finne noen av de andre stenene jeg nevner. Dette da andre stener enn diamanter i allianseringer ikke er 'standard vare' her i hjemme ennå. Eksempel på allianseringer i 18 kt roségull m/rubiner: Endret 3. mars 2012 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 http://allianseringer.wordpress.com/ Strengt tatt behøver altså en alliansering ikke være en giftering eller forlovelsesring, men det aller vanligste er å bruke allianseringen som forlovelsesring. De aller fleste oppfatter det som en forlovelsesring og jeg ville ikke ha funnet på å gå med en slik ring dersom jeg ikke var gift eller forlovet.
Store My Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Problemet med allianseringer er vel ikke ringen i seg selv, men følelesene man har til ringen, slik det er med andre smykker. Jeg har ei venninne som har en alliansering som hun fikk i forbindelse med endt studier, mens jeg har en alliansering jeg fikk av Mannen første bryllupsdag. Har fått en ny diamant for hvert år vi har vært gift. Da hadde det vel ikke vært naturlig å fortsette å med den om det ble slutt. Samtidig har jeg ikke samme forhold til allianseringen som jeg har til gifteringen, så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det ble slutt. Mens min venninne hadde ikke hatt dette dilemmaet i det hele tatt, for allianseringen hennes har ikke noe med forholdet hennes i det hele tatt.
Steinar40 Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Har en alliansering i hvitt gull med en diamant, rakk nesten ikke å bruke den før alt gikk dit høna sparker... Men hva gjør jeg med den nå?? Føler liksom ikke for å gå med den, og levere den tilbake er ikke noe alternativ da vi overhodet ikke har kontakt og heller ikke skal ha det. Selg den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå