Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 Noen eller noe har skremt katten min slik at den nekter å gå ut, noe som byr på problemer når blæra nærmer seg bristepunktet. Hun har alltid sagt fra når behovet er der, men nå gjør hun ikke det. Har knepet henne et par ganger når hun skulle til å gjøre sitt fornødne inne. Dersom jeg åpner utgangsdøra går til døråpningen, så er det bråstopp. Har prøvd å bære henne ut, og kommer hun med diverse ulyder og prøver å vri seg løs. Når hun er inne gjemmer hun seg under sofaen, bord eller stoler. I det hele tatt så ligner hun ikke mye på katten jeg hadde for et par dager siden. Bærer henne ut et par ganger om dagen og er ute slik at hun i det minste kan gjøre fra seg, men det er vanskelig å holde et øye med henne hele tiden siden hun ikke sier fra når hun vil ut. Går selvfølgelig an å sette opp en kasse med kattesand inne, men vil prøve å få henne til å gå ut så langt det lar seg gjøre. Noen som har noen gode råd med hensyn til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Det er jo helt sikkert en grunn til at katten din ikke vil ut. Jeg forstår ikke helt problemet med å gi henne en kattedo inne foreløpig, til hun føler seg klar for å gå ut igjen. Hun vil jo garantert si i fra, når hun vil ut. Jeg synes det er et bedre alternativ enn å kaste henne ut, når hun ikke vil det selv, og kanskje gjøre vondt værre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. januar 2004 #3 Del Skrevet 11. januar 2004 Katten har antageligvis havnet sist i kattehierarkiet og risiskerer bank hvis den går ut. bli med den ut. ser du noen andre katter i nærheten så jag de bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 11. januar 2004 #4 Del Skrevet 11. januar 2004 Sett opp en kattedo inne så dobesøkene ikke skal utvikle seg til traumer. Hun går sikkert ut igjen om ikke så lenge Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Kan det ha noe med nyttårsaften å gjøre, eller begynte det en stund etter det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #6 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg vet at det er noen som synes det er forferdelig festlig å skyte på katter med luftgevær. Katten din har ikke blitt skutt da? Hvis den er langhåra er det ikke alltid så lett å se. Dersom noen er borti katter som har blitt skutt etter, hører skudd eller ser noen med gevær på verandaen, f.eks, vil jeg oppfordre alle til å anmelde det. Umotivert dyreplageri av denne typen bør belønnes med onkelbesøk og bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #7 Del Skrevet 13. januar 2004 kansje du bør investere først og fremst i en kattedo inne til nødstillfeller men prøve og gå ut sammen med henne sånn at hun får gjort sitt fornødte og føler seg trygg når du er der og ettervert gå litt og litt vekk i fra henne til hun klarer og gå ut selv uten og nøle..prøv deg frem!men som sagt...kansje det har noe med nyttårsaften og gjøre?hadde du henne ute da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå