AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Kære kunde SpareBank 1 Du har 1 New Security besked! Du har mottatt denne filen fordi din SpareBank Konto har blitt midlertidig suspendert. Klik her for at løse problemet Takk for at du bruker SpareBank 1 | SpareBank 1 Gruppen AS. | Personvern og vilkar for bruk av nettsidene. |
Lykkelitenen Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 En melding med SÅ mange skrivefeil er aldri ekte... 3
Vulpes Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jepp, ser ut som vrøvl. Sjekk hvilken mail-adresse den kommer fra. Hvis det skjer noe som gjør at kontoen din blir midlertidig stengt skulle jeg tro at du fikk en litt mer seriøs beskjed, sannsynligvis via telefon eller brev, og at det ikke bare var en link å klikke på for å fikse problemet. Hold musa over linken (uten å klikke!) og sjekk adressen, sannsynligvis er det til en dodgy adresse.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Sparebank1 har et eget mailsystem gjennom din nettbank. Hvis de ønsker å sende deg en mail gjør de det gjennom nettbanken din. Ellers ringer de eller sender deg god, gammeldags, sneglepost.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har Sparebank1, og på fremsiden av nettbanken har det en stund stått at mange av deres kunder har blitt utsatt for forsøk på phising-svindel (eller noe sånt).
Aldrisur Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Siste uka har jeg også mottatt denne kryptiske meldingen. Har slettet de umiddelbart etter som de kom inn.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Det ser ikke bare ut som vrøl, det er det! Ikke se på mailadressa om den er fake, for den ser ekte ut på slike mailer. Får utallige slike på jobbmailen.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Ser ut til at meldingen står på en blanding av norsk og dansk... Jeg har konti i Fokus og i en Sparebank på Møre, såvidt jeg vet har jeg ikke engang konto i Sparebank1. Og har jeg det, er det i såfall en konto som står i null som jeg har hatt fra jeg var barn, og som jeg aldri hører noe fra eller om... ts
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Nå ser jeg forresten at e-posten er sendt til en gammel jobbadresse jeg hadde. Arbeidsgiver eksisterer ikke engang lenger. Hehe. Den er forøvrig sent fra [email protected] Veldig seriøs adresse, ja. ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå