Gå til innhold

Hvorfor er frimerker dyrer i butikken enn på posthuset?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Gjest Sanne__

Tenk at et lite "pissefrimerke" kan provosere meg så mye.. men det gjør det faktisk... "Jeg har egentlig ikke lov å si det", sa kassamannen i matbutikken, men jo han ville meddele før jeg kjøpte, at de samme frimerkene er faktisk en god del dyrere om man velger å kjøpe dem i butikken istedenfor å legge turen om posthuset! Tror ikke så mange forbrukere er informert om det og jeg opplyser herved om skandalen, nemlig at posten bare blir dårliger o dårligere og går til det skritt å forlede godtroende kunder på en slik skammelig måte.Og det vi ser er nok bare begynnelsen Grrr...Posten gjør alt for å forlede og rane forbrukerne, og postkontorer nedlegges i stor skala, for alt sakl jo bli så mye bedre, ja komme forbrukerne til gode når de legger om til post i butikk, fordi forbrukerne vil ha det slik. NEI , vi vil ikke ha det slik!!!!!

Endret av Sanne__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da er nok "kassamannen" sørgelig feilinformert.. Prisen på et frimerke er avhengig av vekten og størrelsen på det du skal sende, prisene fastsettes av Posten, og stiger ( stort sett) en gang i året. Et "vanlig" frimerke ( for brev under 20 g) koster 9,50 øre, uavhengig av hvor du måtte ønske å kjøpe dette frimerket.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at Ts plukker med seg prislisten for Posten Norge neste gang hun er innom en PiB eller et Posthus. Da vil hun se at prisen for et frimerke i samme vektkategori er den samme, uansett hvor det kjøpes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan bekrefte det SmallTalk skriver: "prisen for et frimerke i samme vektkategori er den samme, uansett hvor det kjøpes."

TS, hvorfor i all verden skylder du på Posten, når det er tydelig at det er butikken du handler i som har satt prisene på frimerkene? Enten det, eller så er det du som har misforstått fullstendig. Jeg har aldri opplevd at frimerker har kostet mer i butikken enn på postkontoret, og butikker med post i butikk har ikke lov til å endre prisen på frimerkene.

For å si det slik: her er det ikke Posten som er dårlig, det er butikken. Og du som feilinformerer folk her inne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk at et lite "pissefrimerke" kan provosere meg så mye.. men det gjør det faktisk... "Jeg har egentlig ikke lov å si det", sa kassamannen i matbutikken, men jo han ville meddele før jeg kjøpte, at de samme frimerkene er faktisk en god del dyrere om man velger å kjøpe dem i butikken istedenfor å legge turen om posthuset! Tror ikke så mange forbrukere er informert om det og jeg opplyser herved om skandalen, nemlig at posten bare blir dårliger o dårligere og går til det skritt å forlede godtroende kunder på en slik skammelig måte.Og det vi ser er nok bare begynnelsen Grrr...Posten gjør alt for å forlede og rane forbrukerne, og postkontorer nedlegges i stor skala, for alt sakl jo bli så mye bedre, ja komme forbrukerne til gode når de legger om til post i butikk, fordi forbrukerne vil ha det slik. NEI , vi vil ikke ha det slik!!!!!

Du er nok litt for tidlig ute med aprilsnarrene dine, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, et frimerke koster det samme uansett om det er på Narvesen eller på Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sanne__

Det beste av alt måtte jo være at det er som dere sier, og jeg vil ta en prat med den kassamannen, kreve forklaring på hans påstander. Men er det slik at det er opp til hver enkelt butikk innvilge seg en ekstraavanse også på frimerker? Isåfall, dårlig for forbrukerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det beste av alt måtte jo være at det er som dere sier, og jeg vil ta en prat med den kassamannen, kreve forklaring på hans påstander. Men er det slik at det er opp til hver enkelt butikk innvilge seg en ekstraavanse også på frimerker? Isåfall, dårlig for forbrukerne..

NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Haha nå fikk jeg en god latter!

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/portopriser

Her er prislisten over hvor mye det koster osv.

Det kan godt hende at butikkene ikke har alle variasjonene av frimerker og at dersom du skal ha et for 50g kanskje må ende opp med 2 frimerker til 9,5 kr. Da blir det jo litt dyrere enn nødvendig, men ellers ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må du slutte å mase om dette. Det er fast pris på porto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__

Nå må du slutte å mase om dette. Det er fast pris på porto!

Ok ok jeg legger meg flat men skal ha tak i den kassamannen. MEN at posten blir bare dårligere og dårligere er et uomtvistelig faktum. Inkompetente postfunksjonærer i kassamanndrakt hetende så fint" Post i butikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt ikke kassamannens feil at denne butikken jukser med prisen på porto.

Du må klage til ansvarshavende, daglig leder evt innehaver av denne butikken. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__

Nå er det vel strengt tatt ikke kassamannens feil at denne butikken jukser med prisen på porto.

Du må klage til ansvarshavende, daglig leder evt innehaver av denne butikken. :kjefte:

I will! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Swipper

I will! :jepp:

Men jeg lurer på hvorfor du gadd å kjøpe frimerkene der dersom du allerede visste at det var dyrere enn andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor er ikke Post i butikk kvalitetssikret?

Hva mener du med kvalitetssikret her? Hvis de tar høyere pris for frimerkene enn de har lov til så tyder jo det på at det er noe snusk i butikken. Du får melde fra til hovedkontoret, da. Har du kvitteringen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er ikke Post i butikk kvalitetssikret?

De skal være det, og de som betjener PiB'en skal blant annet ha en del kurs før de i det hele tatt får tilgang. Det skal i utgangspunktet ikke være noen forskjell på en PiB og et Postkontor annet enn tjenestene som tilbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det du mener med at "posten blir bare dårligere og dårligere" er at du er misfornøyd med din nærmeste post i butikk... Måten du skriver på får meg til å tenke at du ikke er gammel nok til å vite hvordan det var "før" :)

Men det er nok helt riktig at det ikke er bra nok kvalitet på PiB (post i butikk) flere steder. Vet om flere som bare blir slengt ut i jobben uten å ha fått særlig opplæring. En del kurs er obligatorisk, men det er forskjell på kurs og virkelighet også.

I stedet for å klage her og spre feilinformasjon vil jeg foreslå at du kontakter sjefen for butikken det gjelder og si at de ansatte trenger mer opplæring i PiB. Det blir bedre for både deg, dem og posten generelt. Og jeg regner med du har misforstått og at frimerkene faktisk koster det de bør koste, men om de ikke gjør det, så tar du kontakt med postens kundeservice og forteller om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok ok jeg legger meg flat men skal ha tak i den kassamannen. MEN at posten blir bare dårligere og dårligere er et uomtvistelig faktum. Inkompetente postfunksjonærer i kassamanndrakt hetende så fint" Post i butikk"

Vel, de er jo først og fremst butikkansatte da. Posti butikk er bare en ekstraservice.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, de er jo først og fremst butikkansatte da. Posti butikk er bare en ekstraservice.

Det er ingen unnskyldning. Uansett om du kun er en ansatt så er det visse kurs du skal igjennom. Er det post i butikk der du jobber er det et krav at disse kursene også skal gjennomgås og ikke minst bestås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...