gandalf Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 (endret) I kveld slapp jeg hamsteren min ut av buret og lot den løpe fritt rundt på gulvet. Uheldigvis lå det en gammel avis på gulvet, som jeg hadde glemt å rydde vekk. Jeg oppdaget akkurat at hamsteren har spist på avisen, og det ser ser ut til at den har fått i seg ganske mye. Er det farlig? Endret 2. mars 2012 av gandalf
HvittHus Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Den har nok samlet opp papiret i kinnposene for bruk til soveplass. Det gjorde iallefall våre hamstre. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Som zellica sier, så har den nok ikke spist det, men samlet det opp for å flytte det et annet sted. Uansett får den nok i seg litt av blekket, og hvor farlig det er vet jeg ikke. Men vet at det er mange som bruker aviser inne til både hamster og marsvin til vanlig (stort sett under sagmaren slik at det skal bli enklere å rengjøre buret etterpå). Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt men for å være på den sikre siden kan du observere hamsteren og se an situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Dyr er enda flinkere enn mennesker til å instinktivt "vite" hva som er bra og ikke bra å spise. Så du kan ta det helt med ro.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Som zellica sier, så har den nok ikke spist det, men samlet det opp for å flytte det et annet sted. Uansett får den nok i seg litt av blekket, og hvor farlig det er vet jeg ikke. Men vet at det er mange som bruker aviser inne til både hamster og marsvin til vanlig (stort sett under sagmaren slik at det skal bli enklere å rengjøre buret etterpå). Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt men for å være på den sikre siden kan du observere hamsteren og se an situasjonen. blekket har vært trygt siden tidlig 90(tror jeg det var) som de andre sier, den har nok bare sett på det som bra redematriale og bært det med i kinnposene sine.
Minya Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Dyr er enda flinkere enn mennesker til å instinktivt "vite" hva som er bra og ikke bra å spise. Så du kan ta det helt med ro. Det gjelder ikke katter som insisterer på å slikke opp såpevannet i sluket etter at vi har dusjet *syk katt og sint matmor som hadde glemt å lukke døra til badet etter dusjen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå