Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig tjukk. Veier såvidt over 100 kg fordelt på noen og 160 cm.

Nå er jeg på vei mot et slankere og lettere liv.

I går svømte jeg og i dag gikk jeg på ellipse-maskin. Jeg har begynt å GÅ mere også. Har faktisk gått VELDIG mye disse to dagene. Men da får jeg grusomt vondt under føttene (fotsålene?)

Jeg syns det er deilig å gå, men det er ille når jeg får vondt.

Stakkars føttene mine må være over 100 kg hver gang jeg tråkker ned på dem.

Hva skal jeg gjøre? :( Er motivert for å trene, men jeg får smerter i føttene og da er det ikke noe gøy. Tror ikke treningspause hjelper, jeg veier jo for mye uansett, og det er belastning for føttene mine å bære all den vekta

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I går svømte jeg og i dag gikk jeg på ellipse-maskin. Jeg har begynt å GÅ mere også. Har faktisk gått VELDIG mye disse to dagene. Men da får jeg grusomt vondt under føttene (fotsålene?)

Hva skal jeg gjøre? :( Er motivert for å trene, men jeg får smerter i føttene og da er det ikke noe gøy. Tror ikke treningspause hjelper, jeg veier jo for mye uansett, og det er belastning for føttene mine å bære all den vekta

Mente selvfølgelig BÆRE

Skrevet

Det er bra du er i gang :)

Når du starter å trene må du venne kroppen til de nye bevegelsene og den nye rytmen. Det samme gjelder det å gå.

Jeg ville begynt litt mer forsiktig siden du får smerter. Tren litt ekstra svømming og ellipse, så kan du heller øke gåturene etterhvert. F eks kan du starte med en halvtime gåtur første uka, og så øke til en time den neste uka.

Det er jo dumt hvis treningen skal bli ødelagt av slitasjeskader. Derimot er det ikke sikkert at litt smerter er farlig. Kjenn litt etter selv. Gir smertene seg fort? Er det smerter pga dårlige sko? Gode sko er viktig - for føttene og for ryggen.

Lykke til!

Skrevet

Tror du det kan ha noe med skoene du bruker? Det kan være lurt å bruke gode sko, selv om du er ute på tur og "bare skal gå". Det kan også bli vondt om du går tur på asfalt og ikke i "skog og mark". Det er alltid vondt i begynnelsen, men det går seg til etter noen uker. Et lite tips er å lytte til musikk når du er ute og går. Jeg begynte å gå tur og gikk ned rundt 20-30kg uten at jeg var klar over det. Det var bare gøy å lytte til musikk (:

Skrevet

Det spiller ikke så stor rolle om skoene er aldri så gode.

Er man overvektig og utrent, vil det gjøre vondt en stund.

Etterhvert som vekten går nedover og muskler og skjelett blir sterkere, vil smertene forsvinne.

Du er på rett vei TS. Stå på :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...