Trollmamma Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Familie på 4, med barn i småskolealder, som vurderer familieferie i Italia til sommeren. Har aldri vært i Italia før, og lurer på hvor vi bør reise? Hvilke områder bør vi satse på? Vi er nokså reisevante fra andre deler av Europa, og velger oftest rutefly, leilighet/hus og leiebil. Ungene er glade i bading, selvsagt, men vi ikke typiske strandfolk. Litt opplevelser og kultur er bra, og ellers vil vi slappe av og nyte tiden med hverandre. Noen som har tips?
Dolce Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ville valgt Toscana! Leie hus/leilighet med svømmebasseng, og det er direktefly til bl.a. Pisa fra flere flyplasser (Gardermoen, Torp). Fine avstander både til større kulturbyer (f.eks. Firenze, Lucca, Pisa, Siena) og masse vakre småbyer. Flotte strender også, f.eks. Vada (se på google). Vi leide leilighet i Toscana i fjor, var en vennegjeng med både par og barnefamilier. Og hadde det helt supert! Jeg kan gjerne sende link på PM hvis du vil se hvor vi leide? (Er kanskje "reklame" hvis jeg linker her) 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ville valgt Gardasjøen. Da kan dere besøke flere landsbyer, pluss ta med ungene til Gardaland. Noe for enhver.
marsy Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ville også leid hus/leilighet i Toscana. Helst sør-Toscana. Da får dere de fleste steder hage og basseng også. Mat og vin er billig på butikken, så både frokost og kveldsmat kan tas hjemme (og foreldrene kan slappe av ute med et glass vin etter at barna har lagt seg. I sør-Toscana får du det typiske toscanske landskapet (rullende åser og sypresser) og du har MANGE byer innen 30-90 min kjøring. Perugia, Siena, Montepulciano, Montalcino, Cortona, Arezzo osv osv. Dessuten kan dere dra på markeder, bade i varme kilder, ro på innsjøer, hesteriding, sykkelturer (eller bare slappe av...)
reiselyst72 Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Dolce, vi reiser til Italia i Mai og har etter et par dager i Roma tenkt oss med leiebil oppover til akkurat den regionen du forteller om. Kan du ikke poste en link til hvor du bodde (evt en PM)? Vi har ikke bestemt oss for bosted der oppe ennå...
Dolce Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Dolce, vi reiser til Italia i Mai og har etter et par dager i Roma tenkt oss med leiebil oppover til akkurat den regionen du forteller om. Kan du ikke poste en link til hvor du bodde (evt en PM)? Vi har ikke bestemt oss for bosted der oppe ennå... Her bodde vi: http://www.ilbenu.com/Il_Benu_3.html Vi bodde i Leonardo-leiligheten (vi var 5), og vennene våre bodde i Brunellesci og Giotto. Fin liten by i nærheten. Og koselig pizzarestaurant vi kunne gå til. Det var også supermarked ca. 500 hundre meter unna. Synes også at det var greit at det var såpass lite, ikke så mange leiligheter på området. Så det ble ganske intimt og hyggelig. Vi valgte dette området fordi vi ville både ha fred&ro i toscana-landskap og også ha kjente byer og strender innenfor ca. 1 time med bil. Vi var i Firenze, Siena, San Gimignano, Volterra. Og var på 2 veldig flotte strender. Den ene heter Vada. Den andre husker jeg ikke navnet på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå