Gå til innhold

Jippi Jeg er Gravid.:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia Folkens

Jeg tok en CB prøve i natt kl 3:30 ( da jeg våknet for å tisse) Det tok nesten 1 min og der stå det "GRAVID". Jeg kunne ikke vente til bursdagen hans så jeg viste resultatet til han med en gang :fnise:

vi fikk ikke sove resten av kvelden, det føles såååååååååå deilig..

lykke til Folkens, Mirakler skjer. :klemmer:

her er bildan

post-33813-0-37667200-1330700327_thumb.jpost-33813-0-04093200-1330700343_thumb.j

NB: hva gjør man videre da? Jeg skal til legen neste uke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye!

Nå skal jo du til legen neste uke. Normalt har man oppfølging/kontroll hos lege/jordmor en gang mellom uke 8 og 12 for å få helsekort, ta blodprøver etc.

Så er det jevnlig kontroll ca. 1 gang i måneden etter det med UL ca. i uke 18. Det er hyppigere kontroller fra uke 36. Da i uke 36, 38, 40 og evt. 41 og 42.

Jeg håper du får et fint svangerskap, og at du slipper unna med ingen/få plager. Og husk, det er helt normalt å IKKE føle seg gravid omtrent frem til UL eller første lille bevegelse kjent.

Skrevet

Gratulerer så mye!

Nå skal jo du til legen neste uke. Normalt har man oppfølging/kontroll hos lege/jordmor en gang mellom uke 8 og 12 for å få helsekort, ta blodprøver etc.

Så er det jevnlig kontroll ca. 1 gang i måneden etter det med UL ca. i uke 18. Det er hyppigere kontroller fra uke 36. Da i uke 36, 38, 40 og evt. 41 og 42.

Jeg håper du får et fint svangerskap, og at du slipper unna med ingen/få plager. Og husk, det er helt normalt å IKKE føle seg gravid omtrent frem til UL eller første lille bevegelse kjent.

tusen takk :klemmer:

Jeg bruker fortsatt metformin det er derfor jeg skal til legen for å høre om hvordan jeg skal fortsette med det.

Ellers kjenner ikke så veldig mye enn vondt i ryggen og nedre delen av magen og litt mellom beina :sjenert:

Skrevet

Gratulerer så mye!! :rodmer::klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Skrevet

:klemmer:

Takk :klemmer:

Skrevet

Gratulerer så masse! Jeg skjønner godt at du ikke fikk sove mer, ja! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker fortsatt metformin det er derfor jeg skal til legen for å høre om hvordan jeg skal fortsette med det.

Ellers kjenner ikke så veldig mye enn vondt i ryggen og nedre delen av magen og litt mellom beina :sjenert:

Det er lurt. Jeg gikk på metforminen, men litt lavere dosering, frem til uke 13. Siden da har jeg ikke tatt noe, og er straks høygravid. Skal få time hos spesialist i forhold til dette med medisinering og amming.

I pakningsvedlegget står det nemlig at man ikke kan amme og ta den metforminen jeg bruker å ta, så da vil jeg høre med spesialisten om det er noen alternativer. Sist gikk ammingen i stå pga. PCOS'en (dette skjer ikke med alle som ammer, og jeg var i tillegg udiagniostisert og ikke på p-piller), og jeg vil så gjerne amme lenger enn 4,5 mnd. Har ei venninne med samme diagnose, og hun ammet i to år, så jeg er blant de uheldige da.

Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

Gratulerer!!! (igjen :ler:)

Jeg gikk til legen i uke 5, pga noen medisiner og for å få bekreftet graviditeten. Jeg fikk liksom roet meg litt med det :) også får man 1 svangerskapskontroll i uke 8-12 ca. Men det så jeg noen hadde sagt alt :)

Endret av Elyssa
Skrevet

Gratulerer så masse! Jeg skjønner godt at du ikke fikk sove mer, ja! :klemmer:

Tusen Takk :klemmer:

Skrevet

Det er lurt. Jeg gikk på metforminen, men litt lavere dosering, frem til uke 13. Siden da har jeg ikke tatt noe, og er straks høygravid. Skal få time hos spesialist i forhold til dette med medisinering og amming.

I pakningsvedlegget står det nemlig at man ikke kan amme og ta den metforminen jeg bruker å ta, så da vil jeg høre med spesialisten om det er noen alternativer. Sist gikk ammingen i stå pga. PCOS'en (dette skjer ikke med alle som ammer, og jeg var i tillegg udiagniostisert og ikke på p-piller), og jeg vil så gjerne amme lenger enn 4,5 mnd. Har ei venninne med samme diagnose, og hun ammet i to år, så jeg er blant de uheldige da.

åh ja JEg bruker en høydose Metformin. det er 1000mgX2 per dag, så jeg er sikkelig redd for at det skal skade spira mi.. :trist:

Skrevet

Gratulerer!!! (igjen :ler:)

Jeg gikk til legen i uke 5, pga noen medisiner og for å få bekreftet graviditeten. Jeg fikk liksom roet meg litt med det :) også får man 1 svangerskapskontroll i uke 8-12 ca. Men det så jeg noen hadde sagt alt :)

Tusen takk :klemmer: jeg skal til legen neste uke, nå er jeg 5 uker og 6 dager på vei så vi får se hva legen vil si til meg.

Skrevet

Gratulere :D

Skrevet

Gratulerer så masse! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

åh ja JEg bruker en høydose Metformin. det er 1000mgX2 per dag, så jeg er sikkelig redd for at det skal skade spira mi.. :trist:

Jeg var på 850mgx2 (er ikke den som er hardest angrepet av PCOS'en), og jeg stoppet ikke medisinbruken slik som den var foreskrevet før etter uke 5 i svangerskapet. Da var jeg på kontroll hos gynekologen. De første 7-8 ukene lever embryoet av plommesekken, og morkaken er ikke i drift. Så det går nok fint frem til du har fått snakket med legen din.

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at etter uke 5, så hadde jeg en dagsdose på 500mg metformin frem til uke 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...