Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye de siste par årene, og opplevd nyrike, ferierende russere mange steder. Egypt, Tunisia, Brasil, Vietnam, Thailand, Malaysia, Sør-Frankrike for å nevne noen land.

Russerne er sure, overlegne og hånlige i oppførselen sin. De behandler lokalbefolkningen som dritt (særlig i de arabiske landene er de regelrett rasister, jeg har opplevd spytting på kelnere og russisk banning). De blir kjempesure når folk ikke forstår russisk, men snakker ikke et ord engelsk selv.

Da jeg var på båttur i Thailand, opplevde jeg at russerne okkuperte utdendørsdekket på båten. De nektet andre å oppholde seg på dekk, røyket, skrek og drakk seg drita. De var sure og uspiselige. Andre eksempler: Russere okkuperer hotellets solsenger med et håndkle, og nekter å gi dem fra seg selv om de ikke bruker dem. Jeg spør vennlig en russer om veien, og blir møtt med et surt ansikt som ikke svarer meg. En russer går inn en dør, og smeller døra i ansiktet på meg i stedet for å holde den åpen ett ekstra sekund.

Hva er det med disse menneskene? Hvorfor er det ingen av dem som kan smile? Hvorfor oppfører de seg som om de eier verden?

Jeg isolerer denne tråden til å gjelde russere på ferie, for jeg har møtt mange trivelige og sympatiske norskbosatte russere, for ikke å snakke om at jeg møtte mange vennlige russere da jeg var i Russland (selv om det skal sies at mange er sure der også).

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye de siste par årene, og opplevd nyrike, ferierende russere mange steder. Egypt, Tunisia, Brasil, Vietnam, Thailand, Malaysia, Sør-Frankrike for å nevne noen land.

Russerne er sure, overlegne og hånlige i oppførselen sin. De behandler lokalbefolkningen som dritt (særlig i de arabiske landene er de regelrett rasister, jeg har opplevd spytting på kelnere og russisk banning). De blir kjempesure når folk ikke forstår russisk, men snakker ikke et ord engelsk selv.

Da jeg var på båttur i Thailand, opplevde jeg at russerne okkuperte utdendørsdekket på båten. De nektet andre å oppholde seg på dekk, røyket, skrek og drakk seg drita. De var sure og uspiselige. Andre eksempler: Russere okkuperer hotellets solsenger med et håndkle, og nekter å gi dem fra seg selv om de ikke bruker dem. Jeg spør vennlig en russer om veien, og blir møtt med et surt ansikt som ikke svarer meg. En russer går inn en dør, og smeller døra i ansiktet på meg i stedet for å holde den åpen ett ekstra sekund.

Hva er det med disse menneskene? Hvorfor er det ingen av dem som kan smile? Hvorfor oppfører de seg som om de eier verden?

Jeg isolerer denne tråden til å gjelde russere på ferie, for jeg har møtt mange trivelige og sympatiske norskbosatte russere, for ikke å snakke om at jeg møtte mange vennlige russere da jeg var i Russland (selv om det skal sies at mange er sure der også).

Russland er et land med enorme forskjeller mellom fattige og rike, og slik kulturen er så lykkes man ikke dersom man er villig til å tråkke andre på tærne. Kort forklart så er det en del av kulturen, spesielt blant de nyrike.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Russere, rike eller ei, er etter min erfaring noen forferdelige drittsekker.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd å være på utflukt i utlandet med russere. Det var spesiellt kan du si..

Denne utflukten varte i 12 timer, føltes ut som om den varte i flere dager pga de.

På bussturen snakket de høylytt (skulle nesten tro at hele gjengen snakket i hver sin megafon)

Og etter lunsj så brukte de veeeldig lang tid tilbake til bussen. Plutselig var de borte og alle de andre turistene satt i bussen og ventet på at de skulle komme tilbake i over 1 time.

Og de visste jævlig godt hvilket klokkeslett vi måtte reise videre.

Skrevet

Russere, rike eller ei, er etter min erfaring noen forferdelige drittsekker.

Jeg er glad i russere, men det finnes jo drittsekker blant dem også.

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel stort sett dele inn Russere i de som er nyrike, og de som ikke er rike.

Det store flertall er ikke rike.

De nyrike er ofte banditter og korrupte som har klart å karre til seg enorme ressurser i en turbulent tid.

Andelen av banditter og korrupte drittsekker er altså mye høyere blant de rike som har råd til å dra på ferier, enn den er gjennomsnittelig i befolkningen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi kan finne slike folk blandt alle nasjonaliteter, ikke bare russere. Ja, tenk, til og med nordmenn kan være slik! :haar:

:fnise:

• Liker 2
Gjest finurlig
Skrevet

Jeg tror vi kan finne slike folk blandt alle nasjonaliteter, ikke bare russere. Ja, tenk, til og med nordmenn kan være slik! :haar:

:fnise:

Jeg synes nordmenn på ferie er blandt de verste!

Drikker seg dritings før kl 12 på dagen bare fordi "det er jo så billig her!"

Er frekke mot betjeningen, prøver seg alltid på kleine vitser, oppfører seg som de eier stedet og alle andre er tjenere, har ingen respekt for andre lands kulturer og brauter seg frem over alt, går med vikinghjelmer og magetasker, blir sure fordi restauranten ikke forstår hva "Vestlandslefse" er...

Lista er lang. Nordmenn på heisatur altså....!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge lurt på om det finnes plasser i verden man kan reise til uten å oppleve brautende russere. De eier jo ikke folkeskikk mange av dem.

Sist jeg var på ferie, okkuperte en gjeng skrålende russere hele bassenget, på dagtid og kvelden med. Det var umulig for oss andre å ta en aldri så liten svømmetur, for vi var i veien for ballspillet deres. :roll: Noe de tydelig ga uttrykk for med sure miner.

I restauranten var det daglige opptrinn, fordi de alltid tok hauger av mat med seg på rommet.

Har heldigvis møtt og kjenner russere som har flyttet til Norge. De oppfører seg stort sett helt annerledes. Så jeg prøver så godt jeg kan å ikke dra alle over en kam. Jeg prøvde tilogmed å prate høflig med noen, men fikk lite eller ingen respons.

Jeg er luta lei av å dra på ferie og få den helt eller delvis ødelagt av folk med total mangel på sosiale antenner, folkeskikk og alminnelig høflighet.

Neste ferietur blir antakelig biltur i Norge. Selv om nordmenn kan være brautende og fulle i utlandet, så er det ikke i nærheten, spør du meg.

Skrevet

Jeg er dessverre enig med flere her - nyrike russere på ferie er slitsomt! Enig i at det er mye stygg oppførsel og jeg husker spesielt en tur til Taormina på Sicilia som nesten ble ødelagt av russere på hotellet som ikke kunne oppføre seg.

Og som andre har sagt, jeg kjenner mange hyggelig russere i Norge og i andre land, det er disse nyrike på ferie jeg blir oppgitt over!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du kan sammenligne nordmenn og russere på tur. Ja, nordmenn kan bli fulle og brautende og slitsomme, men de er som regel alltid blide og imøtekommende for kritikk. Russerne er sure og tar ikke hensyn. De aller fleste skandinaver er velkomne i land som Egypt og Thailand i følge guider jeg har snakket med, vi oppleves som høflige, imøtekommende og interesserte i kultur. Jeg har snakket med flere guider i Kairo som nekter å guide russere. Men nå har de fleste russere egen russisktalende guide, da...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nordmenn på ferie er blandt de verste!

Drikker seg dritings før kl 12 på dagen bare fordi "det er jo så billig her!"

Er frekke mot betjeningen, prøver seg alltid på kleine vitser, oppfører seg som de eier stedet og alle andre er tjenere, har ingen respekt for andre lands kulturer og brauter seg frem over alt, går med vikinghjelmer og magetasker, blir sure fordi restauranten ikke forstår hva "Vestlandslefse" er...

Lista er lang. Nordmenn på heisatur altså....!

Sorry altså, men dette med vikinghjelmer og magetasker er nok en illusjon. Du finner visse slike tilfeller på Canariøyene, men dette er generalisering av nordmenn på et nivå som ikke stemmer. Nordmenn er populære turister for lokalbefolkningen. Nå er naturligvis generaliseringen av russere noe problemfyllt, men tendensen er dessverre etter min erfaring slik at russere på ferie er skikkelig usympatiske.

• Liker 4
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg har opplevd minst like mange nordmenn med slik oppførsel som russere. Folk ER gjerne drittsekker på ferie, virker det som.

AnonymBruker
Skrevet

Mange folkslag kan ha enkeltpersoner som er "uspiselige", men russland har påfallende maange slike.

Da vi ferierte i Montenegro ( nyrike russere`s mekka ) så tok jeg meg selv i å innimellom bli stående med hakeslepp når jeg så hvordan disse var mot andre mennesker.

et eksempel. På kveldstid i turistbyen Budva pleier de fleste å trekke ned mot strandpromenaden som strekker seg flere km over i nærliggende tettsteder. Her går man på en gangvei ca på bredde som et vanlig norskt fortau, kanskje litt bredere. Disse feite,nyrike russer "baborskaene" går 4-5 i bredden, og det er ikke snakk om å rikke på flesket. Ikke engang slitne mødre med barnevogner rikker de seg en cm for!!! De bare vralter rundt og tror de eier stedet, jeg blir kvalm av den slags oppførsel. Lignende ting så vi daglig.... de er i tillegg noen høylydte, skrikende og skrålende, usympatiske, "knipser på kelneren" bleikfiser :rope:

Peace :lete:

• Liker 6
Skrevet

Det du beskriver kunne like gjerne vært om f.eks nordmenn.

Ikke lenge siden det var en lang artikkel i en avis om nordmenn som ikke respekterte andres kulturer, religiøse plasser etc

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Uff, er helt enig med ts dessverre. Har til overs å møte en bild og trivelig russer. Hva er det de er så sure for? Jeg skjønner jo at de kommer fra et kaldt, grått, alkoholisert og utrivelig land, men det blir da i alle fall ikke bedre av den holdningen de har.

Også fra de gangene jeg har vært i Russland har jeg fått en veldig negativ oppfatning av folket. Service eksisterer ikke, du blir møtt med sure miner og du føler bare at du er til bry samme hvor du går hen virker det som. Det virker som om Russland ikke ønsker turisme i måten de tar imot gjester på.

Det er mange som har de samme erfaringene, har snakket med andre reisende og med servicepersonell over hele kloden, og ingen har noe pent å si om russere.

Det finns mange harry nordmenn på tur ja, men de kommer ikke i nærheten av russerne. Disse fulle nordmennene er somregel mest utbredt på charterdestinasjoner har jeg inntrykk av, jeg har i alle fall ikke truffet noen. Kanskje det har blitt mindre slik oppførsel nå som vi er blitt et litt mer bereist folk?

Synsd synd på de russiske folkene som er ordentlige og greie, de finnes jo sikkert de og, selv om jeg ikke har møtt dem. Må være kjedelig å skjemmes over sine medborgere.

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver kunne like gjerne vært om f.eks nordmenn.

Ikke lenge siden det var en lang artikkel i en avis om nordmenn som ikke respekterte andres kulturer, religiøse plasser etc

Eller det kunne like godt ha vært om deg? For du er norsk, er du ikke?

• Liker 1
Skrevet

Eller det kunne like godt ha vært om deg? For du er norsk, er du ikke?

Ja det kunne like gjerne vært om meg, kan ikke se at jeg har skrevet noe annet.

Er opprinnelig ikke norsk nei.

Gjest alille
Skrevet

Jeg hater denne type generaliseringer, men må dessverre innrømme at det stemmer.

Jeg har vært på ferie med vanlige russere før, og de er ydmyke og kjempehyggelige. Men å treffe på nyrike russere - nei, fy faen! De ER kvalme, og det er dessverre en helt akseptert kultur. Hvis man tror nordmenn er ille har man jammen meg ikke truffet på mange nyrike russere, det kan jeg love. Dessverre!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kunne like gjerne vært om meg, kan ikke se at jeg har skrevet noe annet.

Er opprinnelig ikke norsk nei.

Men du er norsk? Så hva er det som får deg til å være brautende, egoistisk, snakke uhøflig til folk, oppta hele badebasseng bare for deg selv, osv, når du er på ferie? Hvorfor oppfører du deg slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...