mee mee Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har i en alder av 26 år fått masse kviser i kinnene! Kan dette være stress/hormonkviser? Tips til hvordan man kan få de bort?
mee mee Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2012 kan fortelle at ellers er huden min ganske normal. Har ikke fet T-sone, men heller litt tørr, spesielt i vintermånedene. Ellers har jeg ingen kviser.
firestarter Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg pleier å få masse små kviser på vinteren når huden min tørker ut. Det som skjer er at huden forsøker å kompensere for fukttapet ved å produsere ekstra talg, som igjen vil danne kviser. Så for meg er rikere fuktighetskrem det eneste som hjelper. Mulig det er det som er problemet til deg også.
Belle de Jour Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Sliter litt med det samme. Har dessverre ingen gode råd for deg. Fikk det første gang for noen år siden, da jeg hadde kyssesyken. Og da ga det litt mening, siden det ble hevdet at man lett får kviser i kinn om leveren er litt i ubalanse (om dette stemmer er en annen sak, men siden leveren min var i ubalanse da..). Hvorfor jeg har det nå vet jeg ikke helt, siden jeg stort sett får kviser rundt munnen når det er snakk om stress og hormoner. Dette var kanskje ikke store hjelpen, men er like undrende som deg.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Continuous renewel serum fra MD Enig, vidunder serum, redder hele ansiktet 1
Gjest Daenerys Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Bruker du noe sminke akkurat der? Foundation, blush?
mee mee Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2012 Bruker ikke annet enn mineralpudder. Nå har det heldigvis blitt litt bedre, etter at jeg klarte å kvitte meg med oppsamlet stress. Noe som også har hjulpet er at jeg har brukt grønnleire i kinnene, og smurt jojobaolje etterpå. Takker for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Continuous renewel serum fra MD Til meg ble huden værre! Fikk flere og dypere kviser
Gjest Daenerys Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Til meg ble huden værre! Fikk flere og dypere kviser Det blir sånn i starten for de aller fleste, huden må venne seg til den og "få vekk" det som allerede er der. Man skal bruke den noen måneder før man ser om det funker
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Det blir sånn i starten for de aller fleste, huden må venne seg til den og "få vekk" det som allerede er der. Man skal bruke den noen måneder før man ser om det funker Kjære deg, jeg kan hudpleie og sminke. Har prøvd den lenge nok. Til meg funket den ikke, og huden min ble virkelig ille! Jeg sier dette fordi på forumet her hylles den som en løsninge for alt og alle, og slik er det ikke! 5
Gjest Armule Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har i en alder av 26 år fått masse kviser i kinnene! Kan dette være stress/hormonkviser? Tips til hvordan man kan få de bort? Jeg plages med et samme. Fikk masse kviser/"cyster" i kinnene for noen år siden, varte noen måneder. Så fikk jeg det på nytt for ett år siden, og siden har det ikke blitt borte. Mistenkter sterkt at det er p-pillene (Microgynon). Jeg har derfor gått over til Diane, og det ser ut til å fungere. De vonde, dype kvisene er borte. Enig, vidunder serum, redder hele ansiktet I mitt tilfelle (som beskrevet over) så hjalp det ikke. Det funket før, på andre typer kviser, men ikke i den situasjonen.
Belle de Jour Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker også serumet til MD uten at jeg føler helt det store skjer, sammen med alle andre produkter fra Decleor/MD som blir hyllet overalt. Tror, som jeg skrev over, at det skyldes hormoner, og da er det dessverre ikke mye å gjøre. Huden er stort sett veldig fin, men så dukker det opp store, røde kviser som ikke blir "klemmeklare", og som ligger som arr i en evighet etterpå (selv om jeg ikke har rørt dem).
messy Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Jeg begynte i en alder av 25 å reagere på lightbrus (visste ikke at det var det før det var gått en god stund), og reagerte med massevis av små kviser i kinnene. Så kanskje det kan skyldes en matintoleranse?
Gjest Daenerys Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 Kjære deg, jeg kan hudpleie og sminke. Har prøvd den lenge nok. Til meg funket den ikke, og huden min ble virkelig ille! Jeg sier dette fordi på forumet her hylles den som en løsninge for alt og alle, og slik er det ikke! Og hvordan skulle jeg vite at du kan hudpleie og sminke, kjære deg? Du nevnte det ikke akkurat. Har heller aldri hyllet produktet, bare sagt at man gir ikke opp etter en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå