Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nu väntat i EN månad på nya bankkort!! Har varit inne på deras kontor och ring flera gånger och varje gång så "ooops, vi må bestille nye kort til dere. De har ikke blitt sendt så vi må gjöre en ny bestilling".

I telefon så är de trevliga men på kontoret så är det extremt otrevliga! Förstår inte hur de där idioterna har fått jobb som har med kundebehandling!!

Vi har haft DNB i flera flera flera år nu men nu klarar jag inte av deras många "misstag" längre. Jag har därför bestämt att byta bank och då är det ju endel saker som kan vara bra att byta till.

Vilken bank i Vestfold har bäst ränta på BSU?

Vilken bank har lättast för att ge ut lån?

Vilken bank har bäst kriterier för lån?

Vilken bank har bäst ränta på barnsparing?

Vilken bank har billigast årsavgift (kort etc)?

Vilken bank är ni mest förnöjda med? Vs minst förnöjda med?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jag har haft både DNB och Kredittkassen. Men den bank jag har varit mest förnöjd med och fortfarande är det, är Sparebank1. Jättefin kundservice! Nu bor jag på en mindre ort, men ringer jag dom, om jag har problem med nätbanken eller något, så ordnar dom saker över telefon för mig (för att dom känner mig). Jättetrevliga kundbehandlare.

Rekomenderas varmt!

Skrevet

Jeg har bare hatt god erfaring med DnB, eller Postbanken som jeg har. De er de eneste som har gitt ut mastercard til studenter (dog med 5000 i kredittgrense, men det er greit nok det), og er definitivt best på alt som har med studenter å gjøre. Jeg har alltid fått kort til tiden, hyggelig kundeservice osv. Jeg trives veldig godt med dem!

Skrevet

Jag har haft både DNB och Kredittkassen. Men den bank jag har varit mest förnöjd med och fortfarande är det, är Sparebank1. Jättefin kundservice! Nu bor jag på en mindre ort, men ringer jag dom, om jag har problem med nätbanken eller något, så ordnar dom saker över telefon för mig (för att dom känner mig). Jättetrevliga kundbehandlare.

Rekomenderas varmt!

Sparebank1 har jag hört att väldigt många är nöjda med! Så de har jag haft i tankarna faktiskt men så har jag varit lite inne på tanken att byta till Skandia Banken också/istället.

Jag bor också på en mindre ord och då kunde man tro att de skulle vara lite extra trevliga men nej. Går jag in på kontoret, hejar, tar en kölapp och sätter mig ned (är inte en enda kund i hela banken) så har jag ofta fått sitta där i 15minuter innan jag tillslut frågar om de har så mycket att göra. Då har de "glömt" mig eller inte sett att jag har kommit in. Detta har hänt tre gånger och man lägger märke till mig, speciellt när jag har mitt barn på armen som hejar på allt som är. Vanligvis så har jag inte nog med tålamod men hade hopp om att de skulle förbättra sig, man har ju blivit van till den banken och de personerna nu.

Det är också ofta som jag måste berätta för dem hur vissa banksaker oftast går till för att de inte vet. De säger alltid Nej och måste fråga kollegan och när jag har förklarat för dem hur de flesta banker gör det så går det plötsligt för sig.

Ursäkta att jag klagar men det är så att jag har lust att ringa huvudkontoret nu och få hela bunten sparkad! Går det att ringa in en sådan klaga?

Skrevet

Jeg har bare hatt god erfaring med DnB, eller Postbanken som jeg har. De er de eneste som har gitt ut mastercard til studenter (dog med 5000 i kredittgrense, men det er greit nok det), og er definitivt best på alt som har med studenter å gjøre. Jeg har alltid fått kort til tiden, hyggelig kundeservice osv. Jeg trives veldig godt med dem!

Men Postbanken är väl inte samma sak som DNB fast att de har blivit uppköpta? Antar att det är de samma personerna som jobbade på Postbanken som sitter där idag? Innan Postbanken ingick avtale med DNB så hörde jag också mycket possitivt om dem. Det var tydligen ganska lätt att få lån genom dem och de brukte mer "skjønn" än siffror när de gav lån..?

AnonymBruker
Skrevet

Det är också ofta som jag måste berätta för dem hur vissa banksaker oftast går till för att de inte vet. De säger alltid Nej och måste fråga kollegan och när jag har förklarat för dem hur de flesta banker gör det så går det plötsligt för sig.

Ursäkta att jag klagar men det är så att jag har lust att ringa huvudkontoret nu och få hela bunten sparkad! Går det att ringa in en sådan klaga?

Jag tror det handlar mer om hur hela banken fungerar helt från centralt ner till lokal nivå. Jag tror inte att det hjälper att klaga.

Sparebank1, min i alla fall, använder mer än bara "skjønn", dom ser dig an som kund hellre än som ren statistik. Så, som sagt, rekomenderas varmt. :)

Skrevet

finansportalen.no

mest sansynlig må du mikse banker. Så ikke avslutt forhold i dnb, la det stå 50 øre igjen der så du fortsatt er gammel kunde når du skal ta opp lån (gitt at det ikke er årlig pris).

Jeg har visa hos nordea pga det er gratis for meg for øyeblikket og det er kjekt med filial, sparing hos bank norwegian pga rente, og skal jeg ha lån så vil jeg la det gå ut på anbud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd av DNB, bortsett fra fakta at de har sendt meg altfor mange bankkort allerede. De bare bestemmer og fornyer kortet mitt. Eller kommer det et kort med feil navn på den ene siden og riktig navn på den andre siden. Ellers er jeg ganske fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...