Gå til innhold

Lage brudebukett selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor vanskelig det kan være å lage brudebuketten selv? Altså, en enkel liten bukett - ikke dråpeformede, hjerteformede eller hva det nå er.

Ser at prisene for en "vanlig" liten brudebukett er utrolig mye høyere enn hvis en skal kjøpe en vanlig bukett blomster.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på det samme selv, eneste utfordringen er jo at egne buketter ser mer slitne ut etterhvert, mens de du kjøper er så stæsjet opp og ordnet på at de holder seg hele dagen og ser pen ut.

Men det går jo ann å ha en bukett som man feks putter i vann under vielse og under middag.

Skrevet

Nettopp. Jeg skal bare ha en enkel liten bukett med roser så lurer på om jeg skal fikse det selv.

AnonymBruker
Skrevet

klart du kan fikse selv. pengene styrer markedet.. hvis det skjærer seg helt og den blir stygg får du en venn til å stikke innom blomsterbutikken og kjøpe nye blomster :)

Skrevet

Har hørt om flere som går innom blomsterbutikken tidlig på dagen og ser en bukkett de liker (mens den blir lagd til en annen kunde) og sier "jeg skal også ha en sånn". Så får de en kjempefin bukkett til 200-300 kr :)

Jeg synes blomster til bryllup er horribelt dyre, og hadde helt lagt det på hyllen. Heldigvis jobber svigermor på blomsterbutikk, så hun tar seg av det! :hjertesmil:

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min giftet seg i utlandet og da var jeg innom en blomsterbutikk og kjøpte Gerbra (store prestekrager i oransje og gult) Av det laget jeg en en liten tett rund bukett som holdt hele dagen. Satte den i vann hos frisøren og det samme under festen. Var like fin dagen etter.

• Liker 1
Skrevet

Hei og hopp! Jeg skal lage selv: Se her hva jeg fant...how hard can it be...? Jeg skal selvfølgelig gjøre dette noen ganger før selve dagen, så får jeg øvd meg. Dene kunne fint lages dagen før dagen! :-)

• Liker 2
Skrevet

Genialt Vimsi! Og akkurat en slik type bukett med røde roser jeg vil ha :-)

Jeg har stusset på hvorfor "alle" sier jeg bør få det fra en blomsterbutikk når det er så enkelt. Selv liker jeg jo å lage små dekorasjoner ut av mine blomster fra egen hage. Jeg trodde kanskje det var en egen liten hemmelighet med fukt/vann slik at den ikke ble litt vissen iløpet av dagen, men det er det kanskje ikke? Evt at en kan ha litt papir med vann i en pose under dette båndet? Men da kan det jo dryppe litt også kanskje...

Uansett - jeg går ihvertfall for å lage min egen :-). Lykke til du også Vimsi :-)

Skrevet

Genialt Vimsi! Og akkurat en slik type bukett med røde roser jeg vil ha :-)

Jeg har stusset på hvorfor "alle" sier jeg bør få det fra en blomsterbutikk når det er så enkelt. Selv liker jeg jo å lage små dekorasjoner ut av mine blomster fra egen hage. Jeg trodde kanskje det var en egen liten hemmelighet med fukt/vann slik at den ikke ble litt vissen iløpet av dagen, men det er det kanskje ikke? Evt at en kan ha litt papir med vann i en pose under dette båndet? Men da kan det jo dryppe litt også kanskje...

Uansett - jeg går ihvertfall for å lage min egen :-). Lykke til du også Vimsi :-)

Hei igjen :-)

Det skal visst være lurt å spraye (med vann, IKKE HÅRSPRAY, hehe)Kvelden før, og så legge plast over, før hele greia settes på kjøling :-)

Dette blir bra!!!

Jeg skal skrive hvrdan det gikk her når jeg har fått prøvd meg frem... :-)

Hilsen Vimsi

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler å kjøpe roser fra rema 1000 til en billig penge og øve på i god tid før den store dagen. De koster ikke mye, og da kan du prøve forskjellige opplegg, slik at det sitter til den dagen det virkelig gjelder.

Til selve dagen, ville jeg ha kjøpt litt dyrere roser med tykk stilk, da disse vil tåle mangel på vann bedre.

Skal du lage buketten kvelden før, snitter du endene godt og setter i vann, samt dusjer lett med lunkent vann, før de settes kjølig.

Så kan du legge på bånd og perler dagen etter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler å kjøpe roser fra rema 1000 til en billig penge og øve på i god tid før den store dagen. De koster ikke mye, og da kan du prøve forskjellige opplegg, slik at det sitter til den dagen det virkelig gjelder.

Til selve dagen, ville jeg ha kjøpt litt dyrere roser med tykk stilk, da disse vil tåle mangel på vann bedre.

Skal du lage buketten kvelden før, snitter du endene godt og setter i vann, samt dusjer lett med lunkent vann, før de settes kjølig.

Så kan du legge på bånd og perler dagen etter.

Fantastisk :-) HURRA! Takk for gode tips!

Skrevet

Ja, jeg kommer til å lage den selv. Kjøper blomster og setter sammen samme dag så da går det nok fint :-).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde min egen. Kjøpte store fine roser, og laget en flott bukett etter å ha sett videoer på youtube. Perfekt ble den ikke, men veldig fin, og nesten gratis :fnise: Var i utlandet. Satt nåler med perler på nedi hver enkelt rose, og silkebånd rundt stilkene. Danderte dem slik at det ble en halv ball. Det eneste utstyret jeg trengte var blomsterteip, skarp kniv, roser, nåler og silkebånd. Og rosene holdt seg utrolig bra!! Selv etter å ha vært med på vielse, og trasket rundt i byen for å ta bryllupsbilder og blitt lagt rundt omkring, så var de helt like fine dagen etter :)

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg prøvde i dag, kjøpte 30 roser på rema, brukte 25 av de til selve buketten og prøvde meg på 5 knappehuss blomster. Var slettes ikke så vanskelig, men trenger nok ikke så mange roser når jeg kjøper skikkelige hos blomsterforhandler. Knappehussblomstene var heller ikke så vanskelige og lage sunes jeg. Eneste du trenger er: hovedblomsten i buketten, noe grønne blad, og i mitt tilfelle brudeslør og orkide, da jeg skal ha noen orkideer i buketten.

Skrevet

Jeg prøvde i dag, kjøpte 30 roser på rema, brukte 25 av de til selve buketten og prøvde meg på 5 knappehuss blomster. Var slettes ikke så vanskelig, men trenger nok ikke så mange roser når jeg kjøper skikkelige hos blomsterforhandler. Knappehussblomstene var heller ikke så vanskelige og lage sunes jeg. Eneste du trenger er: hovedblomsten i buketten, noe grønne blad, og i mitt tilfelle brudeslør og orkide, da jeg skal ha noen orkideer i buketten.

Bra jobbet!! BILDE :-)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Bra jobbet!! BILDE :-)

Corsagen kastet samboer, og blomstene fjernet jeg tapen på. De står pent i flytterotet rundt i leiligheten. :fnise: Skal lage en ny etter alt dette flytte greine er over, og da skal jeg lage den sånn jeg vil ha den! Da legger jeg ut bilde til dere :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...