Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis fra Nederland som skal besøke Norge for første gang i vår. Han har gledet seg lenge til å komme for å besøke oss og han har hatt en kjip vår (mistet pappan sin) Han er en skikkelig musikkfreak - men av den morsomme typen som synes noe av P3 er kult tror jeg. Selv om han liker å fremstå som intellektuelllll. Lydverket-type. Ikke fisefin, men ikke klem-fm heller. 100 kilo med godt humør.

Tenkte å sende ham en liste med norsk musikk før han kommer over.

Har dere noe forslag til hva jeg bør adde for å få ham til å rocke? (det vil bli et syn)

Jeg har mange ideer selv, men hadde satt pris på objektive tips til sanger.

:)

Og - vi er ikke flinke nok til å spre god norsk musikk uansett- så her spres det til Brussel og EU hvor han jobber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Madrugada, helt klart. Madrugada er griseviktig. Deretter dumdum boys.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Plumbooooo!!!!!!!

Og Anne Nørsti <3

Skrevet

Jeg har en kompis fra Nederland som skal besøke Norge for første gang i vår. Han har gledet seg lenge til å komme for å besøke oss og han har hatt en kjip vår (mistet pappan sin) Han er en skikkelig musikkfreak - men av den morsomme typen som synes noe av P3 er kult tror jeg. Selv om han liker å fremstå som intellektuelllll. Lydverket-type. Ikke fisefin, men ikke klem-fm heller. 100 kilo med godt humør.

Tenkte å sende ham en liste med norsk musikk før han kommer over.

Har dere noe forslag til hva jeg bør adde for å få ham til å rocke? (det vil bli et syn)

Jeg har mange ideer selv, men hadde satt pris på objektive tips til sanger.

:)

Og - vi er ikke flinke nok til å spre god norsk musikk uansett- så her spres det til Brussel og EU hvor han jobber.

Cold mailman er knallbra. (Pull yourself together and fall in love with me og time is of the essence,nydelige låter)

Kanskje ikke det som rocker mest, men veldig fint.

Ellers synes jeg disse er gode ambasadører for Norge: Team Me, Kråkesølv, Jonas Alaska, Pelbo. Hmm, kommer ikke på flere i farten

Liker han litt hardere musikk?

Hva med Kvelertak, Turboneger

Honningbarna?

Gjest Survival
Skrevet

Madrugada, helt klart. Madrugada er griseviktig. Deretter dumdum boys.

Helt enig i Madrugada. Det er fantastisk musikk og noe alle kan like! Nå er det ikke lenger Madrugada, men platene fins jo fortsatt, og Sivert Høyem har jo egne plater som er verdt å sjekke ut.

AnonymBruker
Skrevet

Sirkus Eliassen og Rolffa. Ekte nordnorsk musikk

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy! Laget faktisk en liste med norsk musikk for ikke så lenge siden. Her er noen sanger som kanskje faller i smak, ifølge beskrivelsen din.

Lukestar - Flying Canoes

Montee - Faith

Bernhoft - Choices

Jonas Alaska - October

Kakkmaddafakka - Restless

Kvelertak - Mjød

Også er det selvsagt artister som Kings of Convenience, Susanne Sundfør, John Olav Nilsen og Gjengen, Team Me, Ida Maria, Madrugada og Sivert Høyem, Turboneger Osv :happy:

Skrevet

Er det nødt å vær norsk musikk som i norske artister- engelsk musikk eller norsk musikk? Hellbillies har mye bra!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Bigbang!

Skrevet

Åh nå ble jeg glad! Masse bra her! :)

Og sanger på norsk er selvfølgelig supert!

AnonymBruker
Skrevet

Vamp har mye bra på norsk :)

Gjest Hikken
Skrevet

-Gåte har mye bra musikk :)

-Bergtatt :rodmer:

-Lumsk :jepp:

Gjest UngKalven
Skrevet

Dance with a stranger, the Kids, Return, Venke Knuttson, TNT, Lene Marlin, CC Cowboys, Stage Dolls, Maria Mena, Eva and the Heartmakers, Donkeyboy

Gjest Applecore
Skrevet

Lumsk, Gåte, Raga Rockers, Dumdum Boys, Kaizers Orchestra, Tømmermenn og Skambankt er fine :)

For ikke å snakke om Seigmen! :jepp:

Gjest Applecore
Skrevet

-Gåte har mye bra musikk :)

-Bergtatt :rodmer:

-Lumsk :jepp:

Litt OT, men takk for tipset om Bergtatt! ;)

Anbefaler Garmarna også, men de er svenske :gjeiper:

Skrevet

Hvis han er P3-typen tror jeg kanskje jeg ville styrt unna listepop og prøvd med band som Monomen, Datarock, Don Juan Dracula, Whitest Boy Alive, Syme, Superfamily, Casiokids og 120 Days, og kanskje førsteplata til Lorraine. (Madrugada, Motorpsycho og Kings of Convenience likeledes, men de er temmelig godt kjent nedover i Europa, så fullt mulig han kjenner til dem allerede :) Samme gjelder vel kanskje egentlig også for Datarock når jeg tenker meg om.)

Om han liker singer/songwriters så er Petter Carlsen verdt å sjekke ut.

Hvis dansk musikk også er interessant så kan jeg sterkt anbefale VETO, Supertroels, The floor is made of lava, Mimas, Dúné, Messy Shelters, Raveonettes, The Fashion, Spleen United og Nephew :rodmer:

Gjest Nanette
Skrevet

Sivert Høyem

A-ha, Morten Harket

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Plumbo?? Nei, nei, nei.

My bra som er nevnt, så jeg legger bare til My Midnight Creeps.

Endret av Badabing
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Åssn kunne jeg glemme Stage Dolls? I rock-sammenheng har faktisk Stage Dolls en snodig plassering sånn i Norsk historie, veldig få er klare over hvor populære de faktisk var utenfor landegrensene. På mange måter noe av det større (etter a-Ha, såklart) vi har greid å pushe ut herfra.

Det kan også være verd å kikke på et annet norsk fenomen; One 2 Many. De hadde ikke spesielt mye produksjon, men de ga ut et album kalt Mirror som selv den dag idag holder seg veldig bra.

Og, det er egentlig tåpelig å snakke om norsk rock og ikke ta med Åge Aleksandersen.

Endret av WildThing
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...