Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fikk sønnen min i en alder av 18 og jeg ammet han til han var nesten 2 år ( Fikk fast føde også ) endte det opp med at selvtilliten min knakk i hop når brystene mine henger som to tomme potetsekker, så nå vurderer jeg da brystløft.

Det jeg er nysgjerrig på er om noen av dere har noe erfaring fra en slik operasjon?

Hvordan var det, fikk du god oppfølging etterpå, og ble du fornøyd med det endelige resultatet?

Og det viktigste, hvor gjennomførte du operasjonen?

Håper noen kan hjelpe og komme med sine anbefalinger om klinikker osv.! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Er anonym om dette, av naturlige årsaker...

Jeg har utført en slik operasjon ved Klinikk Stavanger, og må si at jeg virkelig ikke er fornøyd. Var utrolig spent i starten, og endelig kom dagen. Alt gikk fint i begynnelsen, og jeg hadde tape på de første ukene.

Etter tre uker oppsøkte jeg klinikken fordi stingene klødde. Det viste seg at jeg hadde fått store sår under tapen og huden var ikke hel. Jeg hadde oppgitt at jeg gikk på en medisin for revmatisk lidelse, men fikk beskjed om at dette ikke skulle ha noe å si.

Vel, sårene grodde ikke. Dette var sår med størrelse, og ikke bare under brystet... Jeg opererte i mars, og i mai ble det sydd på nytt siden sårene ennå ikke grodde. Spesialister har i ettertid sagt at det er denne medisinen som har skyld i den dårlige tilhelingen.

Da jeg sydde på nytt i mai, sprakk alt opp. Fikk ennå ikke beskjed om at medisinen kunne være et problem, så den gikk jeg på ennå. Etter at det sprakk, grodde det ikke igjen, og det var snakk om hudtransplantasjon osv. Da sommeren kom ble jeg av fastlegen bedt om å slutte på medisinen slik at sårene kunne få prøve å gro. Jeg gjorde dette, og ble 100% invalid. Jeg måtte gå på høye doser morfin, hadde rett og slett et smertehelvete - bare for å få noen sår til å gro. Dette hjalp litt, men etter et par måneder måtte jeg starte på medisinene igjen. Jeg kunne ikke ligge slik. Men ved oppstart, så ville ikke kroppen respondere på medisinene på samme måte.

Dette har til sammen ført til et helt års permisjon/utsettelse av studiene mine. På sett og hvis var den manglende informasjonen om medisinen og operasjonen, grunnen til alt dette.

Etter utrolig mye behandling på mitt legekontor av sårsykepleier (med honning, sølv og gud vet hva som ikke ble prøvd) lukket det siste store såret seg. Dette var i begynnelsen av februar -12. Jeg har nå store, stygge arr ved ene brystvorten, og under begge brystene.

Jeg håper på å kunne ta arrkorreksjon en gang, men det er en risiko å ta. Og klinikken som denne operasjonen ble tatt ved, Klinikk Stavanger, eier jeg ikke tillit til lengre.

Det er ikke meningen å skremme noen med dette, men det ble spurt etter erfaring - og dette er min. Er du frisk og raskt, uten noe særlig spesielle sykdommer vil du nok ha en helt annen forutsetning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utført brystløft i -91 , på den gang Klinikk 8 og dr Naas.

Jeg var 21 år og hadde halvåret før født et barn og gått opp og ned 30 kilo.

Unødig å si at jeg hadde to "vrengte baklommer".

Jeg tok brystløft (ikke forstørring) og fikk to vakre pupper :)

Fikk beskjed om å bruke sportsbh 24/7 i 6 uker - ikke løfte mer enn en full melkekartong i samme periode.

Ingen problemer med sårheling- pene arr - har aldri vært så happy som den dagen bandasjen forsvant og resultatet viste seg ordentlig!!!

Gikk uten bh i månedsvis, for det var så digg .

Enda jeg alltid har gått litt opp og ned i vekt (+- 10 kg)er puppene mine fremdeles fine - de er litt større (men det er jo jeg også) og har fått et naturlig "heng".

Var hos ColosseumKlinikken for et 4 år siden for noe helt annet - og legene der kommenterte hvor fine de var :)

Skrevet

Er anonym om dette, av naturlige årsaker...

Jeg har utført en slik operasjon ved Klinikk Stavanger, og må si at jeg virkelig ikke er fornøyd. Var utrolig spent i starten, og endelig kom dagen. Alt gikk fint i begynnelsen, og jeg hadde tape på de første ukene.

Etter tre uker oppsøkte jeg klinikken fordi stingene klødde. Det viste seg at jeg hadde fått store sår under tapen og huden var ikke hel. Jeg hadde oppgitt at jeg gikk på en medisin for revmatisk lidelse, men fikk beskjed om at dette ikke skulle ha noe å si.

Vel, sårene grodde ikke. Dette var sår med størrelse, og ikke bare under brystet... Jeg opererte i mars, og i mai ble det sydd på nytt siden sårene ennå ikke grodde. Spesialister har i ettertid sagt at det er denne medisinen som har skyld i den dårlige tilhelingen.

Da jeg sydde på nytt i mai, sprakk alt opp. Fikk ennå ikke beskjed om at medisinen kunne være et problem, så den gikk jeg på ennå. Etter at det sprakk, grodde det ikke igjen, og det var snakk om hudtransplantasjon osv. Da sommeren kom ble jeg av fastlegen bedt om å slutte på medisinen slik at sårene kunne få prøve å gro. Jeg gjorde dette, og ble 100% invalid. Jeg måtte gå på høye doser morfin, hadde rett og slett et smertehelvete - bare for å få noen sår til å gro. Dette hjalp litt, men etter et par måneder måtte jeg starte på medisinene igjen. Jeg kunne ikke ligge slik. Men ved oppstart, så ville ikke kroppen respondere på medisinene på samme måte.

Dette har til sammen ført til et helt års permisjon/utsettelse av studiene mine. På sett og hvis var den manglende informasjonen om medisinen og operasjonen, grunnen til alt dette.

Etter utrolig mye behandling på mitt legekontor av sårsykepleier (med honning, sølv og gud vet hva som ikke ble prøvd) lukket det siste store såret seg. Dette var i begynnelsen av februar -12. Jeg har nå store, stygge arr ved ene brystvorten, og under begge brystene.

Jeg håper på å kunne ta arrkorreksjon en gang, men det er en risiko å ta. Og klinikken som denne operasjonen ble tatt ved, Klinikk Stavanger, eier jeg ikke tillit til lengre.

Det er ikke meningen å skremme noen med dette, men det ble spurt etter erfaring - og dette er min. Er du frisk og raskt, uten noe særlig spesielle sykdommer vil du nok ha en helt annen forutsetning.

Huff, det hørtes jo virkelig ikke bra ut! Dette skulle jo virkelig ikke ha skjedd, du har ikke krevd noen form for erstatning etter dette, for dette er jo rett og slett et svik ved klinikken du var på i og med at de mente medisinen du gikk på ikke hadde noe betydning, noe som den så virkelig hadde!

Gjest Gjest
Skrevet

Løft uten innlegg snart tre år siden. Privat klinikk i telemark, meget fornøyd med resultatet. Store pene runde pupper, arret går rundt brystknoppen og ned. Ikke under. Nesten ikke synlig.

Ingen problemer av noe slag.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei! Jeg utførte kombinert brystløft med proteser for 6 uker siden! Hadde små bryster fra før ( ca str A) og tubulær form. Målet var en naturlig størrelse som passer min kropp, og det har jeg nå endelig fått!!! :) Operasjonsdagen gikk tålig greit men mye smerter, mest på sidene egentlig. Klarte å tørke meg selv på do, men trengte hjelp til alt annet, mat, drikke, påkledning og ikke minst dusjing. Samboeren hjalp meg slik i 5-6 dager før jeg kunne reise meg opp fra sofaen alene. Tok full dose smertestillende ( 8 tbl paralgin forte i døgnet) i en uke noe som hjalp noe men tror jeg har ganske lav smerteterskel. Det er viktig å bevege seg litt rundt så mye man orker, for å øke blodsirkulasjonen og fordøyelsen. Jeg hadde sårdren i 2 dager, som var der for å hindre brystspreng og suge bort all dritten. Det var verken vont å ha det eller å fjerne det. Etter ca 1,5 uke bakte jeg muffins og etter 4 uker kjørte jeg bil. Nå etter 6 uker fungerer jeg som normalt. Kjenner fortsatt ved enkelte bevegelser som innebærer skyv eller dra at det strammer litt men ingenting av stor betydning! Jeg anbefaler 6 uker fri dersom du har en anstrengende jobb eller minst 3 uker i kontorjobb. Operasjonen gjorde jeg på collusseum klinikken i stavanger og er godt fornøyd med resultatet. Kirurgen heter ayaman zakaria og har brystkirurgi som sin spesialitet. Operasjonen min kostet 47.000. Jeg bruker akkurat nå en sportsbh str C. Arrene er rundt brystvorten og lyse rosa. Trodde arrene ville bli mitt største problem, men det er det virkelig ikke! Er bare kjempe lykkelig over at jeg endelig har pupper. Protesene er forøvrig lagt over brystmuskelen, dette anbefales for dem har litt underhudsfett på kroppen. Hvis man legger dem under vil de nesten ikke syntes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...