Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb nå som jeg er fornøyd med, men er ikke overbegeistret. Søkte derfor ny jobb og ble innkalt til intervju. Men nå er jeg litt "redd" for å faktisk få den nye jobben. Må man takke ja med en gang, kan man be om tenketid eller er det negativt? Hvis de ringer da...

Fordeler med nåværende jobb:

Ungt miljø

Lekent miljø

Litt varierte oppgaver

Fordeler med ny jobb

Bedre arbeidstid

Mer lønn

Mer relevant for utdanningen min

Bakdeler med nåværende jobb:

Lite betalt (stiger litt i lønn snart, men likevel ikke like mye som nye jobb)

Ikke 100 % interessert i det jeg driver med

Bakdeler med ny jobb:

Ensformig

Må forlate det gode og morsomme miljøet jeg er i nå.

Føler jeg skuffer gamle sjefen som har "invistert" ressurser i å lære meg opp der jeg er nå.

Har skiftet jobb litt ofte i det siste, ser dårlig ut på cven og skifte igjen, for å så skifte ennå en gang om jeg ikke trives der...

Hva veier egentlig tyngst av fordeler og bakdeler i en jobb?

Trives med arbeidsoppgaver? Trives med kollegaer? Arbeidstid? Lønn? Hva er dine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelene ved den nye jobben veier opp for alt annet sånn jeg ser det, så jeg ville valgt den nye jobben.

Skrevet (endret)

.

Endret av Pepe
Skrevet

Det er jo en grunn til at du har søkt på denne nye jobben, og denne følelsen går gjerne ikke over med det første. Selv om du trives veldig godt på jobben din, høres det jo ikke spesielt gunstig ut i forhold til fremtidige arbeidsgivere å drive med noe som ikke krever kompetansen du har satset på.

Når lønnen i tillegg er en del høyere, ville nok ikke jeg tvilt et sekund, men det er jo meg. Du har kanskje helt andre verdier, og må så klart ta hensyn til disse i valget ditt.

Når det kommer til miljø, kan det jo være at den nye jobben har vel så mye å tilby, det vet du antageligvis ikke enda. Så ta sjansen, eller la den gå fra deg.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...