Gå til innhold

Kinakjole i sateng eller silke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at mange av dere har bestilt Kinakjoler, og er fornøyd med dem. Jeg har også tenkt å bestille min fra jkdress. Jeg har fått to prisoverslag - et for sateng og et for silke.

Jeg er fristet til å gå for den i sateng som er under halve prisen av silkekjolen. Men lurer litt på om det vil se "billig" ut.

Så da lurer jeg på: har noen av dere hatt kjoler i sateng, og hvordan synes dere i så fall at kvaliteten så ut?

Takker på forhånd for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sateng, og det var ingenting å utsette på det. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her :)

• Liker 1
Skrevet

Sateng er rent faktisk et stoff som er vevd på en bestemt måte som gjør overflaten blank, og kan lages av mange slags fibre, så det holder liksom ikke helt å bare si sateng. Opprinnelig var sateng betegnelsen på satengvevd silke. Nå til dags er det sjelden man omtaler silkesateng som sateng, det kalles bare silke selv om langt fra alle silkestoffer er vevd slik at overflaten er blank.

Det som er interessant er hva satengen laget av. Polyester- eller nylonsateng ser alltid syntetisk ut, og med fare for å pådra meg vrede ser det som oftest ganske billig ut også. Viskose- eller bomullssateng ser mye mer realt ut, med fin glans og bedre drapering i stoffet.

• Liker 1
Skrevet

Samme her :)

Tusen takk, tror jeg også går for det da :)

Skrevet

Sateng er rent faktisk et stoff som er vevd på en bestemt måte som gjør overflaten blank, og kan lages av mange slags fibre, så det holder liksom ikke helt å bare si sateng. Opprinnelig var sateng betegnelsen på satengvevd silke. Nå til dags er det sjelden man omtaler silkesateng som sateng, det kalles bare silke selv om langt fra alle silkestoffer er vevd slik at overflaten er blank.

Det som er interessant er hva satengen laget av. Polyester- eller nylonsateng ser alltid syntetisk ut, og med fare for å pådra meg vrede ser det som oftest ganske billig ut også. Viskose- eller bomullssateng ser mye mer realt ut, med fin glans og bedre drapering i stoffet.

Takk for god forklaring. Jeg er klar over hva sateng er, men i og med at jeg ikke får se stoffet på forhånd, ønsket jeg å høre tilbakemeldinger fra andre som har bestilt kjoler fra samme leverandør for å høre hvordan de mener kvaliteten er herfra. Alltid greit å dele erfaringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...