El Chupacabra Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Må bare få ut litt frustrasjon! Har i det siste fanget inn 4 totalt ville katter og en delvis vill katt. I samråd med veterinær og dyrebeskyttelsen ble disse avlivet. Ingen var kastrerte eller merket. Fy fader så ussel jeg føler meg, som har vært med på å avslutte livet til 5 tilsynelatende friske dyr. Men hvilket liv hadde de egentlig? Kulde , redsel og sult. Blir så sint på mennesker som ikke tar vare på dyrene sine! 2
Leo Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes heller ikke friske dyr skal avlives, men slik du beskriver situsjonen så må jeg rose deg for å ha tatt mer ansvar enn de fleste! 2
Aurora M. Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg vil også takke deg for at du tok ansvar. Jeg forstår at du ikke har det lett nå. Jeg har vært der så mange ganger... Det føles så vondt og meningsløst med tanke på alt som ligger bak. De har jo hatt et hjem en gang (iallefall noen av dem). Det er menneskers likegyldighet og fraværende ansvarsfølelse som har gjort at disse kattene har havnet i denne situasjonen. I en ideèll verden ville frivillige organisasjoner hatt ressurser til å ta seg av også disse, få de tamme nok og omplassere de i gode hjem. Men det er så langt ifra realitetene. Forresten, i en ideell verden ville det ikke vært en eneste hjemløs katt!! Den eneste trøsten vi har, er at vi har forkortet lidelsene deres, men det er jo noe det og.. 1
El Chupacabra Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2012 Takk for støtten begge to! Trøster meg med at jeg forhåpentligvis har satt en stopper for påkjørte kattunger her i strøket (noe som har skjedd flere ganger), samt selvdøde kattunger (vet ikke årsak, men regner med sykdom og avmagring pga innvollsorm). Har selv en tidligere villkattunge og grøsser ved tanken på de store mengdene med orm som kom ut av stakkaren etter ormekurbehandling. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Jeg synes du absolutt gjorde det rette, selv om det selvfølgelig ikke kan ha vært lett. Har tatt inn noen villkattunger i løpet av årene, men man kan jo ikke redde alle. Og da er det dessverre bedre å la dem slippe, og dermed også forhindre at de formerer seg. Men jeg er veldig, veldig bitter på de menneskene som har gjort slik at villkattbestanden har blitt så stor. Det er mange mennesker der ute som aldri skulle hatt dyr. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Bedre at du fanget de inn og de ble avlivet enn at de fortsatte livet sitt ute. I tillegg så ville de forårsaket nye kattekull og nye villkatte.
Gjest kittycat Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Du prøvde jo å bare å hjelpe. Uansett, et liv som villkatt er tøft og ikke alltid verdt det om de går ute til de dør. Du har ikkje gjort noe, klem til deg <3
kills Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Om de levde ute i kulden sulten og redde, så synes jeg det var riktig av deg å hjelpe til med å få en slutt på deres situasjon. Får håpe ingen savner kattene.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Du gjorde det rette. Man kan ikke redde alle og disse fikk avsluttet er bedritent liv.
El Chupacabra Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2012 Takk for støtten alle sammen. De som jeg var i kontakt med på dyrebeskyttelsen hadde hørt rykter om denne plassen, og var faktisk redd for at personer som har katter de vil kvitte seg med kjører hit for å slippe katten ut. Det har skjedd andre steder i kommunen, så dyrebeskyttelsen var veldig glad for at jeg fanget inn kattene.
Perelandra Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Trist med alle villkattene, men dessverre er det noen ganger bedre å få dem avlivet. Alternativet er et liv ute i kulden og med dårlig tilgang på mat.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Takk for at du var den som tok ansvar og sørget for å stanse lidelsene for disse hjemløse kattene. - og forhåpentligvis dermed også har bidratt til å forhindre etableringen av et 'dumpested' for uønskede huskatter når ferien nærmer seg. Du valgte å være god og se situasjone i et lagtidsperspektiv. Det forstås ofte å være et skrikende misforhold mellom det å være 'god' og det å være 'snill'. Men man er ikke alltid god når man er snill. Takk Endret 10. mars 2012 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Du gjorde nok det riktige. Selv om det kan føles ekkelt å skulle bestemme at noen skal dø, så tror jeg ikke at de lider noen nød når de blir avlivet. Kanskje bortsett fra at de blir litt engstelig når de blir håndtert. Og når de blir tatt inn så har du forhindret at mange fremtidige kattunger også måtte lide samme skjebne. Det er ikke alltid så lett, men jeg tror du har gjort det rette uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå