Gjest Reza08 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er allergisk mot hunder, men kunne gjerne tenkt meg en. Har hørt at det finnes hunder som passer for allergikere. F.eks Puddel. Hadde en softcoated wheaten terrier, men det er utrolig mange år tilbake, var ikke store karen da, så husker ikke så mye av det. Noen som er i mitt tilfelle, som har en sånn type hund? Vil gjerne høre deres erfaringer med det.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Noen raser er mer allergivennlige en andre. Eller rettere sagt har mindre allergener. Men det er igjen forskjell på individer på disse rasene også. Hunder med hår og ikke pels, er gjerne mer allergivennlige enn andre. Deriblant puddel. Og Bichon Frise, Powder Puff, Irish Soft Coated Weathen osv. Noen strihåra er også bedre enn vanlig pelshunder. Retrievere og schæfere er igjen ikke særlig allergivennlige. Det beste er å finne en rase for deg og spørre om å få låne en slik hund en periode, eller være mye sammen med en slik hund, for å kjenne etter om du reagerer eller ikke. Å ta allergitester er ikke nok da disse er veldig ustabile. 1
maya86 Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Samboern min er allergisk mot alt av pelsdyr Vi har en ungarsk puli, og den reagerer han ikke på Grunnen skal være fordi rasen har "hår" og ikke pels. Den vokser konstant, og de røyter ikke som vanlig hunder. Det er også en kjempesøt rase, fantastisk personlighet og middels størrelse. Absolutt en rase å sjekke ut
Syden Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Jeg tåler alle slags dyr, men en i huset her er allergisk mot alle dyr, så vi har en Irish Softcoated Wheaten terrier, og det går helt supert her har også en Jack Russell terrier, om de er allergivennlig vet jeg ikke, men det går bra med den rasen her og
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Få vaksine først, så kan du begynne å tenke på hund. Det vil ta ca. to-tre år og ikke like godt resultat som vaksinene mot pollen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Cairn terrier tåler jeg, og jeg er allerisk mot alle andre hunder
Burn Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 I familien min er det en del alergikere, og ettersom ønsket om hund var stort gikk vi til anskaffelse av en Schnauzer. Den er en fantastisk venn, røyter ikke/ svært lite (må derfor klippes et par ganger i året), lukter lite, og er alt i alt en glede for både oss og de rundt oss. Schnauzeren finnes i tre størrelser: dverg, medium, og riesen. Den er derfor svært lett å tilpasse dine behov. En hund med masse personlighet som anbefales på det sterkeste! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå