Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tykt og langt hår som rekker meg til over korsryggen. Hårstråene i seg selv er veldig tynne, men jeg har MANGE av de derav tykt hår. Jeg har ofte problemer med å fikse/sette opp håret mitt. Ofte setter jeg det bare i en hestehale/hårtopp eller lar det henge løst med en klips. Det blir så kjedelig! Jeg klarer ikke å ha håret helt løst fordi da føler jeg at det kommer i veien:P men jeg vil gjerne ha det helt løst av og til også. Etter at jeg har vasket håret blir det veldig stort, det blir krøllete og står liksom litt ut fra hodet, aka noe slikt:

http://www.google.no/imgres?q=long+thick+hair&um=1&hl=no&biw=1024&bih=628&tbm=isch&tbnid=tTs39dXpuUTvYM:&imgrefurl=http://www.starlocks.com/great_lengths_hair_extensions.htm&docid=sX9z52ffcJfU0M&imgurl=http://www.starlocks.com/images/great_lengths_001.jpg&w=298&h=426&ei=lNdPT_CkG6Om4gT9rbzjDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=793&vpy=111&dur=479&hovh=269&hovw=188&tx=119&ty=185&sig=105296901990050147533&page=1&tbnh=137&tbnw=102&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:6,s:0

Er sånn ofte rett etter at jeg har vasket det, men setter seg ned etter hvert.

Når det er så stort er det ikke så lett å ha det løst. Jeg dusjer vanligvis håret en gang i uka(fordi håret mitt blir veldig stort når jeg gjør det) og håret mitt legger seg ofte litt ned og blir bølgete igjen ca. tre dager etter at jeg har vasket det. Jeg har vel sånn bølgekrøllete går :) Jeg liker når det setter seg litt ned fordi da er det litt lettere å hånthere det. Dere med stort hår hvordan demper dere volumet litt slik at det kan håndteres? :) Jeg må ofte bruke hårolje for at det skal sette seg litt ned.

Greia er hvordan kan jeg ordne/sette opp håret mitt når det er slik? Og hvordan får dere kontroll på det? Bruker dere noen spesielle produkter? Selv bruker jeg ingen produkter fordi jeg er redd for å skade håret. Jeg har så lyst til å gjøre det mer stylish med ved å sette det litt opp og sånn! Jeg skulle også ønske jeg fikk litt glattere hår- hvordan får man det? Håret er så tynt og jeg har sånne småhår som lett står rett ut når jeg for eksempel tar det i en stram hestehale- det er jeg ikke så glad i. :P Jeg er ellers veldig fornøyd med håret mitt og får ofte komplimenter for det. Jeg har ikke lyst til å klippe meg fordi jeg liker å ha langt hår og det kler meg. :)

Generelt ønsker jeg bare noen tips til eventuelle håroppsettinger, hvordan gå med det løst når det er så mye, hvordan holde kontroll på det og få det litt glattere. :)

Håper på noen tips, hadde vært supert :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Huskatta
Skrevet

Denne vil jeg følge med!

Jeg har ca like langt hår som deg, bølget men ikke fullt så tykt.

Jeg er ikke flink til å sette opp håret mitt så det blir som oftest hestehale.

Noen ganger når jeg har hestehale fletter jeg "halen" men det er blitt vanskeligere med såpass langt hår. Må jo dra håret over skuldra og da blir fletta skeiv. :fnise:

Jeg børster det nesten ikke for da blir håret så "stritt" og da ser det så tørt ut. Jeg børster det rett før hårvask for da får jeg fjernet all løshåret. (Må det ellers tetter jeg sluken med hår)

Av hårprodukter bruker jeg mousse og litt spray til panneluggen.

Jeg vasker håret annen hver dag med vanlig butikk shampoo og balsam.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Prøv en shampoo og balsam for krøllet hår, bruk føner!! og varmebeskyttende middel. For min tante har dette hjulpet veldig, meg også, men jeg har ikke så mye krøller, bare litt bølger. En hårføner er gull verdt!

Gjest Tirkes
Skrevet

Har litt samme hårtypen selv, dog ikke så langt. Jeg kastet hårstrikkene mine, for de er for lette å ty til og gikk til innkjøp av masser av hårnåler. Setter deler av håret rufsete opp for å få håret bort fra ansiktet, eller lager en "hale" med hårnåler og tviner håret gjerne litt rundt "halen". Tok litt tid i starten, men jeg har funnet flere små enkle frisyrer som tar kort tid, kun med hårnåler og bittelitt hårskum eller voks.

Jeg flytter også på skillen. Alt fra midtskill, litt sideskill og veldig sideskill.

Er ofte pes, men jeg er veldig glad i langt hår... :)

(PS: Hårnåler alene kan nok være vrient på glatt hår. Er heldig nok til å ha mye fall)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det er ikke så lett å sette opp håret. Og når jeg gjør en stram hestehale, føler jeg etter hvert at hodet blir tungt. Mye hår å bære på. :fnise: Hvordan gjør man sånn litt rufsete og volumiøs hestehale? Hver gang jeg prøver på det bare siger den nedover og kommer i nakken, får den liksom ikke til å stå oppe samtidig som det er litt volum i den. Sliter med det ellers også når jeg gjør hestehaler, at den bare siger ned ganske fort - bruker jeg kanskje feil strikk?

Prøv en shampoo og balsam for krøllet hår, bruk føner!! og varmebeskyttende middel. For min tante har dette hjulpet veldig, meg også, men jeg har ikke så mye krøller, bare litt bølger. En hårføner er gull verdt!

Hvor er det man får tak i sånn balsam for krøllete hår? Jeg kjøper vanlig shampo og balsam i butikken, og holder det billig.

Pleier nesten alltid å la håret mitt lufttørke da jeg har hørt at hårfønere sliter på håret. Føler håret mitt blir så tørt av det og ofte enda mer "bustete" :P

Bare å komme mer mer tips om dere har flere på lur :)

ts

Skrevet

Jeg har iallefall prøvd litt forskjellig priset shampoo og balsam uten å merke noe spesielt til den påstått økte kvaliteten på dyre greier. Bare styr unna First Price, det er skikkelige bedritne greier. :gjeiper:

Gjest Solstråla88
Skrevet

Takk for svar! Det er ikke så lett å sette opp håret. Og når jeg gjør en stram hestehale, føler jeg etter hvert at hodet blir tungt. Mye hår å bære på. :fnise: Hvordan gjør man sånn litt rufsete og volumiøs hestehale? Hver gang jeg prøver på det bare siger den nedover og kommer i nakken, får den liksom ikke til å stå oppe samtidig som det er litt volum i den. Sliter med det ellers også når jeg gjør hestehaler, at den bare siger ned ganske fort - bruker jeg kanskje feil strikk?

Hvor er det man får tak i sånn balsam for krøllete hår? Jeg kjøper vanlig shampo og balsam i butikken, og holder det billig.

Pleier nesten alltid å la håret mitt lufttørke da jeg har hørt at hårfønere sliter på håret. Føler håret mitt blir så tørt av det og ofte enda mer "bustete" :P

ts

Jeg aner ikke hvor man kjøper billige anti krøll shampoer, men vet joico har noen, de er rimelige på Blush.no. Har du prøvd en silke olje? Morrocan oil er veldig fin og bruke også. jeg synes ikke håret mitt blir tørt av føning, men jeg er veldig nøye på og bruke protein rike produkter, både shampo og kur flere ganger i uken. Det som er med føningen er jo at du kan føne det slik du vil ha det, kontrolere krøllene litt. Du må nesten prøve deg frem. Sist jeg kjøpte shampo og balsam kjøpte jeg på blush, 500 ml shampo og 500 ml balsam til 325,- fratfritt. Disse kommer jeg til og i lange evigheter. Jeg vill prøvd frisør shamo var jeg deg, de selger også morrocan oil, og da bør du ikke velge light versonen. Lykke til

Skrevet

For å få det ut av veien uten å ta den vanlige kjedelige hestehalen, tar jeg tak i håret, surrer det en eller to ganger som en start på en knute, og stikker gjennom en malerpensel. Da henger håret pent ned, samtidig som jeg har satt det opp bak i hodet for å få det av veien.

Skrevet (endret)

ts

Sjampo kan være greit å kjøpe i matbutikken hvis du ikke er opptatt av å bevare farge eller sliter med tør hodebunn. Men når det gjelder balsam og kur bør du investere litt hvis du ønsker glattere og mer medgjørlig hår. Det høres rett og slett ut som du trenger fukt, og dette er ikke en billig balsam i stand til å gi deg. Matbutikk-balsam inneholder først og fremst silikon,og dette vil legge seg som et lokk på hårstråene og få håret til å kjennes glatt ut der og da, mens det i virkeligheten er tørt og slitt.

Bruk heller en god balsam med ordentlig fuktighetsgivende ingredienser. Enten fra frisørsalong, eller noe billigere, økologiske greier fra helsekost eller iHerb. Du kan også bruke f.eks. kokosolje eller jojobaolje som en slags kur. Det får du superbillig på iHerb.com. Men igjen er du avhengig av noe annet enn butikkbalsam, siden silikon, lanolin og andre billige ingredienser vil legge seg som et lag og hindre at de gode ingrediensene trenger inn i håret.

Endret av firestarter
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redken all soft balsam temmer mitt hår. Fletter det bare om det bestemmer seg for å være helt umulig, men det er sjeldent etter jeg begynte med den balsamen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Har også tykt langt hår (nå).. Frisører pleier å få hakeslepp hver gang de ser meg, fordi det er så mye hår og mye jobb, etter jobben tuller de med å lage parykk av det som ligger på gulvet :fnise:

Jeg pleier hvertfall å klippe mitt til skulderlengde og tynne det ut litt. Jeg syns det blir finere til min ansiktsform og lettere å ordne. Bruker kun sjampo til krøllete hår når det vokser seg langt, tykk og krøllete igjen, ikke noe annet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...