Tassmus Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Morsdag er 2. søndag i februar HVERT år! Dvs. at i år er det den 8. februar! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tassmus Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. januar 2004 Morsdag er 2. søndag i februar HVERT år! Dvs. at i år er det den 8. februar! 8) Than you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #4 Del Skrevet 12. januar 2004 *gruer meg* <---- Jobber i blomsterbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. januar 2004 #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Huff da, stakkars Bjørnsdatter! Si meg, selger dere mer til morsdag enn til farsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #6 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg svarer på vegne av Bjørnsdatter: Mer. MYE mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #7 Del Skrevet 12. januar 2004 MYE MYE mer... Jeg holder på med forhåndsbestilling av roser og buketter til den store dagen nå. Og så er det valentine helga etter... på en lørdag i år... det kommer til å ta så SINNSYKT av... vææææææææææææææ!! Kan forøvrig nevne at de eneste dagene som kommer i nærheten av Morsdag og Valentine i blomsterbutikk er Lille Julaften og til en viss grad 17. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 12. januar 2004 #8 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er det jeg alltid har ment... sånne dager er mest for handelsstanden... :oops: Det er de som er ivrigst til å minne oss om det. Hvorfor? Jo fordi de tjener vanvittig mye på disse dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #9 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja? Har du noe i mot at folk tjener penger på det de holder på med? Du velger selv om du vil være med på galskapen. Vi LEKER ikke butikk heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. januar 2004 #10 Del Skrevet 13. januar 2004 17. mai??!? Kjøper folk blomster til 17. mai altså?? Her er det nok en gang noe jeg har gått glipp av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 17. mai??!? Kjøper folk blomster til 17. mai altså?? Her er det nok en gang noe jeg har gått glipp av... Jeg kjøper alltid blomster til 17. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #12 Del Skrevet 13. januar 2004 Altså, 17. er det ikke så mange som kjøper, men 16. derimot Det tar av. Tro meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. januar 2004 #13 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja? Har du noe i mot at folk tjener penger på det de holder på med? Du velger selv om du vil være med på galskapen. Vi LEKER ikke butikk heller... Jeg sa ikke at jeg hadde noe imot at folk tjener penger på det de holder på med... Men du sa jo selv at du gruer deg... Burde heller glede deg du da, som kan tjene penger på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #14 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja, jeg gruer meg, for jeg vet at det blir sinnsykt stressende et par dager. Men jeg gleder meg også, fordi jeg stortrives når det er mye å gjøre. Det kan bare bli litt for mye, ikke sant? Nå er det jo ikke sånn at pengene butikken tar inn går rett i lomma mi, akkurat... Men for oss som jobber med penger og tall hele tida, er det kjempemotiverende å se at vi selger og folk kjøper MYE. Vi er nødt til å selge for å få ting til å gå rundt, og det som blir "overskudd" hos oss, går rett inn i kjeden igjen, og finansierer de butikkene som ikke tjener penger, samt nye butikker. Sorry at jeg reagerte litt sterkt på det du sa, Ugla, men jeg har hørt det flere ganger før, og de som sier det mener ikke "så fint det er at det er noen sånne store handledager i året, for da tjener butikkene penger". De mener "disse fæle utsugerbutikkene konstruerer nye handledager bare for å tjene penger på MEG!". Bare vent til morsdag, valentine, påsken, 17. mai, skolestart, halloween, allehelgen, advent, jul og nyttår - så skal du se at det står x antall artikler i avisen om at dette er det handelsstanden som har skylda i. Jeg blir litt lei av å være syndebukk når folk har dårlig råd. En gammal mann jeg prata med en gang, sa noe sånt som "Dette gjør dere bare for å tjene penger!" Jeg svarte da at "Ja, selvfølgelig, det er derfor vi jobber og driver butikk. Hvorfor jobber du da?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. januar 2004 #15 Del Skrevet 13. januar 2004 Sorry at jeg reagerte litt sterkt på det du sa, Ugla, men jeg har hørt det flere ganger før, og de som sier det mener ikke "så fint det er at det er noen sånne store handledager i året, for da tjener butikkene penger". De mener "disse fæle utsugerbutikkene konstruerer nye handledager bare for å tjene penger på MEG!". Hmm... "Sorry" tilbake, Bjørnsdatter... :oops: Ja, vi jobber alle for å tjene penger på det vi gjør... Det som egentlig låg bak mitt første innlegg var: De som har mor bør/kan huske henne (også) andre dager enn morsdagen. Når det slås så stort opp, så vil jo (kanskje) de som glemmer/ikke har mulighet, få litt dårlig samvittighet. Vet at i skolen/barnehagen er de blitt mer forsiktige med å markere sånne dager (morsdag/farsdag), og det bør kanskje handelstanden bli også? Hvorfor? Jo fordi det ikke er alle som er så heldig å ha en mor/far... Håper jeg fikk sakt det på en bedre/sakligere måte nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå