Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et lite sted hvor nærbutikken er et samlingspunkt. Jobber i en kjede hvor de skal kutte ned i bemanning hele tiden, og vi løper oss i hjel hele dagene. Alikevel er det kunder som skriver dritt om de ansatte og om butikken på facebook og lignende. Dette gjør meg faktisk utkjørt, og jeg mister motivasjon til å gi det lille ekstra.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok?

Ikke noe spørsmål eller noe, da blir det vanskelig å få svar om det er noe du lurer på eller trenger støtte for ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må nok desverre regne med at mange ikke kan oppføre seg i alle deler av servicerelatert bransje. Har hatt min fair share av sinte og ubehøvlede klienter/kunder i min jobb (ikke butikkbransje), og innser jo etterhvert at slik er det bare, og så får man gjøre det beste ut av det, og man kan jo ikke hindre kunder i å slenge skitt om et firma på facebook.

Men, det går en grense, og den går når drittslengningen ikke lenger er om bedriften på generelt grunnlag men mot navngitte personer. Da er det noe helt annet, og det er i så fall noe man bør vurdere å anmelde som f. eks personsjikane.

Så spørsmålet er vel: Refererer de til dere ved navn slik at det er lett gjenkjennelig?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de skriver navngitte personer. Jeg har ikke blitt nevnt direkte enda, men jeg må bare si at det de skriver om de personene er rett og slett bare tull og tøys. Det blir sånn damned if you do, damned if you don't. Bruker du ekstra tid på å hjelpe en kunde, blir andre dritforbanna fordi at det tar lenger tid. Om du bare gjør det mest nødvendige, blir folk forbanna pga mangel på hjelp. Hovedproblemet (det er en stor lavpriskjede) er at vi er altfor få på jobb, og det er begrenset hvor nøye vi kan forklare kundene det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de skriver navngitte personer. Jeg har ikke blitt nevnt direkte enda, men jeg må bare si at det de skriver om de personene er rett og slett bare tull og tøys. Det blir sånn damned if you do, damned if you don't. Bruker du ekstra tid på å hjelpe en kunde, blir andre dritforbanna fordi at det tar lenger tid. Om du bare gjør det mest nødvendige, blir folk forbanna pga mangel på hjelp. Hovedproblemet (det er en stor lavpriskjede) er at vi er altfor få på jobb, og det er begrenset hvor nøye vi kan forklare kundene det.

Ja, jeg kjenner til problemet. Men slik er det desverre bare i alle deler av servicebransjen, og jo før man innser det jo bedre :) Det vil _alltid_ være en del som skal klage på alt mulig, men så har du til gjengjeld også en del som er hyggelige, så trikset er å prøve å sette fokus på disse.

Men grensa går som sagt når de slenger dritt om navngitte personer. Da kan det meget mulig betraktes som sjikane avhengig av innholdet, og det kan faktisk anmeldes. Hvis dere føler dere sjikanert på jobben så kan det være lurt å ta kontakt med ledelsen, for dette bør man rett og slett ikke godta. Man kan også anlegge sak mot den som skriver dritt og usannheter om navngitt person, jeg ville tatt kontakt med en advokat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mye sure miner og klager fra kunder i nåværende jobb (sesongbasert), og vi har fått beskjed av sjefen at vi bare skal smile og være snille og greie tilbake.

..Noe som førte til at både jeg og kollegaer ofte gikk hjem med den sure klumpen i magen og følelsen av å bli tråkket på

Nå tar jeg igjen og er like frekk mot kundene som de er til meg, og står på mitt når jeg vet jeg har rett. Mye bedre! :pisk: De sender færre klagemailer også, når de har fått forklart at det er deres egen feil at de er misfornøyde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...