Gå til innhold

Turnoff om en jente har gale venner?

Anbefalte innlegg

Gjest Elissima
Skrevet

Tenkte det var interessant å høre hva dere på kg syns om dette. Snakket med en kompis i dag og han sa at hvis han hadde datet en jente som hadde masse gale venner så hadde han dumpa henne. For han vil ikke bli involvert i noe galskap.. syns det hørtes litt rart ut, fordi om vennene til en jente er klin gærne så har ikke det noe å si for forholdet? Eller?

Med gal mener jeg sånn crazy partyjenter som ofte fester og gjør mye rart.. jeg kjenner mange sånne, som tar litt plass og er veldig morsomme og utadvendte. Om jeg hadde datet en gutt som hadde dumpet meg pga det, så hadde jeg ikke blitt så veldig lei meg tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte det var interessant å høre hva dere på kg syns om dette. Snakket med en kompis i dag og han sa at hvis han hadde datet en jente som hadde masse gale venner så hadde han dumpa henne. For han vil ikke bli involvert i noe galskap.. syns det hørtes litt rart ut, fordi om vennene til en jente er klin gærne så har ikke det noe å si for forholdet? Eller?

Med gal mener jeg sånn crazy partyjenter som ofte fester og gjør mye rart.. jeg kjenner mange sånne, som tar litt plass og er veldig morsomme og utadvendte. Om jeg hadde datet en gutt som hadde dumpet meg pga det, så hadde jeg ikke blitt så veldig lei meg tror jeg.

Skal du bli i sammen med en gutt så må du forstå at du ikke bare kan gjøre akkurat som du vil og feste hver helg.

Samme hvor gale venninnene dine er.

• Liker 2
Skrevet

"Vis meg dine venner, og jeg skal si deg hvem du er"... :sjenert:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis du ingen venner har så er du verdiløs?

Skrevet

Det har jo noko å seie for forholdet dersom desse venninnene skal vere på besøk, må vere med på alle sosiale ting som paret er med på, og generelt sett blir ein del av livet til den som er i forhold med ei i venninnegjengen.

Eg må ærleg innrømme at eg kunne fått problem med det. Enkelte jenter er utruleg krevjande, bråkete, tek enormt mykje plass, og er ufatteleg morosame for folk som har deira humor (noko eg sjeldan har). Sjølv om eg kan ha det heilt fint med dei ein sjeldan gong iblant, og til og med trivast litt, så er det altfor "heftig" til at eg orkar å leve med dei dag ut og dag inn. Så ja, om dama mi insisterte på å ha desse crazy jentene rekande inn og ut frå vår felles bustad mange gonger i veka og fest kvar helg, då hadde det definitivt blitt vanskeleg for meg å tolerere.

• Liker 3
Skrevet

Og hvis du ingen venner har så er du verdiløs?

Ingen, absolutt ingen mennesker er verdiløse. :lillesky:

• Liker 7
Gjest Elissima
Skrevet

Nå var det ikke snakk om nære venner, vi snakket om en felles venninne som er ganske gæren... altså hun fester mye, har en syyk humor og er ganske høylydt. Det blir jo noe annet enn om en bestevenninne hadde vært sånn, kan forstå at en evt samboer hadde syntes det var litt slitsomt. Men jeg mener mer som venner man møter innimellom på fest og sånt. Kjedelig om alle skal væer a4 og bare se på the voice og spise taco..

Skrevet

Nå var det ikke snakk om nære venner, vi snakket om en felles venninne som er ganske gæren... altså hun fester mye, har en syyk humor og er ganske høylydt. Det blir jo noe annet enn om en bestevenninne hadde vært sånn, kan forstå at en evt samboer hadde syntes det var litt slitsomt. Men jeg mener mer som venner man møter innimellom på fest og sånt. Kjedelig om alle skal væer a4 og bare se på the voice og spise taco..

Det hadde nok ikkje blitt stress, men det du skildrar her er jo ein ganske anna situasjon enn den du skildra i opningsinnlegget (då var det "masse gale venner").

Og så synast eg at det er så fint her i verda at det finnast noko mellom "ganske gæren, høglydt, syyk humor og festar mykje" og "a4 som berre ser på The Voice og et taco". Ein har liksom litt å velje mellom når ein skal finne omgangskrinsen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette ble litt sort-hvitt. Jeg har bodd på flere ulike steder og da har jeg ikke like homogen venneflokk som jeg har når jeg er i Oslo. Jeg har flere venner som fester hardt og ofte, men jeg ville ikke kalt dem gale av den grunn. De kan fint gå på kino med meg eller gå og sushi selv om de har vunnet en shot-konkurranse på college.

• Liker 3
Skrevet

Hvis ei jente kun har party-prinsesse venninner som er på nedre del av IQ-skalaen, så vil det absolutt være en stor varsellampe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har masse venner som er helt gale "på samme måte" er det vel kanskje et tegn på noe... men de fleste av oss kjenner vel mye forskjellige typer folk? En skal passe seg for å dømme for fort i hvert fall.

Skrevet

Folk en omgir seg med, sier gjerne litt om hvordan en selv også er da. Så i en "beryktet" venninnegjeng, hadde jeg ikke akkurat lett etter en jente.

• Liker 2
Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg liker gale jenter, så nei. Eller det vil si: Kanskje turn-off på den måten at jeg heller ville ha hatt de gale vennindene.

Gjest just words
Skrevet

I den venne gjengen jeg har så er vi alle så utrolig forskjellige. Det sies at like barn leker best, men nesten alle mine erfaringer i livet tilsier det motsatte, så får heller jeg være unntaket så bekrefter regelen for de som tror på det. Punkere, anarkister, kristne, alternative mennesker, liberale, sjenerte, yngre, eldre, utadvendte, konservative, folk som liker å feste og folk som ikke har smakt en øl på 10 år. Folk som sliter og folk som har alt på stell. Ingen av disse beskrivelsene som gjør at de er mine venner, men gode venner er de likevel.. Av de folkene jeg tenker på nå så betyr de enormt mye for meg.

”vis meg vennene dine og jeg skal si deg hvem du er” jo da kan være mye sant i det, men en sanhet med modifikasjoner er det likevel. For en måned siden da jeg skulle i bursdags party til en venninne lo jeg og typen av akkurat den, ”ja da har vel jeg multi personlighetsforstyrrelse jeg da, om det skulle stemme" det var vel den konklusjonen vi kom til om akkurat det ordtaket ble tatt på kornet.

Min kjære må se meg for den jeg er, hadde jeg blitt en punker når jeg var med punkerne, en kristen når jeg var med de kristne, og tatt helt av på byen med utadvendte fest venner hadde jeg skjønt det. Men den personen som blir slik synes jeg høres meget spesiell ut.

Om han ikke hadde likt mine venner hadde det vært en ting, man kan godt omgås uten at typen må være med overalt, men hadde han dumpet meg pga han ikke likte mine venner, så synes jeg nok det hadde sagt mer om han enn om både min venn/inne og meg til sammen, og ville nok ikke blitt så lei meg jeg heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller reagert om dama hadde hatt venner som var helt lik hun på alle måter. Jeg er ikke i lag med vennene hennes jeg er i lag med hun.

Skrevet

I den venne gjengen jeg har så er vi alle så utrolig forskjellige. Det sies at like barn leker best, men nesten alle mine erfaringer i livet tilsier det motsatte, så får heller jeg være unntaket så bekrefter regelen for de som tror på det.

Her må vi skille imellom vennskap og parforhold.

Motsetninger kan tiltrekke hverandre, ja. Problemet er bare at det sjelden medfører noe langt og lykkelig parforhold.

Så det er altså i et parforhold at like barn leker best. Vennskap blir noe helt annet.

Skrevet

Og det betyr ikke at man er som sine venner ;)

Om en person har venner fra mange forskjellige miljøer, så kan det tyde på at man er omgjengelig og likt av mange...for eksempel.

Gjest .-L-.
Skrevet

Noe av det værste eg vet er dame drama som kunne blitt unngått. En del folk lager drama med vilje og det er slitsomt å være med på det. Kjenner folk som er sån og eg skygget unna de ettervært når eg så kordan de holdt på.

Eg hadde ikkje dumpa damen, men eg hadde sakt at eg gidder ikkje å snakke/være med veninnene hennes på byn/fest.

Gjest just words
Skrevet

Her må vi skille imellom vennskap og parforhold.

Motsetninger kan tiltrekke hverandre, ja. Problemet er bare at det sjelden medfører noe langt og lykkelig parforhold.

Så det er altså i et parforhold at like barn leker best. Vennskap blir noe helt annet.

Tja, nå var det først og fremst venner som var temaet i tråden, slik jeg oppfattet det.

Jeg sier ikke at jeg er fullstendig uenig med deg, for at man som partnere bor på samme klode tror jeg nok er veldig viktig i et forhold. Men som lykkelig forelsket i en mann som f.eks er myyye eldre enn meg selv så tror jeg ikke at alt må være likt. Men det kommer vel an på hvor like barn skal være før de leker best og hvor store motsetningene blir ved tiltrekningen. En mellomsti er vel greit… Ulike på en del punkter og fullstendig samkjørte på andre punkter.

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg er fullstendig uenig med deg, for at man som partnere bor på samme klode tror jeg nok er veldig viktig i et forhold. Men som lykkelig forelsket i en mann som f.eks er myyye eldre enn meg selv så tror jeg ikke at alt må være likt. Men det kommer vel an på hvor like barn skal være før de leker best og hvor store motsetningene blir ved tiltrekningen. En mellomsti er vel greit… Ulike på en del punkter og fullstendig samkjørte på andre punkter.

Jeg ser da ditt behov for å rasjonalisere her ;)

På den annen side så er det ingen som vet hva fremtiden bringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...