Gå til innhold

Katt klatret opp i høyt tre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt.. pus har klatret høyt høyt opp. Der sitter hun på en liten "stubb" å kommer seg ikke ned.

Treet er for bratt til at hun klarer å klatre ned.

Om hun bare hadde skjønt at hun måtte ta bakbeina først..

Noen som har noen tips? Har opplevd det før? Hvor lenge er de stuck? Kan jeg gjøre noe?

stakkars pus... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sagt.. pus har klatret høyt høyt opp. Der sitter hun på en liten "stubb" å kommer seg ikke ned.

Treet er for bratt til at hun klarer å klatre ned.

Om hun bare hadde skjønt at hun måtte ta bakbeina først..

Noen som har noen tips? Har opplevd det før? Hvor lenge er de stuck? Kan jeg gjøre noe?

stakkars pus... :sjenert:

Da min barndoms pus var ung, viril og uerfaren ble han borte i flere dager. Foreldrene mine var ute og lette etter han, og ute på en skogssti ropte de, og fikk et "mjau" tilbake fra en tretopp hver gang de sa navnet hans. Den gang klatret Pappa opp i furua (jeg tror jeg må ha en over snittet sporty Pappa, for jeg skjønner ikke engang at det er mulig å klatre opp i ei stor furu som ikke har grener på det nederste stykket, hehe).

Det skal nevnes at det første pus gjorde da han kom i hus, var å løpe til kattedoen. Jeg vil tro at denne typen grunnleggende behov gjør at de kommer seg ned til slutt - de må bare være desperate nok.

Jeg vet ikke om det i det virkelige liv er sånn som på tv, at brannvesenet henter ned pusekatter? Og når du tross alt vet hvor pusen befinner seg, forstår jeg jo at det ikke er noe hyggelig å la den sitte der oppe. Sitter pusen så høyt oppe at du ikke kan komme deg opp med stige?

Lykke til til deg og pus uansett :klemmer:

Skrevet

Ja høyt opp! Takk :)

Ja godt å vite hvor hun er, hun ser på meg når jeg roper. Kan og "kommunisere" fra hverandaen så jeg titter ut jevnlig.

Jeg håper hun finner ut av det etterhvert.

Huff katter altså. Hva er poenget med å klatre opp i høye trær.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er katten, og hvor høyt er treet?

Har du mulighet til å klatre et stykke opp og "vise veien ned"?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg har sett og hørt katter i trær noen ganger opp igjennom årene.

En gang ringte jeg tilogmed til Brannvesnet, - da katten hadde sittet i treet i mer enn 5 timer :sjenert:

Svaret jeg fikk var ganske overraskende; "Den kommer ned. Vi finner svært sjelden døde katter oppi trær. (punktum !)"

Jeg ble ærlig talt litt snurt av det svaret, men lot det gå ennå litt tid.

Og ganske riktig, pusen hadde da kommet seg ned, og antageligvis gått hjem. Borte var den i alle fall, og det var heller ingen skadet pus å finne noe sted i hele nabolaget (ja... jeg gikk og lette jeg da... :sjenert: ).

Konklusjon: Du kan prøve med stige, slik at du kommer nærmere pus, og pus da ser at du også klatrer i trær.

Vær litt oppmerksom på at kommer du deg så langt opp at pus føler det forsvalig så kan det tenkes du blir hoppet ned på, så ta på deg en skikkelig jakke som gode klør kan holde seg godt fast i.

Ellers er det nok ganske stor sannsynlighet for at pus finner ned selv, alder og erfaring er viktige momenter så det vil spille inn i sannsynligheten for å komme ned.

Edit: Leif

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hun kom ned :D Heldigvis!

Etter mye om og men og noen godord fra bakken (meg) klatret hun med hodet (!) først ned. Saaakte, litt etter litt.

Men man blir jo litt bekymret når pus er langt der oppe å ser fortapt ut. Hva i all verden hun hadde for seg da hun klatret opp lurer jeg virkelig på...

Jeg tok bilde da.

Apropo stige, pus valgte seg et stort kraftig tre midt i en skråning halveis i naboens bakgård. Så klart.

Endret av eplebit
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Bravo ! (Og brannmannens ord ble ennå en gang ettertrykkelig bevist :fnise: ).

Gjett om hun har lært noe i dag ? :idesmil:

Apropo stige, pus valgte seg et stort kraftig tre midt i en skråning halveis i naboens bakgård. Så klart.

Ja... selvsagt....

Beklager at jeg kunne være så tett i nøtta at jeg kunne tenke tanken på et tre som var tilgjenglig med stige :fnise:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Bravo ! (Og brannmannens ord ble ennå en gang ettertrykkelig bevist :fnise: ).

Gjett om hun har lært noe i dag ? :idesmil:

Ja... selvsagt....

Beklager at jeg kunne være så tett i nøtta at jeg kunne tenke tanken på et tre som var tilgjenglig med stige :fnise:

Haha! Så klart. man er ikke katt for ingenting :fnise:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Så bra at den kom ned! :jepp:

Familien min hadde en gang i tiden en katt som klarte å egle på seg nabohunden (stor labrador). Det endte med at den ble jaget opp i et tre i nevnte nabo sin hage, og ikke kom seg ned igjen. Satt der og hylte i noen timer, og når "de voksne" kom hjem fra jobb, så sa ene nabodamen noe utrolig bra: "Vi ringer brannvesenet. Er jo derfor de er her!". Som sagt, så gjort. Brannvesenet kom og plukket ham ned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...