bambyb82 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Altså... Vi har to biler. En sommerbil/sportsbil Nissan 300zx og en Audi A6 Allroad. Audi har isofix, Nissan har ikke.. Nissan har ikke akkurat det man kan kalle god plass i baksetet. Dette er små bøtte seter. Så vi må nok ha en framovervendt i denne bilen. I Audien vil vi ha en bakovervendt med isofix Vi har fått tilbud om å kjøpe en brukt maxicosi proiri med isofix. Denne er framovervendt og liten. Men siden ikke Nissan har isofix, kan vi da bruke denne stolen? Altså bruke den med beltene istedenfor isofix? Vi har også mulighet til en recaro young sport plus, Denne også med isofix.. Men denne vil vi jo kunne bruke i Audi senere når ho vokser ut av den bakovervendte siden denne er fra 9-35 kg. Men igjen... isofix...? Så visst noen har litt info og anbefalinger på et godt bakovervendt sete med isofix til Audien. Og et godt, men lite framovervendt sete som kan brukes i Nissan Blir jeg gla
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Jeg ser at barnet ditt er 8 mnd. Framovervendt bilstol til en baby på 8 mnd?? Jeg tror du bør lese litt om framovervendt vs bakovervendt, og heller droppe å ha bilstol i Nissan (evt kjøpe en mer familievennlig bil enn den, hvis dere MÅ ha to som dere kjører barnet i). Trodde virkelig ikke det var noen som engang vurderte å sette en baby framovervendt her i landet etter alt vi vet om hvor mye bedre det er å sitte bakovervendt. 5
Susan Sto Helit Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Isofix er ikke godkjent bakovervendt til mer enn 18 kg. Jeg hadde nok gått for et Britax two way, og hatt det bakovervendt så lenge som mulig. Da kan dere jo teoretisk bruke det i begge bilene, sånn om dere MÅ ut med den som har liten plass. 1
bambyb82 Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2012 Vi endte opp med å kjøpe en britax multitech Vi har prøvd med bakovervendt i sportsbilen men det nytter ikke. Men den passer bakover i den andre hovedbilen. Fikk monteringshjelp i butikken og de sier den er godkjent framover for over ni kg, og hun sitter fint der. Jeg kjenner til flere som har barna framovervendt, det er ganske mange det. Man bare snakker ikke nødvendigvis høyt om det av fare for å bli stigmatisert. Denne forhandleren selger mange av dette setet og ganske mange har det framovervendt i en av bilene pga plass mangel. vi er dessuten avhengig av å kunne bruke begge bilene og da er dette det beste alternativet.
Mamma1 Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Så lenge det er mulig så bør man sitte bakovervendt. Dette fordi nakken på babyen din brekker om babyen sitter fremovervendt i en kollisjon. Nakkemusklene er ikke sterke nok før barnet er nokså stort.
Mamma1 Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Hadde faktisk heller solgt bilen og kjøpt en der jeg kunne sikre barnet mitt.. 3
Britt Banditt Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Å sette et så lite barn fremovervendt er rett og slett idioti, og jeg kjenner jeg blir provosert. 2
ViljaH Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Kanskje man må gi opp den fiffige sportsbilen når man får barn og heller velge noe familievennlig. Jeg hadde ikke kjørt babyen i den bilen som ikke har plass til skikkelig sikring. Da hadde vi heller sagt at audien følger babyen, og de voksne tar den som er ledig.
Gjest Annaires Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Vi endte opp med å kjøpe en britax multitech Vi har prøvd med bakovervendt i sportsbilen men det nytter ikke. Men den passer bakover i den andre hovedbilen. Fikk monteringshjelp i butikken og de sier den er godkjent framover for over ni kg, og hun sitter fint der. Jeg kjenner til flere som har barna framovervendt, det er ganske mange det. Man bare snakker ikke nødvendigvis høyt om det av fare for å bli stigmatisert. Denne forhandleren selger mange av dette setet og ganske mange har det framovervendt i en av bilene pga plass mangel. vi er dessuten avhengig av å kunne bruke begge bilene og da er dette det beste alternativet. Å sette et så lite barn fremovervendt er jo ikke et alternativ i dag, med all den informasjonen man har. Om du kjenner mange som kjører med babyer, vil jeg være så frekk og si at du må ha mange uopplyste venner. Trodde det ikke var mulig i dag jeg. Med all den forskningen man har tilgjengelig. Dere kan jo ha barnesetet bakovervent i forsetet i den bilen det ikke er plass bak. Det er en mye bedre løsning enn å sette en baby forovervendt.
Gjest Misteltein Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Vi endte opp med å kjøpe en britax multitech Vi har prøvd med bakovervendt i sportsbilen men det nytter ikke. Men den passer bakover i den andre hovedbilen. Fikk monteringshjelp i butikken og de sier den er godkjent framover for over ni kg, og hun sitter fint der. Jeg kjenner til flere som har barna framovervendt, det er ganske mange det. Man bare snakker ikke nødvendigvis høyt om det av fare for å bli stigmatisert. Denne forhandleren selger mange av dette setet og ganske mange har det framovervendt i en av bilene pga plass mangel. vi er dessuten avhengig av å kunne bruke begge bilene og da er dette det beste alternativet. De som slår ungene sine snakker heller ikke så høyt om det med fare for å bli stigmatisert. Betyr det at det er greit å slå ungene? Det beste er å sikre barnet ditt, og sette et så lite barn framovervendt er ren idioti. Endret 18. mars 2012 av Misteltein 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå