Isvann Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 I vinter 2010 kjøpte jeg meg drømmehunden som viste seg å være det! Han reddet mitt liv, jeg har en traume sykdom, etter bra tid med han har han gitt meg et bra liv og merker ingenting av sykdommen lenger Men så bor jeg i En storby, hele fylket har høye leiepriser, har godt på aap penger i 1 år og er på let etter jobb for nå føler jeg meg klar Men det er ikke så enkelt det heller. Har ikke råd til noe mer enn 6000, og en leilighet på 45 kvm med en stor hund er ikke bra. Vill at han skal få være mer uten enn de 2 timene med tur han får til dagen, han er 17 måneder gammel. Ønsket så en utegård til han. Fikk så dårlig samvittighet. Bestemte meg for å selge han, for hans beste. MEn fant ut, en spesiell rase altså.. Akita, at verste du kan gjøre for dem er å ta dem fra eieren sin. Hadde han så passet på han 3-4 mnd i fjor, grunnet vi var uten leilighet etter brudd med min x samboer. Hunden hørte ikke på han som passet på han da heller, KUN meg. Samme nå, har vært der over 1 måned nå!! Han hørrer ikke, er litt for sjef, ny eier setter ikke hunden på plass, er vel mer hunden som går tur med han,Han spiser veeldig dårlige + sloss med tispe valpen deres. Jeg er så bekymret! han er mitt gull, jeg angrer meg i hel nå Jeg må ta av meg utstilling osv pga han ikke hører på dem. Oppdretter sier til meg at mest sannsynlig vill han ikke høre på noen andre noen gang, passer han av og til men er for jævlig! Når jeg tenker på hvordan det går så blir jeg så bekymret!! Tviler ikke på at han har det "bra" for mye tur i skog og mark. Har vært så deprimert siden han dro, ingen ting har mening lenger, orker ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre Han var mitt alt! Er fortsatt det. Jeg trodde det var riktig avgjørelse men det var det altså ikke Føles som et dødsfall rett og slett!! Føler meg som ingenting. MEN vi laga aldri kontrakt( han som har han er i familien, kjæreste til min tante). " Jeg trenger jo ikke gjøre det". Nå jeg sa om eierskifte, "du gjør som du vill du" . Så føler at han egentlig er min? Han ga 5000 for hunden. Men har jeg noen slags "rettigheter" siden vi ikke har kontrakt? JEG VET SNART IKKE HVA JEG GJØR Takk for alle som tar seg tid til å lese og svarer, setter veldig pris på det!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Altså. Om hunden har gjort deg så mye godt, hvorfor gjør du dette mot hunden din? Hva lurer du egentlig på? Vil du ha hunden tilbake? Spør. Spør om du kan kjøpe hunden tilbake, siden du ser at han ikke har det godt. 11
Isvann Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2012 Er det jeg er redd for, og få et feil svar. For jeg tenkte at kansje han ville få det bedre å være et sted ute....
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Men du må jo bare gjøre det. Ring nå og si du vil kjøpe hunden tilbake.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Han ser vel at hunden ikke trives og burde komme med forslaget selv, om du ikke spør vil du ikke få noe svar. Forklar situasjonen din og spør. Ønsker deg lykke til og håper hunden vil få det bedre snart. Om du får hunden tilbake, skaff deg en lufter eller ta deg tid til hunden når du kan. Om du ikke kan aktivisere hunden nok, burde du revurdert rasen før kjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Min lenke La hunden være. Han har det garantert bedre der han er nå. 15
Gjest grapefrukt Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Fy søren for et dårlig menneske du er TS! La hunden være, den har det garantert mye bedre uten deg! 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Anonymbruker, det var veldig unødvendig av deg! Mangle blir frustrerte med unghunder, og av og til tar frustrasjonen overhånd. Hvertfall om man er gravid også, har vært der selv. Hun skriver jo ikke at hun har brukt vold mot denne hunden. Det er bare frustrasjon, så vis du mener hun er gal vet jeg ikke om du vet hva galskap er for no. Lykke til og håper du får hunden din tilbake =)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Anonymbruker, det var veldig unødvendig av deg! Mangle blir frustrerte med unghunder, og av og til tar frustrasjonen overhånd. Hvertfall om man er gravid også, har vært der selv. Hun skriver jo ikke at hun har brukt vold mot denne hunden. Det er bare frustrasjon, så vis du mener hun er gal vet jeg ikke om du vet hva galskap er for no. Lykke til og håper du får hunden din tilbake =) Hva var unødvendig? Og vise de som svarer i tråden hva TS skrev da hun faktisk hadde hunden selv? Det er tydelig at TS er en dårlig hundeeier som ikke klarer å gi hunden det den trenger (stimulering i form av nok turer, nok oppmerksomhet, ol.) og da er det en selvfølge at hun ikke bør få hunden tilbake. 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Om hun ble lei hunden fordi den oppførte seg som en hund som ikke får nok mosjon, hvorfor skal hun da få hunden tilbake nå? Du er vel fortsatt gravid? Ute i jobb også? Fortsatt boende på et lite sted? Om dette fortsatt er som du sier, så kanskje hunden faktisk vil få det bedre der han er etterhvert. Du vil jo ikke få bedre tid til han når du får barn og greier? 6
Isvann Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2012 Herregud, har faen meg aldri lakt en hånd på hunden min! Jeg er ikke den første i verden så blir oppgitt og frustrert over hvordan en hannhund i den verste tiden, er akkurat om foreldre som syter om hvor vanskelige tenåringene deres er!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Vil si det hele høres merkelig ut. Føler du selv at du nå er egnet til å være hundeeier? At du kan si han mosjon nok og klare å håndtere han, uten å straffe han når han oppfører seg som en hund? 1
Isvann Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2012 Har da aldri straffet hunden min heller!! Han får 2 timer +/- til dagen hos meg. Mye mat,utstillings trening 2 ganger i uka. Disiplin og stimuleringstrening i skogen. Joggetur 2 ganger i uka, så kall meg for en dårlig eier. Men sånn som folk skriver her så setter den meg fram som om jeg skulle ha skamflådd hunden!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Har da aldri straffet hunden min heller!! Han får 2 timer +/- til dagen hos meg. Mye mat,utstillings trening 2 ganger i uka. Disiplin og stimuleringstrening i skogen. Joggetur 2 ganger i uka, så kall meg for en dårlig eier. Men sånn som folk skriver her så setter den meg fram som om jeg skulle ha skamflådd hunden! Vi har lest den andre tråden din ts, og med tanke på at den er fra da du fortsatt hadde hunden så er det tydelig at du ikke var en god eier og bør glemme å få hunden tilbake. 13
Isvann Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #18 Skrevet 1. mars 2012 Jeg gir vel faen i hva dere mener! Tror nok jeg vet best selv
Gjest grapefrukt Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Jeg gir vel faen i hva dere mener! Tror nok jeg vet best selv Så hvorfor oppretter du da tråder her? 14
Isvann Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #20 Skrevet 1. mars 2012 Nei, viss du leser så skønner du kansje det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå