AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Kinosjef etterlyser kinohysjere Jeg sier bare JA til flere kinohysjere! Men vil det hjelpe? Det er vel nærmest en naturlov at om man hysjer på en fjortis, så vil han (eller som regel hun) fnise enda mer hysterisk. Og bråkmakerne på kino blir bare frekkere, som artikkelen sier. Dette med telefonbruk har tatt helt av. Man skal ikke så langt tilbake i tid før det i hvert fall var ganske utenkelig å snakke i telefonen under forestillingen. Nå skjer det nesten hver gang. I tillegg kommer sms-bruk og surfing som lyser opp salen. Og hva er greia med å hive popcorn rundt på alt og alle? Er du en kinohysjer? Jeg må selv innrømme at jeg ikke tør å hysje på verstingene, men heller blir sittende og irritere meg. De er ofte bare frekke mot folk som prøver å hysje, og hvis man skal gå ut og varsle så er jo filmen ødelagt. Kanskje burde det vært vakter tilstede i salen som kunne eskortere bråkmakerne ut. Men da ville vel billettprisen øke enda mer. Kunne det vært en ide at utvalgte publikummere kunne fått en gratisbillett mot å tyste på bråkmakerne? En slags sivile spanere blant publikum? Noe ala air marshals på fly. Movie marshals? :gjeiper: 11
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Folk som prater og fikler med mobilen under kinoforestillingen burde bli eskotert ut umiddelbart. 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 De burde ha ansatte som er i salen, slik som i USA. Som kommer og lyser med lommelykt på de som ikke oppfører seg og viser disse ut. 24
Moscato Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Veit eg har hysja meir enn ein gong, men kjem berre på eitt konkret eksempel: Dei som bråka sat på rada bak meg, og eg såg at fleire lenger nede snudde seg for å sjå kven som forstyrra. Det var fnising, stygge ord og sparking i seteryggane. Så ved første høve (stille scene i filmen) snudde eg meg og sa noko slikt som "no får de anten halde kjeft der bak, eller gå ut og finne på noko anna, for dette blir berre for dumt". Då vart det faktisk stille, og dei som sat nedanfor meg snudde seg for å takke for at eg sa ifrå. Eg seier i alle fall aldri berre hysj, og når eg først seier ifrå, så seier eg det høgt nok til at fleire får det med seg. Det er jo alltid andre som sit og irriterar seg, så sjølv om det har blitt hsssja før utan effekt, så blir det som regel stilt når nokon seier "hald kjeft" eller "gje faen i den fnisinga". Kan vel kanskje nemnast at eg ikkje går på filmar med spesielt ungt publikum, så når der er barnslege urokråker er dei som regel i kraftig mindretal. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Folk som prater og fikler med mobilen under kinoforestillingen burde bli eskotert ut umiddelbart. Men av hvem, det er spørsmålet. Kanskje det hadde vært verdt noen kroner dyrere billett for å ha en bråkevakt? Eller kanskje flere som meg faktisk hadde giddet gå mer på kino om man slapp alt bråket, sånn at de kunne tjent det inn? Tror ikke nødvendigvis bråkmakerne hadde sluttet å kjøpe billett, for de er jo ikke der for filmen uansett. Og at pengene sitter meget løst og antagelig tilhører foreldrene, ser man på popcornhaugene på gulvet etter filmen. Det kastes vel popcorn for flere tusen kroner på en gjennomsnittlig actionfilm. I mellomtiden får vi som ønsker å både se og høre filmen gå på filmer fjortisene styrer unna. Jeg var nylig på Jernkvinnen, snittalder på publikum ca 70 år. Det var helt vidunderlig! Hvordan er det forresten med seniorkino, er det nedre aldersgrense for å gå der? Eller holder det å oppføre seg som en gamling, noe jeg med glede gjør? 10
Okapi Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Det hender jeg hysjer på folk, men vanligvis sitter jeg bare der og irriterer meg over bråkmakerne. Har igrunnen gitt opp filmer som potensielt appellerer til fjortiser på grunn av sånt. Beste var vel en fyr som ikke bare tekstet, men faktisk ringte fra kinosalen. Fikk lyst til å kaste noe tungt etter ham da han faktisk gjentok seg flere ganger, høyere, for å overdøve filmen. "HALLA, ER PÅ SJINO!" 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Og så har man de som hele tiden skal fortelle hverandre hva som skjer, og at de forsto hva som akkurat skjedde. HOOOLD KJJEEEEFTT!!! 1
Gjest Mildrid Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er en kinohysjer. Jeg snur meg gjerne til fjortisen og ber de holde kjeft. Pleier funke som fjell. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er en kinohysjer. Jeg snur meg gjerne til fjortisen og ber de holde kjeft. Pleier funke som fjell. Da må du ha en uvanlig myndig og skremmende stemme. De hysjerne jeg har hørt har stort sett blitt møtt enten med hysterisk fnising (jenter) eller "hold kjeft DU, a, *putt inn tirade av skjellsord her*". Kanskje du bør melde din interesse som profesjonell hysjer på kino. Det ville gjort livet bedre for oss alle 3
murray Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Opplevde en gang ei dame som truet en gjeng fjortissgutter med bank dersom de ikke snart holdt kjeft :gjeiper: Først lo de av henne, men sannelig ble det ikke voldsomt stille fra den kanten resten av filmen Var veldig takknemlig for at hun hysjet 6
murray Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Det hender jeg hysjer på folk, men vanligvis sitter jeg bare der og irriterer meg over bråkmakerne. Har igrunnen gitt opp filmer som potensielt appellerer til fjortiser på grunn av sånt. Beste var vel en fyr som ikke bare tekstet, men faktisk ringte fra kinosalen. Fikk lyst til å kaste noe tungt etter ham da han faktisk gjentok seg flere ganger, høyere, for å overdøve filmen. "HALLA, ER PÅ SJINO!" Hahaa, sosiale antenner takk og farvel :gjeiper: På ringen i oslo er det ikke dekning = win! 1
Rainbow Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 En gang var søstera mi og jeg dumme nok til å se en Harry Potter-film på en klokka 18-visning. Holdt på å bli gaaal!! For det første knitra alle ungene i salen med godteriet sitt så høyt, mye og intenst at det klarte å forstyrre dialogene, for det andre var det massevis av prating hele tida, og det aller verste var de som satt rett bak oss. Der satt nemlig storesøster og leste opp teksten for lillesøster sånn to sekunder etter at man selv har lest den/hørt hva de sier. Det var som å ha et forbanna ekko bak meg. Etter gjentatt *snu seg og se sur ut*-greier begynte jeg samme teknikk på mora deres, og da dempa de seg. Men jeg hørte høy hvisking gjennom hele filmen. Gaaaah!! Så ja til flere hysjere!! 2
GrænOrka Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Her hvor jeg bor er det max 10 stk på kino om gangen. Så jeg slipper det problemet. Heldigvis!
Gjest Mildrid Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Da må du ha en uvanlig myndig og skremmende stemme. De hysjerne jeg har hørt har stort sett blitt møtt enten med hysterisk fnising (jenter) eller "hold kjeft DU, a, *putt inn tirade av skjellsord her*". Kanskje du bør melde din interesse som profesjonell hysjer på kino. Det ville gjort livet bedre for oss alle Nå bor vi ikke i Oslo, så det er mulig de er mer redd små damer i mindre byer.
Frøken Smilla Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Nå bor vi ikke i Oslo, så det er mulig de er mer redd små damer i mindre byer. Neida, man bare ikler seg det strengeste "tante Sofie"-blikket man kan, gjerne litt sånn "streng lærer"-look, og vips holder selv de frekkeste fjortissene umiddelbart kjeft. Jeg har prøvd opptil flere ganger Å si "hvis dere skal prate så mye, foreslår jeg at dere går, og heller venter til filmen kommer på dvd. Da kan dere se den mens dere skravler så mye dere vil, uten å forstyrre 50 andre som har betalt for å se filmen", funker også som fjell, men det forstyrrer jo andre like mye, kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Vel. Jeg har en venninne som ikke eier grenser i offentligheten, og dette erfarte jeg virkelig sist vi var på kino sammen. Tror det var en av de filmene Kate Winslet var med i sist, ihvertfall en voksenfilm hvor vi overhodet ikke var forberedt på at det satt et smaskende fjortispar på setene like bak oss. Disse to hormonelle ungdommene satt og hvisket og lo til hverandre hele filmen, mang en følelsesladet scene ble forstyrret av at det plutselig kom noen voldsomme kysselyder bak eller intens fnising. Min venninne snudde seg indignert og ba de rolig om å være stille, men uten hell. Fjortisgutten tok tydelig på seg en machorolle og svarte et eller annet frekt tilbake, og fnisingen eksalerte bare ytterligere. Tilslutt reiste min venninne seg resolutt, sto oppreist med rumpa vendt bak mot paret, og slapp demonstrativt en høylydt promp så det smalt i fleisen på dem. Hun hadde drukket et digert beger med Pepsi og det var god futt i prompen for å si det slik. Uten et ord satt hun seg ned igjen i setet og fortsatte å følge med på filmen mens hun gomlet popcorn som om ingenting var hendt. Fjortisparet var stille som mus resten av filmen. Jeg for min del var nok like sjokkert som dem.... 26
Viljaa Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er også en kinohysjer. Men synes de som fikler med mobilen (uten lyd) er like irre. Når det er mørkt i salen får jo alle som sitter bak lyset i trynet.
Gjøa Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 I mellomtiden får vi som ønsker å både se og høre filmen gå på filmer fjortisene styrer unna. Jeg var nylig på Jernkvinnen, snittalder på publikum ca 70 år. Det var helt vidunderlig! Hvordan er det forresten med seniorkino, er det nedre aldersgrense for å gå der? Eller holder det å oppføre seg som en gamling, noe jeg med glede gjør? Tror du var heldig med gamlingene dine. Jeg var også på en visning for litt siden der de aller fleste var godt over pensjonistalder og de klarte ikke å holde kjeft. Det var riktignok lite kamferdropskasting og popkorn setter seg vel bare fast i tannprotesene, men høylytt diskutering av filmen underveis og mobiler som ringte var det. Men det er flott de kommer seg ut litt. Kanskje hver kino kunne hatt et varslenummer det ble opplyst om før filmen. så kunne man sladre på bråkmakerne og vaktene hadde ikke trengt å være der hele tiden. 1
Gjest Hikken Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Ååå vakter på kino hadde vært en drøm! Jeg er drittlei av fjortiser som skal tøffe seg og som slenger ut " jævla fitte " når du prøver å be dem være stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå