AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 jeg ble uføretrygdet for 2 år siden, jeg har fått hjelp til å kjøpe egen leilighet utenfor byen og betaler bare 5000,- i måneden på lånet! jeg får utbetalt nesten 15 000,- i måneden :D samt jeg får bostøtte på 4000,- i månden. å trygde seg var det beste som kunne hendt meg, jeg har blitt så bra, og har tid til å gjøre akuratt det jeg vil. er det flere der ute i samme situasjon? 6
Gjest RompeRusk Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 jeg ble uføretrygdet for 2 år siden, jeg har fått hjelp til å kjøpe egen leilighet utenfor byen og betaler bare 5000,- i måneden på lånet! jeg får utbetalt nesten 15 000,- i måneden :D samt jeg får bostøtte på 4000,- i månden. å trygde seg var det beste som kunne hendt meg, jeg har blitt så bra, og har tid til å gjøre akuratt det jeg vil. er det flere der ute i samme situasjon? skam deg 45
sequin Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Oj........ Håper dette bare ble skrevet for å skape litt drama 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Ikke gidd å hiss dere opp folkens. Ikke mat trollet, overse det. 39
Gjest UngKalven Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 skam deg Det er politikerne og den rødgrønne regjeringen som skal skamme seg. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Ja.. problemet er at man ikke får 4000 kr i bostøtte 9
Pannekakehore Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 jeg ble uføretrygdet for 2 år siden, jeg har fått hjelp til å kjøpe egen leilighet utenfor byen og betaler bare 5000,- i måneden på lånet! jeg får utbetalt nesten 15 000,- i måneden :D samt jeg får bostøtte på 4000,- i månden. å trygde seg var det beste som kunne hendt meg, jeg har blitt så bra, og har tid til å gjøre akuratt det jeg vil. er det flere der ute i samme situasjon? Jeg syns ikke at 15k hørtes ut som så voldsomt mye. Selv har jeg nå ca 20k netto i måneden, og føler ikke at det er så sinnsykt romslig. Du kommer nok også til å savne det å jobbe med andre etterhvert. Du får begynne å designe hjemmesider, eller tjene svart på online-konsultasjoner, da. 1
Gjest Mildrid Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes det er så mange flotte ordninger der ute. Blant annet fikk en bekjent som nylig ble uføretrygdet hjelp til å betale gammel gjeld og fikk lån til leilighet, så han nå får muligheten til å starte et nytt liv. Han har også nå tid til det han vil, og heldigvis for han, så fyller han dagene med mye meningsfylt. Jeg er takknemlig for at vi lever i et land der dette er mulig. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes det er så mange flotte ordninger der ute. Blant annet fikk en bekjent som nylig ble uføretrygdet hjelp til å betale gammel gjeld og fikk lån til leilighet, så han nå får muligheten til å starte et nytt liv. Han har også nå tid til det han vil, og heldigvis for han, så fyller han dagene med mye meningsfylt. Jeg er takknemlig for at vi lever i et land der dette er mulig. Nå er det ikke det det er snakk om heller. Folk her inne har problemer med at TS ikke vil tilbake i jobb når h*n er frisk, fordi han nyter trygden godt
Gjest UngKalven Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Nå er det ikke det det er snakk om heller. Folk her inne har problemer med at TS ikke vil tilbake i jobb når h*n er frisk, fordi han nyter trygden godt Og er det TS sin feil? Nei, det er systemet sin feil. Folk setter aldri staten foran seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Og er det TS sin feil? Nei, det er systemet sin feil. Folk setter aldri staten foran seg selv. Er det statens feil at TS er lat og egoistisk? 14
Gjest Mildrid Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Nå er det ikke det det er snakk om heller. Folk her inne har problemer med at TS ikke vil tilbake i jobb når h*n er frisk, fordi han nyter trygden godt Jo, det er akkurat det det er snakk om. Og hva vet du om ts noensinne blir frisk? 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 vel jeg er da ikke frisk jeg er enda syk med en uhelbredelig sykdom og må resten av livet gå på medesiner, meeeeeen jeg har blitt myyyye bedre siden jeg ble satt på trygd. lever jo nesten normalt nå :D hilsen ts 4
Inger88 Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Skjepings. Du ødelegger for en allerede stigmatisert gruppe. Jeg er ufør og hater det. Vil så gjerne jobbe og tjene mine egne penger. Er ikke noe gøy å gå hjemme hele dagen og få penger av staten. Heldigvis skal jeg snart begynne å jobbe i vernet bedrift og forhåpentligvis jobbe meg opp til et fagbrev på sikt. 27
Gjest SnowLeopard Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Om du ikke er syk TS, så har du iallefall ikke helt velutviklede sosiale antenner og sunn fornuft. Håper det er et tulleinnlegg. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Og er det TS sin feil? Nei, det er systemet sin feil. Folk setter aldri staten foran seg selv. Det er ts sin feil at h*n aldri vil ut i jobb igjen. H*n har allerede bestemt seg for det. Staten vil gjerne ha alle uføre ut i jobb igjen og de fleste uføre vil selv bli så friske at de KAN jobbe igjen. Der er vel ikke ts helt eller? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 mye hat det var mot vanskeligstilte trygdete folk da :S skal lixom ikke de trygdede syke få lov til å ha det bra eller 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 Jo, det er akkurat det det er snakk om. Og hva vet du om ts noensinne blir frisk? Det vet jeg ikke noe om, men TS har allerede bestemt seg NÅ at h*n ikke vil tilbake i jobb, fordi han kan snylte på skattepenger. Og i mitt hode er dette en kvalmende og uakseptabel holdning 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 mye hat det var mot vanskeligstilte trygdete folk da :S skal lixom ikke de trygdede syke få lov til å ha det bra eller De trygdede jeg kjenner har kun et ønske: Bli friske så de kan jobbe igjen! Det har jo du bestemt deg for at du ALDRI skal...... 1
Gjest UngKalven Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Er det statens feil at TS er lat og egoistisk? Vel, ja. Hadde ikke systemet vært sånn ville jo TS måtte ut og gjort noe. Fått rævva i gir. Hvorfor skal han ville jobbe og slite når han kan leve lykkelig uten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå