AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Til høsten skal jeg bytte studie, så jeg lurer på å jobbe litt dette halvåret og tjene opp penger, og kutte to av fagene mine. Problemet blir da at jeg sitter igjen med kun 7,5 stp for dette semesteret. Lånekassen har som regel at hvis man ikke ligger mer enn 60 stp bak fra sitt forrige studie får man full støtte på sitt nye studie, så sånn sett blir det ikke et problem. Lurer bare på om det får noen andre konsekvenser enn at jeg sitter igjen med mer gjeld enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 nei, du må som du sier ligge 60 stp eller mer bak for å ikke få innvilget lån/stipend. Ville allikevel prøvd meg på eksamen, du har jo ingenting å tape og stipend får du så lenge du bare består.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Hvis du skal studere mindre enn 50 % (15 studiepoeng per semester) har du ikke rett til støtte fra Lånekassen. Du plikter å si fra til Lånekassen dersom ting endrer seg i forhold til det du oppga i søknaden din. Hvis du ikke skal ta mer enn 7,5 studiepoeng dette semesteret har du ikke rett til støtte dette semesteret. Jeg anbefaler deg å si fra til Lånekassen om dette så fort som mulig. 1
Zoë Castillo Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Hvis du skal studere mindre enn 50 % (15 studiepoeng per semester) har du ikke rett til støtte fra Lånekassen. Du plikter å si fra til Lånekassen dersom ting endrer seg i forhold til det du oppga i søknaden din. Hvis du ikke skal ta mer enn 7,5 studiepoeng dette semesteret har du ikke rett til støtte dette semesteret. Jeg anbefaler deg å si fra til Lånekassen om dette så fort som mulig. Hvorfor det? Så lenge ts ikke trekker eksamensoppmeldingene sine så er ikke dette noe problem. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå