Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #1 Del Skrevet 23. mai 2002 Et spørsmål til dere som er abortmotstandere: Hva mener dere om prevansjonsmetoden SPIRAL?? Spiralen hindrer egget i å feste seg i livmoren, uansett om det er befruktet eller ikke. Ser dere på det å bruke spiral som mord også? Ettersom dere mener at det er et liv fra befruktningen skjer? Elisabeth, oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #2 Del Skrevet 23. mai 2002 Kiss the cat. Ikke lenge siden vi hadde tråden oppe for n gang. Søk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 23. mai 2002 #3 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg kommer aldri til å sette inn spiral nettopp av de grunnene du nevner. Hormonspiral kunne jeg kanskje brukt, sånn som jeg har forstått det virker den som p-piller. Jeg er klar over at p-piller også hindrere egget i å feste seg hvis man er så uheldig at man både har hatt egløsning og sædcellene klarer å jobbe seg gjennom det seige slimet i livmorhalsen, liker ikke tanken på det, men jeg bruker p-piller alikevel og håper på det beste... Dette er noe jeg står 100% for, men jeg ville ikke ha tatt det opp og kritisert en venninne dersom hu hadde fått satt inn spiral.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. mai 2002 #4 Del Skrevet 23. mai 2002 Slettet av moderator.1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-23 14:05 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 23. mai 2002 #5 Del Skrevet 23. mai 2002 Kan jo presisere at jeg alikevel syns det er stor forskjell på å ta abort og å bruke spiral. Jeg mener at siden hele det genetiske grunnlaget til et menneske blir lagt i det egg og sædcelle smelter sammen så er det feil å hindre dette livet i å utvikle seg. Derfor vil jeg ikke bruke spiral, men jeg forventer ikke at andre skal ha et så "firkantet" syn på dette som meg. Abort er uansett verre, det er ikke å hindre et liv i å utvikle seg, men å faktisk ta et liv, etter mitt syn.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #6 Del Skrevet 23. mai 2002 Kommer ALDRI til og bruke spiral. Ja, pga det du nevner. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #7 Del Skrevet 23. mai 2002 Hva er dette for noe? Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-pillen, så dem kan jeg ikke stole på. Kondom er selvfølgelig ok ved kortvarige forhold, men ved et stabilt og varig forhold er det egentlig mest kav. Jeg har nå hormonspiral, er kvitt hele mensen-tullet og har det i det hele tatt mye bedre meg meg selv. Samtidig som jeg ikke blir gravid, og altså slipper å vurdere abort. Jeg skjønner bare ikke problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 23. mai 2002 #8 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg er ikke abortmotstander, men har likevel valgt å ikke bruke spiral, mye pga det du nevner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå