Gå til innhold

Er det noen som er plaget med høy musikk fra naboen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sliten av at naboen spiller høy musikk både på natten og på dagen, og helger og på hverdager. Hvis dere har hatt samme problem hvordan fikk dere ordnet det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sliten av at naboen spiller høy musikk både på natten og på dagen, og helger og på hverdager. Hvis dere har hatt samme problem hvordan fikk dere ordnet det?

Jeg har akkurat vært å pratet med han og kan bryr seg ikke, sa det rett ut at han ikke brydde seg, og i det andre øyeblikket unnskyldte han seg.. Han virket ruset eller gal! Vi har ringt til politiet to ganger nå og loggført husbråket hans, sagt i fra til styret som har sendt han brev, men fortsatt ingen bedring.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tatt det opp direkte med ham, det er det beste. Gjerne være flere naboer om det er andre som merker det.

Skrevet

Fortsette å ringe politiet og klage til styret. Om han virker gal og ruset så ville jeg ikke gått til han direkte lengre.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Be politiet komme neste gang?

AnonymBruker
Skrevet

Tatt det opp direkte med ham, det er det beste. Gjerne være flere naboer om det er andre som merker det.

Vi har vært flere naboer som har tatt det opp med han direkte, men ingenting hjelper.. Får vel bare fortsette å ringe politiet.. Men syntes situasjonen er så kjip!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som har klart å fått tvangssolgt en leilighet før?

AnonymBruker
Skrevet

Dere må fortsette å pushe på styret. Eiger eller leiger han?

Dere må også fortsette å ringe politiet. En dag har de tid til å komme, og tar de han på fersken med dop så sliter han. Det skjedde med min nabo. Det var helt grusomt, han spilte døgnet rundt, så sinnsykt høyt. Jeg var så utslitt at jeg måtte bare gråte. Vi klagde til huseiger som fikk kastet han ut, men da kontaktet han leieboerforeningen som gjorde at han fikk bli. Politiet hadde aldri tid til å komme. Nesten ett år senere hadde politiet tid, tidlig en søndagsmorgen kom de og tok fyren så jævli.

DA ble han endelig kastet på huet ut! Var lenge i fengsel også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må også fortsette å ringe politiet. En dag har de tid til å komme, og tar de han på fersken med dop så sliter han. Det skjedde med min nabo. Det var helt grusomt, han spilte døgnet rundt, så sinnsykt høyt. Jeg var så utslitt at jeg måtte bare gråte. Vi klagde til huseiger som fikk kastet han ut, men da kontaktet han leieboerforeningen som gjorde at han fikk bli. Politiet hadde aldri tid til å komme. Nesten ett år senere hadde politiet tid, tidlig en søndagsmorgen kom de og tok fyren så jævli.

Jeg vet ikke om det er dop eller alkohol det er, men når jeg var der oppe i stad luktet det alkohol. Han eier dessverre, så da blir det sikkert enda vanskeligere å få gjort noe med det. Vi bor i Oslo, så tenker at husbråk er LITT nedprioritert her. Eller bodde du kanskje i Oslo du også? Har heller ikke troen på at han skal vokse opp, han er 35 år og en avdanket gammel fotballspiller.

AnonymBruker
Skrevet

Men historien din ga meg et ørlite håp:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet.

Funka fett det! Orker ikke bry meg om andres problemer, og det er MYE kjekkere å bo ut på landet i enebolig. 80m til neste nabo. ;) ...og 5km køfri fylkesvei til jobb, barnehage, butikk, kirke og idrettsplass i sykkelavstand. Tjohei distriktet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, du har bare ett reelt valg: flytt! Jeg har vært i akkurat samme situasjon. Når naboene i tillegg er ruset, kan du bare glemme å komme til en fornuftig enighet. Flytt! Lykke til :klemmer:

Skrevet

Sameiet til en jeg kjenner fikk begjært tvangsalg av en beboers leilighet pga bråk. Så det går faktisk an å bli kvitt bråkmakere.

Usikker på hvor mye dokumentasjon som kreves men det bør dere få styret til å finne ut av evt ta kontakt med en advokat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste borettslag har regler om at 3 alvorlige brudd på reglene fører til utkastelse, men når det kommer til husbråk tror jeg det å klage hver gang det går for langt i ca 2 - 4 måneder betyr det samme som 3 alvorlige brudd. Naboen til mamma er på vei til å bli kastet ut, han flyttet inn for 8 måneder siden, og har fått ca 90 klager på seg. Skriftlige. Han bryr seg heller ikke, så han blir nok kastet ut snart, og da skal jeg faen meg kjøpe leiligheten hans. Har forkjøpsrett og i tillegg 3-sifret tobbnummer, wee. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd å ta det opp med han når han ikke er 'gal og ruset'? Altså i feks dagen derpå i edru tilstand?

jeg ville prøvd å tatt med meg flere naboer, å snakket med han en dag han er edru jeg. Kanskje han forstår alvoret da.

ellers får dere bare prøve å fortsette å ringe politiet desverre, ville ikke blandet meg inn når han er full.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som har klart å fått tvangssolgt en leilighet før?

Jo, det klarte borettslaget mitt. Problemet hos oss var en hund.

Skrevet

På dagtid kan man vel strengt tatt bråke ganske mye, forsåvidt. Driver han fortsatt på etter midnatt, på hverdager?

AnonymBruker
Skrevet

På dagtid kan man vel strengt tatt bråke ganske mye, forsåvidt. Driver han fortsatt på etter midnatt, på hverdager?

Ja han spiller i gjennomsnitt på natta 2-3 ganger i uka, omtrent 1 natt på hverdagen i uken.

Skrevet

Jeg har akkurat vært å pratet med han og kan bryr seg ikke, sa det rett ut at han ikke brydde seg, og i det andre øyeblikket unnskyldte han seg.. Han virket ruset eller gal! Vi har ringt til politiet to ganger nå og loggført husbråket hans, sagt i fra til styret som har sendt han brev, men fortsatt ingen bedring.

Ts

Hvor i Oslo bor du? Er det eldre bygård?

Det å få kasta ut noen kan ta mange måneder. Hvis det ikke er noe som knytter deg der du bor nå, anbefaler jeg deg å flytte et annet sted.

Har opplevd det samme, bodde i gammel bygård (mareritt) i flere år, da jeg var student med lite penger og ingen mulighet for å flytte egentlig. Hadde naboer både over og under meg som festa og bråka. Jeg sendte inn flere klager, det ble ikke gjort noen ting, da gårdeier sa at de ikke kunne gjøre en dritt. Veldig ubehagelig, siden de var frekke og gærne i tillegg. Slik er det ikke sunt å bo. Så kom deg unna. Helst langt utenfor sentrumsområdene hvis du vil ha fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...