Gå til innhold

Jillian Michaels Banish Fat, Boost Metabolism

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd denne dvd'en?

Hvor ofte må man trene for å se resultater (målet er å gå ned 5-7 kg innen sommeren, selvsagt inkludert kostholdsendringer).

Jeg startet på 30day shred, men etter 10 dager måtte jeg slutte pga smerter i kneet. Mulig jeg gjorde noen av øvelsene feil, men prøvde så godt jeg kunne. Tenkte å prøve noe annet som man ikke må gjøre hver dag, sånn at kroppen får slappet av litt også, men gidder ikke trene noe som ikke gir resultater.

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å gå ned i vekt må du innta færre kalorier enn du forbrenner.

Ingen mirakelkur, diettplan eller spesielt treningsregime er bedre enn andre.

Gå en time hver dag om du ikke får til noe bedre.

AnonymBruker
Skrevet

For å gå ned i vekt må du innta færre kalorier enn du forbrenner.

Ingen mirakelkur, diettplan eller spesielt treningsregime er bedre enn andre.

Gå en time hver dag om du ikke får til noe bedre.

TS her.

Har vel ingen plass i innlegget mitt skrevet at jeg forventer en mirakelkur.

Er klar over hva som må til for å gå ned i vekt og prøver å finne den treningsformen som passer meg best. Som du sikkert leste har jeg også lagt om kostholdet mitt, så jeg er veldig klar over hva som må til. Siden jeg bor i Oslo og stort sett kun er ledig på kveldstid er det uaktuelt for meg å gå/jogge ute på kveldstid. Mulig det er jeg som er paranoid, men vil helst unngå å bli overfalt. Derfor prøver jeg å finne en praktisk treningsmetode jeg kan gjøre hjemme.

Jeg spør igjen: Noen som har prøvd denne dvd'en som vil dele sine erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd denne dvd'en?

Hvor ofte må man trene for å se resultater (målet er å gå ned 5-7 kg innen sommeren, selvsagt inkludert kostholdsendringer).

Jeg startet på 30day shred, men etter 10 dager måtte jeg slutte pga smerter i kneet. Mulig jeg gjorde noen av øvelsene feil, men prøvde så godt jeg kunne. Tenkte å prøve noe annet som man ikke må gjøre hver dag, sånn at kroppen får slappet av litt også, men gidder ikke trene noe som ikke gir resultater.

Blir veldig glad for svar!

Den beste måten å gå ned i vekt og holde seg der, er rett og slett å bli mer aktiv. Ta trappa, istedet for heisen. Gå av ett buss-stopp før du egentlig skal av osv.

En kur, slik som "30day shred" er garantert kortvarig, og vil ikke holde lenge. Skal du holde deg nede, begynn heller å legge om noen rutiner.

Du trenger ikke gå ned x ant kg innen en viss dato, hvis du har en mer aktivt regime året rundt.

Ikke det du spør om, selvsagt, men i det lange løp vil kroppen din være mer tjent med en varig endring.

AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å gå ned i vekt og holde seg der, er rett og slett å bli mer aktiv. Ta trappa, istedet for heisen. Gå av ett buss-stopp før du egentlig skal av osv.

En kur, slik som "30day shred" er garantert kortvarig, og vil ikke holde lenge. Skal du holde deg nede, begynn heller å legge om noen rutiner.

Du trenger ikke gå ned x ant kg innen en viss dato, hvis du har en mer aktivt regime året rundt.

Ikke det du spør om, selvsagt, men i det lange løp vil kroppen din være mer tjent med en varig endring.

Jeg er forresten en annen AB enn h*n lengre opp.

Skrevet (endret)

Klart Jillian-videoene kan hjelpe, de hjalp meg, og flere venninner også :) Jeg kom i bedre form, ble sterkere og klarte styrkeøvelser bedre. Det er en fin måte å komme i gang på, en slags innføring i treningsverdenen. Det viktige er å fortsette med noe for alltid, enten det er videoer eller andre treningsformer du er interessert i :)

Men hvis du fikk vondt i knærne av 20-minuttersvideoen vil jeg absolutt ikke anbefale å begynne med en av 60-minuttersvideoene i stedet (som banish fat er). Selv om man skal ta 30 day shred hver dag er det ingen som nekter deg å la være ;) Jeg tok den aldri hver dag. Du får resultater av å ta den 2-3 ganger i uka også, spesielt hvis du er veldig dårlig trent fra før, som jeg var. Det er også bra å komplementere med, f.eks. gå en tur 4-5 ganger i uka og ta en video 2-3 ganger i uka. Eller begynne på kampsport, innebandy, ridning, en eller annen treningsform du er interessert i, i tillegg til videoer.

Du bør finne ut hvorfor du fikk vondt i knærne. Vonde knær er noe man skal ta veldig alvorlig, for du kan få kroniske skader (snakker av erfaring). Kjøp deg ordentlige sko, dra f.eks til Løplabbet der de sjekker hvordan du jogger, om du overpronerer eller underpronerer og så får du såler og sko som passer deg.

Jo, og det glemte jeg helt å si: Jeg gikk ned et par kilo med Jillian også :)

Endret av Dragonfly84
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Tviler på at TS har tenkt å gjøre "30 days shred" eller lignende i en liten periode og så forvente å være veltrent og slank resten av livet. Hun skriver jo t.o.m at hun i tillegg skal gjøre kostholdsendringer. 30 days shred er ingen mirakelkur nei, men for en utrent person å trene den i 30 dager ser man store forbedringer og det er en fin intro til annen trening.

Til TS. Jeg har ikke prøvd den selv. Jeg har kjøpt den og skal begynne på en blanding av den og ripped in 30 når jeg er ferdig med 30 days shred. Supert om du legger ut litt erfaringer og fremgang om du starter med den, for det skal jeg følge med på :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Takk for alle svar!

AB2: Ser ikke på 30DS som en kur, men som en start på bedre form og helse. Jeg har oftere mulighet til å ta en treningsøkt hjemme og derfor trenger jeg videoer som holder motivasjonen oppe. Tenker selvsagt ikke å trene i 30 dager og så si meg ferdig med treningen.

Som HuskyPusky påpeker nevner jeg at jeg også har endret kostholdet mitt. Målet er et sunnere liv, men har også som mål å gå ned noen kilo. Både fordi jeg vet hvilken vekt jeg sist følte meg komfortabel med og fordi jeg skal ha noe å jobbe for. Har de siste årene tatt trappen og gått så mye som mulig, men skal mer til for at jeg går ned i vekt. Kommer ikke til å slutte og bevege meg utenom trening heller.

Dragonfly84:

Takk for mange gode tips! Nå har jeg ikke sett på Banish Fat, så vet ikke hvilke øvelser det er der. Men håpet at det var færre ting som belastet kneet. Vet ikke hva som skjedde med kneet, men vet at kneskader er alvorlige så derfor stoppet jeg med en gang jeg kjente smertene. Tror du legen min vil kunne finne ut hva som skjedde med kneet mitt? Smertene er jo over nå. Bør nok investere i noen ordentlig gode joggesko, men må vente til jeg har mer penger. Skal definitivt stikke innom løplabbet:) Jeg kan kanskje prøve med på 30DS igjen, men bare et par ganger i uka. Hadde ikke tenkt å kjøre med hardt med Banish Fat, men ta det litt roligere (på 30DS ga jeg alt), men du har sikkert rett i at det blir tøft for meg. Veldig motiverende å høre at du gikk ned noen kilo også! LYkke til videre:)

HuskyPusky: Du har helt rett, jeg ser på 30DS som en intro til trening. Har aldri trent noe særlig og har lyst til å se resultater slik at jeg holder motivasjonen oppe. Målet er jo å trene fast "resten av livet" og da må man jo starte et sted! Virker som om veldig mange er i mot slike treningsvideoer, kan ikke helt skjønne hvorfor. All trening er vel god trening? Kommer nok til å prøve meg på Banish Fat, men mulig jeg blander den litt mellom 30DS og annen trening. Skal definitivt komme med erfaringer og fremgang:) Lykke til med dine treningsøkter!

Skrevet

Takk for mange gode tips! Nå har jeg ikke sett på Banish Fat, så vet ikke hvilke øvelser det er der. Men håpet at det var færre ting som belastet kneet. Vet ikke hva som skjedde med kneet, men vet at kneskader er alvorlige så derfor stoppet jeg med en gang jeg kjente smertene. Tror du legen min vil kunne finne ut hva som skjedde med kneet mitt? Smertene er jo over nå.

Fastleger generelt har jeg ikke særlig god erfaring med, sist jeg var der pga treningsskade måtte legen slå opp fotens anatomi i en bok før hun sa alt sikkert var bra (er fortsatt ikke helt bra). Men fysioterapeuter har mer peil på muskler, sener og skjelett :) Så hvis du har råd kunne du evnt bestilt en time der.

Jeg husker ikke helt forskjellen på banish fat og no more troube zones, så jeg kan ikke si så veldig spesifikt, men jeg merka stor forskjell på knærne når jeg bytta ut litt øvelser. Jump rope (uten å hoppe høyt) eler butt kicks i stedet for jumping jacks hjalp en del, for det var mest jumping jacks knærne ikke tålte. Ofte gjorde jeg også den lette versjonen av øvelsen, hvis den tyngre versjonen innebar hopping. Pass også på beinstillingen under utfallsøvelser, du skal alltid kunne se tærne dine.

Lykke til, og pass på knærne dine, du skal helst ha dem hele livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...