Gå til innhold

Hund på joggetur

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg har en tispe på ti år. Hun er en aktiv og glad hund, men er av typen som vil gjøre ting i eget tempo. Hun er "gådshund", og går alltid løs. Jeg har fått litt joggedilla, og kunne ønske jeg kunne ta med hunden på lette joggeturer. Hvordan skal jeg venne henne til det, når hun strengt tatt nesten aldri går i bånd, og aldri har vært på joggetur før?

Hun gidder aldri løpe sammen med meg om hun er løs, da svinser hun heller rundt og snuser, loser litt elg, leker med pinner etc. Så jeg må ha henne i bånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en tispe på ti år. Hun er en aktiv og glad hund, men er av typen som vil gjøre ting i eget tempo. Hun er "gådshund", og går alltid løs. Jeg har fått litt joggedilla, og kunne ønske jeg kunne ta med hunden på lette joggeturer. Hvordan skal jeg venne henne til det, når hun strengt tatt nesten aldri går i bånd, og aldri har vært på joggetur før?

Hun gidder aldri løpe sammen med meg om hun er løs, da svinser hun heller rundt og snuser, loser litt elg, leker med pinner etc. Så jeg må ha henne i bånd.

Prøv å tren korte turer i første omgang med bånd, og ros hunden når den følger med på det du vil, så prøver du deg fram, og får opp tempoet ditt, er ikke sikkert det funker, men verdt å prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd spark/sykkel eller å ake med henne på slep, så gi henne ros når hun er med?

Hunden min elsker å jogge om hun får "jobbe". Jeg kan gjøre øvelser som å hoppe opp på steiner/trær og hun blir med, sitter og får godbit. Hun blir så ivrig. Om jeg lar henne løpe løs og jogger så bryr hun seg ikke en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...