Ingeborg Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har en tendens til å anspenne kjevemusklene underbevisst, altså uten at jeg er klar over det. Når jeg blir klar over det og prøver å slappe av, blir jeg bare bevisst på kjeven min, og presterer på mystisk vis å spenne mer. Har oppdaget at jeg våkner om morgenen med sammenbitt kjeve. Det må kanskje bety at jeg biter tennene sammen om natten? Har byttet madrass og pute, vært til kiropraktor og massør. Det hjelper litt, men det kommer tilbake. Har hørt at å sove med en spesiell plate i munnen kan hjelpe. Noen her som har erfaring med dette? Vet at anspent kjeve er et ganske vanlig problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg gjør akkurat slik selv. Men bare av og til. Spesielt hvis jeg er sint eller lei meg. Går og biter tenna hardt sammen.. Men om det bare er om natta, så kan du vel ta kontakt med en kjeveortoped. Han kan nok hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. januar 2004 #3 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har skjært tenner hele livet og foreldrene mine fikk beskjed om at jeg ville vokse det av meg. Da jeg var atten fikk jeg tilpasset en biteskinne (slik man ofte har når man har tatt av reguleringen) som jeg sover med om natten. Det hjelper i hvert fall for meg, spytter ikke blod om morgenen lenger.... Det får du forresten hos din vanlige tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 11. januar 2004 #4 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har vært plaget med at kjeven låser seg - når jeg åpner munnen er det som om den må klikke over i leddet før den åpner seg helt, og det er mildt sagt ubehagelig. Jeg har det som et symptom på stress over lang tid, samt endel frustrasjon som gjør at jeg biter tenna ihop. Regner med at det kan være forskjellige årsaker til at folk sliter med dette problemet, men jeg blir bedre når jeg får løst opp i problemer og ikke har så mye å bekymre meg over. Håper du finner ei løsning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 11. januar 2004 #5 Del Skrevet 11. januar 2004 Samme problemet hadde sambo.. Han gikk til tannlegen å fikk seg sånn biteskinne til å bruke om natten. Det har hjulpet han hvertfall... Ellers kan en fysioterapaut hjelpe, ved å massere kjeven, nakken og hodet.. Det hjalp når jeg gikk til fysioterapaut. ( Selv om jeg var like stiv igjen etter noen dager, men så er jeg ekstremt stiv også da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 12. januar 2004 Fikk et tips i går som faktisk hjalp - i natt brukte jeg ei lita, vanlig pyntepute som hodepute i stedet for min store, gode. Og da jeg våknet, var jeg mye mindre anspent. Gode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå