Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i jobben min i snart 3 år. Mye har endret seg det siste året, og jeg har blitt suksessivt mer stresset. Mest fordi jeg ikke kan å si nei, så jeg har fått altfor mange arbeidsoppgaver ila den siste perioden.

Jeg er pliktoppfyllende og tar jobben min seriøst. Men i dag tidlig, på vei til jobben, (gårsdagen, natta og morgenen var helt som normalt) får jeg det som ikke kan beskrives som annet enn et panikk angst anfall. Jeg endte opp med og ta bussen forbi jobben, til siste holde plass, spy i busskuret for så å ta bussen tilbake til byen. Der pustet jeg litt og satte meg på bussen igjen, for å dra ut til jobben. Samme skjedde igjen (minus spyinga i busskuret) og jeg endte til slutt med å dra hjem. Har tatt samme bussturen 3 ganger i dag, og hver gang jeg nærmer meg stoppet hvor jeg skal av hyperventilerer jeg og, ja, rett og slett fysisk angst...

Har vært sykmeldt for utbrenthet i 2010 og for blodtrykksproblemer i 2011.

Burde jeg bytte jobb?? Gå til legen og bli sykmeldt igjen?? Klarer ikke tvinge meg selv på jobben i dag, hver gang jeg begynner gjøre meg klar så bryter jeg sammen i gråt, kaldsvetten renner og jeg klarer ikke fungere på normalt nivå.

Hva gjør jeg nå?? Er singel og barnløs, seint i 30 åra, så kan egentlig begynne på nytt hvis det er det jeg må. Men tjener godt i nåværende stilling, og har brukt mye energi på og jobbe meg litt oppover der jeg er nå.

Huff, skikkelig dårlig dag så langt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din sier ifra om at noe er galt, noe du burde ta seriøst. Ta et skritt tilbake og se på hva du ønsker deg i livet. Tjene gode penger med stress og ubehag eller heller tjene gode opplevelser og følelser med eventuelt lavere lønn og stress.

Skrevet

Det hadde nok hjulpet å vite litt mer om hva du jobber med... Ihvertfall en liten pekepinn.

Er du sikker på at det er selve jobben som utløste reaksjonen? Eller er det mennesker eller andre ting på jobben du vegrer deg for

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg jobber med økonomi/finans i et stor-konsern, og i dag skulle vi inn i rapporteringsperioden, som er den mest stressende perioden vi har ila måneden. Gruer meg som regel litt for vi jobber under et sinnsvakt tidspress i forhold til konsernet og deres frister.

Jeg skjønner jo selv at det er det som ligger under her. Virker bare som hodet mitt har bestemt seg for å stoppe helt opp og ikke fungere akkurat nå. Føler meg som en kjempe taper for jeg ikke klarer og håndtere jobben. I dagens verden burde man jo bare være glad for å ha en jobb og ikke syte og klage fordi man faktisk har en jobb...

Har det greit med menneskene på jobben, vi er såpass store at der er mange ansatte og alltids noen man kan "passe sammen" med. Så det ser jeg ikke som et problem, egentlig.

Jeg vet egentlig ikke hlet hverken hva jeg tenker eller mener i dag... Bare konstant tankekjør og negative tanker om meg selv.

Skrevet

Nå er det kroppen din som sier i fra at du må ta et pust i bakken. Jeg syns du skal gå til legen og få en ukes sykemelding slik at du kan komme deg på bena igjen. Det er bedre å gjøre det med en gang, enn å slite deg helt ut videre.

Deretter er det ikke sikkert du må slutte i jobben, men forandre litt på innstillingen din til jobben. Lær deg å ikke stresse ift jobb. Høres ut som om du tjener godt med penger, så jeg ville anbefalt å ta deg noen timer hos privat psykolog denne uken du er borte fra jobb, slik at du kan få gode tips til hvordan du kan takle hverdagen din videre.

Lykke til, håper det ordner seg for deg :klemmer:

Skrevet

Du må huske at hvordan du presterer på jobben ikke definerer deg som person. Du sier at "I dagens verden burde man jo bare være glad for å ha en jobb og ikke syte og klage fordi man faktisk har en jobb" og du har jo rett i det. Men - dagens samfunn, og særlig mye av det man opplever på jobbfronten, er ikke "ideelt" for kroppen hverken fysisk eller psykisk. Konstant stress bryter oss sakte og ofte ubemerket ned. Kanskje du trenger en ferie? Høres ikke godt ut, håper virkelig du finner ut av det. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...