Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske fortvilet, har bestilt en pakke fra Sverige og en fra England. Jeg har vært i kontakt med selgerne, og de bekrefter at pakkene er sendt den og den dato.

Jeg vet at pakkene har en verdi over 200 kr, så regner med at jeg må betale ekstra, men å vente en helt mnd..?

Posten kan jo ikke hjelpe meg siden det ikke er sporingsnummer på pakkene, de har til og med vært så snille og leita på postkontoret her hjemme etter pakkene.

Når jeg tok kontakt med tollen sa de at "det må du ta opp med posten!" Hva f---!

Mens andre ting jeg har handla på ebay feks, har kommet etter bare noen dager/innen en uke!

Flere her som har opplevd at TOLLEN er utrolig treg?

Blir ufattelig lei meg om de bare skal forsvinne i posten :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normalt at det fort kan gå en måned før man får en brevpakke fra utlandet. Min erfaring er at mange selgere ikke sender pakken når de sier at de gjør det (ser det på datomerkingen på frimerkene). Flere av nettbutikkene fra utlandet med gratis frakt sender f.eks ikke ut ordre hver eneste dag.

Samtidig kan tollen være helt ekstremt treig. Det er sannsynligvis dette som har tatt tid for deg. Hvorfor er vanskelig å svare på, men om det er snakk om f.eks proteinpulver og urter så er de ekstra strenge. Og også om butikken har oppgidd en verdi på varen som ikke stemmer med deres oversikt.

Jeg bestilte f.eks en rettetang fra feelunique som kosta 400 mindre enn den vanlige nettprisen. Tollen åpna eska, brutte forseglinga (!) og brukte flere uker på å godta at jeg betalte den prisen som sto utenpå pakken.

Posten kan vel være treig den også, men så snart pakken har kommet seg ut av tollen, vil det sannsynligvis gå mellom 1 og 3 dager før du får den. Fint å høre at posten leita etter pakken din :) utrolig frustrerende for dem å ikke ha oversikt over hva de på tollen driver med.

Skrevet

Jeg synes bare det er så rart. Er jo ingen "skumle" varer jeg har handlet.

Den ene pakken er undertøy fra Bravissimo i England, og den andre pakken er noe rart fra Sverige...

AnonymBruker
Skrevet

pakker kan ligge ubegrenset lenge på tollen for de har ingen grense på hvor lenge det faktisk kan ligge der...forbred deg på laaaang vente tid...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare det er så rart. Er jo ingen "skumle" varer jeg har handlet.

Den ene pakken er undertøy fra Bravissimo i England, og den andre pakken er noe rart fra Sverige...

Ja, tollen er veldig rar noen ganger. Det har hendt seg at jeg har bestilt filmer fra Play der filmene blir sendt i flere forsendelser. Fra samme bestilling har jeg fått en film etter 2 dager, en etter 5, så noen etter 14 dager, og de siste etter over en måned. Kun pga den idiotiske stoppen i tollen. Vanskelig å forstå hvordan de klarer å bruke så lang tid på å forflytte pakker og se an innholdet.

En måned kan det gå (helt utrolig...) før en pakke blir tollklarert, men om det går enda lengre tid enn det, så er det vel på tide å mase enda mer. Forklar at posten har sett etter pakkene dine og ikke funnet dem, og at du synes de kanskje kunne ansatt litt flere folk i tollvesenet så de får fart på sakene.. ;)

Gjest döderlein
Skrevet

Kan virke som det er noe slags endring i reglementet for tollen, for jeg har plutselig fått et brev om å samtykke at de kan tolle den, sende fødselsnummer og kvittering på hva som er i den. Har aldri skjedd før, da har jeg bare betalt tollen når jeg har fått pakka. Noen som veit noe om det?

Skrevet

Det pleier å skje når det ikke er en skikkelig tolldeklarering utenpå pakken, så det er ikke nødvendigvis noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...